2023-10-13, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blindpilot
Israel kan inte råda över att dom är mer utvecklade än sandnegrerna. Båda är blodtörstiga, säkert av goda anledningar. Men som vanligt i naturen bör man ju välja sina strider. Det gäller ju dig och mig med.
På det sätt som Israel beter sig så verkar de om möjligt mindre utvecklade än många "sandneger"-stater.
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slipperyslope
Straffa krigsförbrytare i Haag, och tvinga Israel att gå ur ockuperade områden och respektera internationell lag och gränser. Samma gäller för Hammas, spärra in och lagför dessa terrorister också..
Du menar att "någon" bör annektera hela området kallat Palestina?

Britterna orkade ju inte med det då det begav sig förra gången. Vem ska sköta det nu?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Vart kan de ta vägen,enligt dig?

Egypten. Eller så får de lära sig att simma. Vart de tar vägen är inte Israels problem så länge de inte tar sig till Israel. Hamas kanske skulle haft en plan för sin befolkning innan de startade en massaker?
Citera
2023-10-13, 21:26
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Det är inte alldeles omöjligt att Netanyahu lät angreppet ske för att få en yttre fiende, men helt missbedömde hur bestialiska Hamas skulle vara.
Mhm....

De islamiska terroristerna (Hamas och eventuella andra grupper) valde att stanna på platsen, till synes helt i onödan, till dess judisk militär anlände.
Märkligt.
Citera
Medlem
[quote=SugaredThoughts|86054083]
Citat:
Ursprungligen postat av OlleAk

Om om om. Ingen idé att se bakåt. Lösningen för fred ligger i att se framåt. Hamas har gjort klart att ingen fred kan finnas så länge de existerar. Därför måste de nu omitetgöras. Glöm det förgågna. Se framåt och titta efter lösningar.
Det var inte jag som skrev det där, det var olleaki
Nåt fel med citeringarna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slipperyslope
Krigsbrott sker på bägge sidor, och Israel gör sig skyldig till de grövsta och mest dödliga.

Vad jag vet har Israel inte bågått ett enda krigsbrott än så länge.
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Israel gör allt för att undvika civila offer, skickar varningar, och använder sin egen medicinska kapacitet för att hjälpa de stackars civila palestinier som råkat komma emellan och bli skadade.

Den palestinska sidan
gör allt för att döda så många civila de kan, på de mest bestialiska sätt som det går. Deras mål är att döda alla civila i Israel och utplåna dem.

Jag är stolt och glad över att ha valt rätt sida (som jag känner det) i denna konflikt.
Citera
2023-10-13, 21:27
Medlem
https://youtu.be/XNf40sBcvKk?si=oqs0PWSF0-oZXZvQ

Lite bakgrund som man bör se..
Dock en jude som pratar men kan ni motbevisa honom?
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Här bombar de i Gaza. Träffar de inte ganska dåligt? Bara mitt i gatan.
https://twitter.com/visegrad24/status/1712864025246151059
Citera
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firmahasten
Men du står bakom mördandet av de över 17år , oskyldiga människor ? Får jag fråga varför du stödjer något så sjukt eller har jag missförstått dig ?

Nej jag står inte bakom någon form av slakt, förutom på terrorister o dylikt pack.

Uppenbarligen så verkar du stå bakom israels terrorbombningar och masslakt utav civila i gasa just nu... eller har jag missförstått dig?

Jag vet inte men de där militärerna som blev skjutna kan jag väl inte kalla för "oskyldiga/civila" de upprätthåller ju israels förtryck mot folket i Gasa
Citera
2023-10-13, 21:28
Medlem
SugaredThoughtss avatar
[quote=Onebiker|86055350]
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Det var inte jag som skrev det där, det var olleaki
Nåt fel med citeringarna.

Tror det var jag som skrev det där, och ja det är något fel med citeringarna
Citera
2023-10-13, 21:28
Medlem
Den bästa genomgången av konflikten jag någonsin hört. Tydligt, faktabaserat och en känga till extremvänstern.
https://www.youtube.com/watch?v=XNf40sBcvKk
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in