2023-10-13, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atal
Vet du det? Eller har du bare hørt det?

Kan bekrefte att det er riktig
Citera
2023-10-13, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gatelys
Kan bekrefte att det er riktig

Leste litt for fort og trodde det var ifbm drapet. Men ser jo nå at det er kidnappingssaken fra 2017 det er snakk om. Sorry!
Citera
2023-10-13, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3699-3799
T*rj*i F*rmen
J*hnny S*rli
God info!
Citera
2023-10-13, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anvandernamn1
At dokumenter er klausulerte gjelder kun for klientene. Det finnes advokater som likevel deler slike dokumenter med sine klienter, men det er risikofykt fordi kan det bevises, kan adv. bevilgningen ryke.

Så er det likevel også slik at det er det samlede bevisbildet som gjelder, ikke bare den enkelte sin forklaring. Forklaringen vil kun være troverdig om det støttes av øvrige beviser.

Okok, men om de feks gir råd som feks, dette ville jeg lagt meg flat på, og hær ville jeg holdt på den forklaringen du har osv? Er det ulovlig? Det er jo på en måte å fortelle at hær har de bevis, og hær har de ikke?
Citera
2023-10-13, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Han hadde visstnok tilhenger, så det ville være litt av et prosjekt å rygge opp.
Men det ser ut som det er anledning til å snu helt oppe ved hytta.

Tipper de som drepte ham kom til fots og hadde bilen stående et annet sted.

Jeg er dog ikke helt overbevist om at han ble lurt opp dit på et falskt jobboppdrag.

Jeg tror den svarte SUV som en hyttenabo hadde sett i nærheten har noe med dette å gjøre. MGM5 har vel en sort suv?
Citera
2023-10-13, 22:35
Medlem
KarateFranks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generell1
Okok, men om de feks gir råd som feks, dette ville jeg lagt meg flat på, og hær ville jeg holdt på den forklaringen du har osv? Er det ulovlig? Det er jo på en måte å fortelle at hær har de bevis, og hær har de ikke?

Dette lurer jeg også litt på. Får advokatene tilgang til mer enn hva de kan dele med klienten?

Hva skjer egentlig hvis la si jeg var MGM1 og allerede fortalte advokatene mine at: "ja hør hær, det var meg å det skjedde slik og slik." Kan advokatene da fortsatt late som ingenting, full taushetsplikt liksom?
Senast redigerad av KarateFrank 2023-10-13 kl. 22:38.
Citera
2023-10-13, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KarateFrank
Dette lurer jeg også litt på. Får advokatene tilgang til mer enn hva de kan dele med klienten?

Hva skjer egentlig hvis la si jeg var MGM1 og allerede fortalte advokatene mine at: "ja hør hær, det var meg å det skjedde slik og slik." Kan advokatene da fortsatt late som ingenting, full taushetsplikt liksom?

Ja, de kan få tilgang på mer enn de kan dele. Klausulerte dokumenter skal ikke gjenfortelles eller deles med klient slik at de kan tilpasse sin forklaring osv. Så har du som det er skrevet tidligere, adv som sier mer enn de skal osv. Advokatene kan også bare få delvis innsyn i saken og da er det ikke alle dokumenter de får se i det hele tatt, eksempelvis pågående KK.
Citera
2023-10-13, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hole84
Ja, de kan få tilgang på mer enn de kan dele. Klausulerte dokumenter skal ikke gjenfortelles eller deles med klient slik at de kan tilpasse sin forklaring osv. Så har du som det er skrevet tidligere, adv som sier mer enn de skal osv. Advokatene kan også bare få delvis innsyn i saken og da er det ikke alle dokumenter de får se i det hele tatt, eksempelvis pågående KK.

Ok, men er ikke bare klasulert materiale.. siktede er jo også uten media.. og har ikke peiling på hvem flere som har blitt siktet, hvem som prater osv..plankene på hytta, teledata, og alt det der.. i allefall de første siktede. tenker det er litt rart om advokater som ønsker og vinne saker ikke røper eller i allefall hinter litt om hvordan retning de burde forklare seg osv.. bedre og fortelle at man var der men ikke skøt, om politiet allerede vet at du var der feks. Teit for saken å påstå man ikke var der da osv..vet ikke hvor grensen går ang dette.. om advokatene vanligvis er 100% som om de ikke vet noe, eller om det er vanlig og "akseptabelt" og hinte litt om hva de bør og ikke bør uttale deg om osv?? Noen som har bedre kjennskap til dette enn meg?
Senast redigerad av Generell1 2023-10-13 kl. 23:21.
Citera
2023-10-13, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remy-Rene
Jeg tror den svarte SUV som en hyttenabo hadde sett i nærheten har noe med dette å gjøre. MGM5 har vel en sort suv?

Ja den eneste i verden
Citera
2023-10-14, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Episode 3 fra minutt 5 og 20 sekunder

https://podtail.com/no/podcast/avhor...erforskningen/

Jo, du har rett, påfallende. "Hendene på låret og hodet bakover". Bilen er "halveis nedi grøfta" og programleder bekrefter at han hadde "kjørt nedi grøfta".

Hele forklaringen til "vennen" er litt rar. Han prater om legemidler og mangel på det. Så må han legge på og mer hører vi ikke fra "vennen".

Mulig han ble skutt ved hytta og lagt baki sprinteren. Planen var kanskje å kjøre bilen ut fra området, dumpe kroppen ett sted og parkere et annet sted, dynke bilen i bensin (evt lampeolje) og la bevisene brenne ut. Ny brann, og jonas er vekk.

MEN surrehuet bak rattet på sprinteren (som kjørte etter/bak bilen med resten av gjengen) kjørte den fast i grøfta. Telefoner var ikke med på dette tidspunktet, han/de i sprinteren får panikk og stager noe random før de løper avgårde til fots.

EDIT:
Planen = Plan B. Jeg tror ikke drap var planlagt. Planen over som gikk til helvette i grøfta ble snekret etter dødelig skudd, som ikke var planlagt, var et faktum. Derav hodet bakover, samt mgm4 kommenterte at "jonas ligger der". Mitt tips: mgm4 er pådriver. mgm1 og mgm2 kjørte (prøvde å kjøre) sprinteren og da fanget opp av kamera. Mgm3 er mellommann/løpegutt/tagger. Drapsmannen kanskje mgm5, men jeg tror mgm1 holdt gunneren og trakk av i frykt/panikk/sinne.
Senast redigerad av TomOlsen81 2023-10-14 kl. 02:17.
Citera
2023-10-14, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Vet man noe om navnene på lista var begrenset til Tønsberg-området?
JH kjørte vel både hit og dit på oppdrag, og det er ikke mer enn
halvannen times tur mellom TB og HF.

Dersom han har hatt noen rolle som informant, kan jeg heller ikke
tenke meg at han møtte kildefører i HF. Typisk at slike møter skjer
på veikroer i "ingenmannsland".
Kan bekrefte at JAH ikke sto på tystere i Tønsberg lista. Var kun lokale mennesker på den.
Lanes sitt navn derimot sto der, nå med strek over navnet.
Citera
2023-10-14, 15:13
Medlem
Jeg ser for meg JAH har truet med å tyste, mer enn han har tystet. Bare en magefølelse (fordi det å krysse den grensen for tysting må ha kostet mye) Men han tysta åpenbart om brannen...
Senast redigerad av StonesThrow81 2023-10-14 kl. 15:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in