2023-10-13, 19:57
Medlem
Yaskos avatar
Nu har EU börjat utpressa Youtube också. De vill absolut inte att folkmordet ska kunna följas av någon inom unionen.

https://x.com/ThierryBreton/status/1712866215591379259?s=20
Citat:
Given the extensive reach of #YouTube, recalling the precise obligations of the #DSA in the context of the terrorist attacks by Hamas against Israel and disinformation around elections ⤵️
Citera
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SneakyBastard82
Jag är inte för Palestina eller Israel, jag skiter i vilket som jag skrivit tidigare.

Men presentera en källa så ska jag kika på det.

De döda på festivalen är säkert Hamas härjningar, dom är barbarer.

Kan ni begripa att man kan vara neutral och ändå ifrågasätta uppgifter?

Det har nämnts flera källor i tråden. Du kan säkert googla fram dem. Huruvida barn har halshuggits är oklart. 40 dödade i en kibbutz har nämnts.

Ifrågasätta uppgifter gör vi väl på löpande band, eller? Att du gör kopplingen till en ev. felaktig information om dessa barn och historien om barnn enutsliten ur kuvöserna i inledningen till Kuweit-kriget haltar. Det finns redan mycket annat som är tillräckligt för att uppröra folk i Israel- och annorstädes, som massakerna på Festivalen.
Senast redigerad av farbror Sven 2023-10-13 kl. 20:00.
Citera
Medlem
Har Hezbollah gett sig in i kriget ännu?
Citera
2023-10-13, 19:58
Medlem
Rotebro-Retards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Islamister tycks i alla fall ha en vana av att oprovocerat mucka gräl och anfalla någon de vet de inte klarar av och sedan sitta och gnälla till omvärlden att de är orättvist behandlade.

Här är en liknelse. Skåda muslimers modus operandi. https://www.youtube.com/watch?v=a5V6gdu5ih8
Citera
2023-10-13, 19:58
Medlem
SugaredThoughtss avatar
[quote=OlleAk|86054018]
Citat:
Ursprungligen postat av Onebiker

Israels terror mot Palestina skapade Hamas.
Om Israel inte hade slaktat Palestinas landyta hade dessa 2 världar levt sida vid sida i fred.

Om om om. Ingen idé att se bakåt. Lösningen för fred ligger i att se framåt. Hamas har gjort klart att ingen fred kan finnas så länge de existerar. Därför måste de nu omitetgöras. Glöm det förgågna. Se framåt och titta efter lösningar.
Citera
2023-10-13, 19:59
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Det är en närmast apokalyptisk markering.
Amerikanerna är ready for business.
Alltså, det är inte klokt hur fort det gått sedan 7/10.
Allting har snöbollat sedan den dagen och snöbollen har knappt börjat rulla. Från islamistisk massaker till krig i Libanon, utplånande av Gaza och USAs största hangarfartyg för ankar i Medelhavet.... Hela skiten på en vecka. Var är vi om en månad? Jag vågar inte gissa.

Sådana här skärmytslingar brukar gå över ganska fort men den här gången kan det ta några dagar till.
Sedan kommer gråterskorna som ett brev på posten som vanligt. Tröttsamma j-lar!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alseno
Samtidigt finns det inga bevis på att de gazabor som dött faktiskt dött av Israeliska bomber. Är säkert hamas som ligger bakom det.

Citat:
Ursprungligen postat av Gojiira
Nä inte alls, alla brända och halshuggna lik är ditsatta…

Det är bara att länka grabbar istället för att snacka.
Citera
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
40 tror jag det var, men ja jag ser det också som en klassisk krigsmyt.

Voilà! Du söker inte ens. 1. utan har bestämt dig för att det är en bluff. 2. Och sprider det i dina inlägg. Så "neutralt" av dig.
Citera
2023-10-13, 20:00
Medlem
Rotebro-Retards avatar
Citat:
40 halshuggna bebisar. Jag vill verkligen inte ha videobevis, vill bara ha en rejäl källa på påståendet som alla slänger sig med i denna tråd.

Det finns flera källor i tråden, bilder på sociala medieplattformen X och nyhetsklipp från MSM.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Vad snällt att Israel ger Gazaborna en liten "heads up" innan de tvångsförvisas med hot om folkmord om de väljer att stanna kvar.

Här har du för övrigt en bättre beskrivning av vad du menar är "mänskliga sköldar":

https://www.trtworld.com/magazine/busting-the-myth-of-palestinian-human-shields-in-gaza-46645

Bortförklaringar och ursäkter med andra ord.

Det får du nog ta med dem. Men eftersom du är lika likgiltig till mänskligt lidande och massaker mot barn som Hamas kanske du kan besvara frågan?

Din sista kommentar är så urvattnad och historielös att den inte ens behöver besvaras.

Israel tvångsförvisar inte någon från Gaza. Palestinska civila har rätt att stanna kvar i närheten av de militära mål som Israel attackerar som svar på Gazas anfall förra helgen. De har även rätt att ansluta till Gazas regeringsstyrkor. Att det är förenat med livsfara att utnyttja denna rätt är en annan sak. Men det är så det är det är i krig. Du och andra sympatisörer till Hamas kräver att palestinierna ska få immunitet mot risken att skadas eller dö i kriget. Inget annat folk har fått en sådan särbehandling i de många krig som utkämpats i världen.

Israel hotar inte med folkmord. Det är enligt krigets lagar fullt tillåtet att med militära medel försvara sig mot väpnade angrepp även om det innebär att civila dödas eller skadas. Det som inte är tillåtet är att avsiktligt rikta militära åtgärder mot civila, såsom dina vänner i Hamas gjorde bland annat förra helgen. Under andra världkriget dog flera miljoner civila tyskar. Det innebar inte att britter, amerikanare och fransmän begick folkmord på tyskar.

Om angripna stater inte skulle få försvara sig på grund av risken för att civila hos den angripande staten kommer till skada eller dödas om dessa uppehåller sig vid militära mål skulle angrepp av det slag som Hamas gjorde sig skyldiga till förra helgen löna sig. Det skulle leda till fler angrepp och vi skulle alla riskera att bli offer. De militära åtgärder som Israel nu vidtar leder totalt sett till färre döda barn, inte fler, genom den avskräckande effekt de har mot andra organisationer av Hamas slag. Precis som krigshandlingarna mot Tyskland under andra världskriget och mot IS lett till en fredligare och säkrare värld.
Citera
Medlem
Gojiiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ocuckad
Det är bara att länka grabbar istället för att snacka.
Jag var ironisk.
Citera
2023-10-13, 20:01
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Det har nämnts flera källor i tråden. Du kan säkert googla fram dem. Huruvida barn har halshuggits är oklart. 40 dödade i en kibbutz har nämnts.

Ifrågasätta uppgifter gör vi väl på löpande band, eller? Att du gör kopplingen till en ev. felaktig information om dessa barn och historien om barnn enutsliten ur kuvöserna i inledningen till Kuweit-kriget haltar. Det finns redan mycket annat som är tillräckligt för att uppröra folk i Israel- och annorstädes, som massakerna på Festivalen.
Jag kan känna att det i det här fallet gör lite detsamma exakt hur man bar sig åt för att mörda barn...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in