Citat:
Ursprungligen postat av
StonesThrow81
Episode 3 fra minutt 5 og 20 sekunder
https://podtail.com/no/podcast/avhor...erforskningen/
Jo, du har rett, påfallende. "Hendene på låret og hodet bakover". Bilen er "halveis nedi grøfta" og programleder bekrefter at han hadde "kjørt nedi grøfta".
Hele forklaringen til "vennen" er litt rar. Han prater om legemidler og mangel på det. Så må han legge på og mer hører vi ikke fra "vennen".
Mulig han ble skutt ved hytta og lagt baki sprinteren. Planen var kanskje å kjøre bilen ut fra området, dumpe kroppen ett sted og parkere et annet sted, dynke bilen i bensin (evt lampeolje) og la bevisene brenne ut. Ny brann, og jonas er vekk.
MEN surrehuet bak rattet på sprinteren
(som kjørte etter/bak bilen med resten av gjengen) kjørte den fast i grøfta. Telefoner var ikke med på dette tidspunktet, han/de i sprinteren får panikk og stager noe random før de løper avgårde til fots.
EDIT:
Planen = Plan B. Jeg tror ikke drap var planlagt. Planen over som gikk til helvette i grøfta ble snekret etter dødelig skudd, som ikke var planlagt, var et faktum. Derav hodet bakover, samt mgm4 kommenterte at "jonas ligger der". Mitt tips: mgm4 er pådriver. mgm1 og mgm2 kjørte (prøvde å kjøre) sprinteren og da fanget opp av kamera. Mgm3 er mellommann/løpegutt/tagger. Drapsmannen kanskje mgm5, men jeg tror mgm1 holdt gunneren og trakk av i frykt/panikk/sinne.