Citat:
Ursprungligen postat av
EnoughisEnough
Jag vet inte vad jag ska svara på när du kommer med hypotetiska exempel.
Visa mig gärna var jag gapar och sväljer något overifierat, tack på förhand.
Flertalet källor har bekräftat att barn dödats, jag har sett många videos som är väldigt grafiska.
Visst ansvar faller på oss vuxna att ta del av det väldigt sjuka för att vi ska kunna förklara för våra barn hur illa det verkligen är på ett pedagogiskt sätt.
Hoppas att du slipper se skiten, man mår dåligt av det.
Du ger själv exempel på det nu.. "Flertalet källor har bekräftat". Du säger det inte rakt ut, men fan vad du tror på "flertalet källor". Biden, IDF och Xitter har verifierat detta åt dig?
De har ju absolut inget att vinna på saken
Jag har sett alla dessa bilder och videos, och mer därtill. Det betyder inte att dessa videos, som Israels försvarsdepartement delar för att rättfärdiga sina attacker, är representativa för någon form av verklighet.
För allt vad vi vet så har de själv brännt upp barnen.
Hur illa är det verkligen? Innan du vet det själv så kanske du inte ska proppa i dig barn massa propaganda från ett krig som är 5 dagar gammalt.
Jag kunde inte bry mig mindre om hela regionen utplånas, och tar ingen sida i det hela. Det är ett informationskrig vi i Europa får ta del av.
Det första som dör i krig är sanningen. Alla vet det, men när känslorna tar över så blir världen svartvit och despoterna kan dra i tyglarna hur de än vill.