2023-10-13, 20:45
Medlem
hjaelploskilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
Denna tråd handlar om Hamas vidriga terrordåd i Israel, inte vad respektive part historiskt sett gjort mot varandra.

Fördömer du fullt ut, utan förbehåll, de vidriga mord som Hamas nu utfört på kvinnor, småbarn och äldre m fl? Anser du att Hamas är en terrorregim som är till skada för det palestinska folket? Om svaret är nej är du själv en understödjare av terrorism och någon SÄPO borde titta lite närmare på.

Israel har noll gånger smugit in på Gaza för att lustmörda, med berått mot, civila palestinska kvinnor och spädbarn. Inte heller jublar det israeliska folket över palestiniers död och beter sig allmänt efterblivet/ barbariskt.

Förstår du verkligen inte varför det blir rubriker när terrorister lönnmördar hundratals försvarslösa civila? De civila på Gaza har i alla fall fått förvarning om den insats Israel nu måste göra för att freda sin befolkning mot den bindgalna dödssekten Hamas. De civila i Israel hade ingen chans att undkomma mördarna som kommit för att med avsikt avrätta just dem, inte israeliska soldater. Världen kan inte tolerera regimer som detta för då växer ondskan i världen. Hamas måste bort och gisslan ska återlämnas. Varför återlämnar de inte gisslan förresten? Bra fråga väl?

Du kanske ska googla på Sderot cinema och se hur israeler firar när Israel släpper de där bomberna över Gaza som dödar civila vuxna och barn
Citera
2023-10-13, 20:46
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Hur ska man göra med alla tunnlar?

https://x.com/peacemaket71/status/1712838181467344988?s=46&t=vBLDXsQ0JiysAaTNZSI39Q

https://x.com/allapoedie/status/1711501932282437806?s=46&t=vBLDXsQ0JiysAaTNZSI39Q

Det ska finnas kilometervis med tunnlar under Gaza långt under jord, betonginklädda. Skyddsrum egentligen. Vapenförråd, ledningscentraler, de kan ha fört ner gisslan, Hamas gömmer sig där osv. Vattenfylla dem? Så har tydligen Egypten gjort med tunnlar under muren mot Egypten.

Ockupera Gazaremsan och plugga igen dem
Citera
2023-10-13, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskfarsan
Hamas inne hos en israelisk familj:
https://youtu.be/L607um25RyI?si=lKfzjH_u45dVr89j

Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Det är helt bissart att det finns pantskal som fortfarande tror att Hamas är någon form av "goda krigare"...

Kollade du på klippet?
Citera
2023-10-13, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Ockupera Gazaremsan och plugga igen dem

Är det ett sätt att komma fram till lösningar?
Citera
2023-10-13, 20:47
Medlem
Europeiska kommissionens ordförande Ursula Von Der Leyen fördömde Putin för ett år sedan för att ha riktat in sig på Ukrainas elförsörjningsinfrastruktur.

Nu stöder hon helt och hållet Israels beslut att fullständigt beröva Gaza mat, bränsle och elektricitet
Citera
2023-10-13, 20:48
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Du3EttCp
Är det ett sätt att komma fram till lösningar?

Nej det är ett sätt begränsa eventuella kvarvarande fanatiker efter att Hamas blivit omintetgjorda. Lösningar för framtiden får de komma fram till tillsammans med de Palestinier som uppför sig fredligt.
Citera
2023-10-13, 20:48
Medlem
Tor-Odenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tor-Odensson
Vilket jävla skitsnack din bonnläpp. Vilka palestinier har beordrat Hamas att kriga mot Israel? Mahmoud Abbas och Fatah å Västbanken har ju inte gjort det.

Titta på den nyhetsreportage 21 minuter in i videon. (Videon stödjer Israel fördömer i övrigt Hamas och även amerikanska politiker som Ilhan Omar och Rashida Tlaib som stödjer Palestina):

https://www.youtube.com/watch?v=_1l2V1yCW1k

1. 62% av gazapalestinierna vill att Hamas inför ett permanent eldupphör och slutar kriga med Israel

2. 50% av gazapalestinierna vill att Hamas skall sluta advocera för destruktionen av Israel

3. 70% av gazapalestinierna vill att den Palestinska myndigheten och Mahmoud Abbas skall överta kontrollen av Gaza

Så sluta sprid fake news och påstå en massa skit att alla palestinier har låtit sin militära styrkor begå vad Hamas har gjort. Palestinska militära styrkor på Västbanken har ju inte låtit Hamas göra detta, eller? Din jävla nolla, gå och läs på lite, din äckliga sosse vänster-pk patrask. Att stänga av Gazaremsan så att civila inte kan fly och sedan även stänga av vatten och elektricitet är okonventionell krigföring och bryter också mot krigets lagar. Sluta snacka skit. Läs på lite innan du skriver din bonde som bor på landsbygden och inte fattar hur en civilisation fungerar.

Citat:
Ursprungligen postat av waxwex
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Firstpost

Läs länken ovan. Du refererar till en jävla pajas kanal.

Skit i om de är pajasar, de stödjer ju iaf Israel, vilket jag också gör. Vad jag menade var att de presenterade resultat om vad civila i Gaza faktiskt tycker om Hamas

PS beakta min signatur också
Citera
2023-10-13, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney
Europeiska kommissionens ordförande Ursula Von Der Leyen fördömde Putin för ett år sedan för att ha riktat in sig på Ukrainas elförsörjningsinfrastruktur.

Nu stöder hon helt och hållet Israels beslut att fullständigt beröva Gaza mat, bränsle och elektricitet

Tror du att EU har någon slags moral kompass de följer.? Väx upp. EU gör vad som är bäst för EU.
Citera
Medlem
anon42s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Jag vet inte vad jag ska svara på när du kommer med hypotetiska exempel.

Visa mig gärna var jag gapar och sväljer något overifierat, tack på förhand.

Flertalet källor har bekräftat att barn dödats, jag har sett många videos som är väldigt grafiska.

Visst ansvar faller på oss vuxna att ta del av det väldigt sjuka för att vi ska kunna förklara för våra barn hur illa det verkligen är på ett pedagogiskt sätt.

Hoppas att du slipper se skiten, man mår dåligt av det.

Du ger själv exempel på det nu.. "Flertalet källor har bekräftat". Du säger det inte rakt ut, men fan vad du tror på "flertalet källor". Biden, IDF och Xitter har verifierat detta åt dig?
De har ju absolut inget att vinna på saken

Jag har sett alla dessa bilder och videos, och mer därtill. Det betyder inte att dessa videos, som Israels försvarsdepartement delar för att rättfärdiga sina attacker, är representativa för någon form av verklighet.
För allt vad vi vet så har de själv brännt upp barnen.

Hur illa är det verkligen? Innan du vet det själv så kanske du inte ska proppa i dig barn massa propaganda från ett krig som är 5 dagar gammalt.

Jag kunde inte bry mig mindre om hela regionen utplånas, och tar ingen sida i det hela. Det är ett informationskrig vi i Europa får ta del av.
Det första som dör i krig är sanningen. Alla vet det, men när känslorna tar över så blir världen svartvit och despoterna kan dra i tyglarna hur de än vill.
Citera
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney

Är du förvånad?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Förklara då hur kan Israel slå ut Hamas och Hamas infrastruktur utan att civila stryker med om
1) civila finns i området
Och
2) de får inte uppmana civila att lämna området
?
Gå in i markstrid och skjut Hamas med precision. Enkelt.
Citera
2023-10-13, 20:50
Medlem
Erik Östs avatar
Hur i hellskottafyr tror Gaza-sandnegrerna att de ska klara sig ur det här?

https://theworldwatch.com/videos/1612260/elite-israeli-soldiers-rescued-around-250-hostages-alive-60-hamas-dead/

De har liksom inte samma disciplin och har aldrig haft! IQ-fiskmås bara! Darwin småler i sin grav !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in