2023-10-14, 10:48
Medlem
Det är väl läge för den DN-skadade regeringen och Klanen Bonniers att upphäva Google adds blockaden och annonsblockader av medborgarjournalistik såsom Samnytt och Fritider mm.

Beslutet togs på felaktiga och lögnaktiga grunder ofta framförda av vänstersekten EXPO i oligarkins tjänst. - i en PsyOps kampanj i Bonniers samlade verk (schibsted och LO deltog inte ens) Bevis som aldrig skulle hålla i en rättegång eller stämning. Regeringen under MP hotade Google med "ny lagstiftning" om de inte blockade medborgarsjournalister.

Nu jagas X av medieoligarkin på samma sätt med misskrediteringar och rykten men inga bevis. Även EU hotar nu X utan några som helst bevis. De är bara hjärntvättade.

Sveriges medborgarjournalister kanske skulle samarbeta och gemensamt stämma Bonniers? Bonniers skulle faktiskt inte ha en chans och även för förlorade inkomster retroaktivt.
Citera
2023-10-16, 15:09
Medlem
Rebali179s avatar
Någon som vet varför folk fick för sig att de var behov av pengar för att folk trodde att
Kent Ekeroth åkte till Israel för pengarna bara för att han hade Judiska Rötter?

Någon som vet varför det ryktet kom upp så mycket så Dagerlind fick skriva det i en krönika?
Citera
2023-10-29, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shimona
Samnytt bör byta namn till Israelnytt, fan vad de skämmer ut sig nu med sina pro israeliska propaganda, artiklar. Är det Ekeroth som tagit över helt eller?

Det är Kent Ekeroth som äger och driver sidan. Det blir tydligt var Ekeroth har sina lojaliteter när det händer något i Israel och Samnytt plötsligt förvandlas till en ren israeliska propagandasida full med en massa lögnaktiga artiklar. Samma sak med Chang Fricks Nyheter Idag och alla andra sk alternativmedier i USA och andra västländer som nästan alla råkar drivas av judar.

Man undrar hur direktiven som går ut till gojerna som gör grovjobbet ser ut.
Senast redigerad av Zorkoz 2023-10-29 kl. 08:17.
Citera
2023-12-12, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Men du håller väl med om att han är långrandig. Ibland har jag börjat läsa nån av hans artiklar och sen bara maler och maler han på, man börjar tröttna, men ser att man bara har läst typ en tredjedel. Upprepningar av samma sak hela tiden också. Jag har alltid kopplat oförmåga med att uttrycka sig kort med ointelligens. Jag har förmodligen inte fel, men man vet aldrig.

Dagerlind verkar ha gått över till att skriva allt mer "nyhetsartiklar".
Jag kan ofta känna igen dessa "nyheter" redan efter ett par meningar. Som att han beskriver personer som "vänsteraktivister" och kommer med olika sarkastiska kommentarer som inte är direkt relevanta för nyheten.

Kanske är det underhållande men jag får också ofta känslan av att jag inte vet hur mycket jag kan lita på det...
Citera
2023-12-21, 11:08
Medlem
Tercios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Men du håller väl med om att han är långrandig. Ibland har jag börjat läsa nån av hans artiklar och sen bara maler och maler han på, man börjar tröttna, men ser att man bara har läst typ en tredjedel. Upprepningar av samma sak hela tiden också. Jag har alltid kopplat oförmåga med att uttrycka sig kort med ointelligens. Jag har förmodligen inte fel, men man vet aldrig.

Jag tycker faktiskt han är rätt bra, rolig och skarp ibland. Har har oväntade och kompromisslösa vassa infallsvinklar. Dock inte i judefrågan/israel såklart. Men ofta i övrigt.

Någon som vet varför samhällsnytt har en så förfärlig layout och otydlig text? Det är nästan oläsbart för mig. Verkar lite onödigt?
Citera
2023-12-23, 22:51
Medlem
Rebali179s avatar
Censur eller strypande av yttrandefriheten tro?
eller så är det enkelt att Samnytt kommer mer & mer
blir SD s Aftonblad nu när de har börjat mera med Plus material

Angående kommentarsfält på vissa artiklar
https://samnytt.se/angaende-kommentarsfalt-pa-vissa-artiklar
Citera
2023-12-24, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Någon som vet varför folk fick för sig att de var behov av pengar för att folk trodde att Kent Ekeroth åkte till Israel för pengarna bara för att han hade Judiska Rötter?

Helt obegriplig mening!
Citera
2023-12-25, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kenpo
Tja, det kan bli lite "wall of text" ibland med Dagerlind. När man skriver för skärm bör man dela upp texten i lämpliga stycken på ett par, tre meningar, annars tröttnar många potentiella läsare. Förmågan att fatta sig kort är förstås beundransvärd, men "intelligens" är även att kunna skapa (och följa) längre syntaktiska kedjor och de argument som möjligen drivs i dem. Beror på...
Jag tycker han skriver bra och intressant, men så förbannat långa texter. Jag ids inte läsa dem. Är sådana texter längre än en halv A4a, får de vara, Jag läser så mycket på nätet, så texterna måste vara kompakta och rakt på sak för att vara intressanta.
Citera
2024-01-08, 21:29
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tercio
Jag tycker faktiskt han är rätt bra, rolig och skarp ibland. Har har oväntade och kompromisslösa vassa infallsvinklar. Dock inte i judefrågan/israel såklart. Men ofta i övrigt.

Någon som vet varför samhällsnytt har en så förfärlig layout och otydlig text? Det är nästan oläsbart för mig. Verkar lite onödigt?
Den här lång-tweeten var riktigt bra, det får man ge honom. När Dagerlind skriver en tweet är det ungefär lagom artikellängd:

https://twitter.com/MatsDagerlind/status/1744321786127196615
Citera
2024-01-11, 15:52
Medlem
Efterhand kan man börja känna igen vem som skriver artiklar...

Albinsson skriver alltid objektivt, rena och relevanta fakta som han lyckas gräva sig fram till. Jag har alltid gillat det. Han är kanske en av de bästa reportrarna i alt-media.

Många nya nyheter nu också. Åtta stycken bara idag och då är klockan bra 16.
Och sen ett videoreportage, 30 minuter om tvångsintegration i Sandviken.
https://www.youtube.com/watch?v=K-ilZZTbRi8&t=221s
Citera
2024-01-19, 18:48
Medlem
Crapmagics avatar
Det går inte att läsa för texten är så jävla ljus
https://samnytt.se/svordomar-och-personangrepp-mot-orban-fran-mp-och-c
hur fan tänker dom, ska man bli betalande plusmedlem för att få svart kursiv?
Citera
2024-01-28, 08:45
Medlem
De verkar har säkrat EU-finansiering via SD igen att döma av den stora ECR-bannern på sidan. Var det därför de nyligen slutade kritisera regeringen och dess invandringspolitik?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in