2023-10-18, 11:16
Medlem
Måste ju erkänna att jag gick på nyheten om att hela sjukhuset var bombat och 500+ dödade först, när mer och mer info kommer fram ser man att i verkligheten var det en raket inifrån Gaza som landat på en parkeringsplats vid ett sjukhus och de 500+ döda egentligen var 11 stycken förstörda bilar.

Sjukhuset verkar oskadat, inga skadade människor verkar ha inrapporterats förutom då de 500+ som Hamas påstår, enligt dem var ju sjukhuset totalförstört men på flygfoto ser man ju klart och tydligt att byggnaderna runt omkring är helt o-skadade. Trodde Hamas att det var 1:a april igår?

Då kan man ju börja undra om de flertalet tusen döda palestinierna och 13k skadade också är en stor överdrift, att det finns skadade och döda palestinier och även barn är ju uppenbart men troligtvis är allt som Hamas berättar överdrivet med 500%.

Israel borde bomba mer nu för att försöka rädda de palestinier som lever i Gaza från lögnarna Hamas.
Citera
2023-10-18, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Jag hoppas vid Gud att Sd fattar (och vill se) detta och uttalar sig väldigt balanserat och eftertänksamt nu.

Så du lägger Gud och SD på samma nivå? 😀

SD har bestämt sig för att stödja Israel så de ändrar sig knappast.
Citera
2023-10-18, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Självklart

Hur många svenskars liv är du beredd att offra för judarnas skull?

Varenda gång svenska företrädare tar parti för sionister riskerar vi, pga massinvandringen, svenska liv i Sverige .

Å lite anti-judiska konspirationsteorier så här på förmiddagen, skönt att allt är sig likt.

Då är det ju mycket bättre att ställa sig bakom de som utför ett folkmord på svenskar.
Citera
2023-10-18, 11:20
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskfarsan
Iran har hissat upp en svart flagga i en av deras heligaste moskeer som betyder att de kommer att hämnas attacken.

2000 anerikanska soldater står redo att gå in i krig i Gaza. Hisbollah är inne i Gaza.

Ingen av det spelar någon roll, helt irrelevant för tramset du skrev.

Som sagt - ALLA bevisar pekar mot en raket innifrån Palestina. Det blir inget ”krig” i Gaza.
Citera
2023-10-18, 11:21
Avstängd
Hamas är vad jag kan se iaf. Iran, Libanon, Yemen, Syrien, Irak, Afghanistan, Saudi, Qatar...

Mest pengar får de från Qatar.. Saudi ligger i topplistorna om människohandel.

Sunni muslimer..
Sunni muslimer är även samma gren som IS.

Hamas trupper får betalt när dom lyckas mörda.
Senast redigerad av vildhane 2023-10-18 kl. 11:24.
Citera
2023-10-18, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bledsater
När drar hasbulla igång vredens dag?

Tydligen väntar de in USA:s andra hangarfartyg så de hamnar hos jungfruarna ännu fortare...
Citera
2023-10-18, 11:22
Medlem
HejaFinlands avatar
Verkar mest troligt nu att Hamas sköt på sjukhuset av misstag. Men vi får nog se snart. Här är en video på den bombade parkeringsplatsen. https://twitter.com/Osinttechnical/s...35687070916987

Citat:
Ursprungligen postat av aki04
jag säger ju till dig att jag är muslim från Balkan, och vi hade folk utifrån som kom och tog med jihad tack vare fittan alija som bjöd in dom och som tack fick dom medborgarskap. nu har dom byar nere som är helt isis typ, förtycker kvinnor som aldrig förr och ja Bosnien har blivit värre tack vare detta, speciellt med alla moskéer som byggs med utländska pengar som saudi turkiet osv. jag har aldrig våldtagit eller dödat någon så jag vet inte riktigt vad du babblar om

Det du beskriver ger ju serberna "rätt" på ett sätt. P.g.a. Bosnien har regionen fått en massa islamister.

Men detta har ju hänt en gång tidigare; när ottomanerna tvingade på dina förfäder sin religion efter att ha erövrat området i krig. Det bästa vore ju om ni lämnade erövrarnas arabiska religion. Varför skall européer ha en arabisk religion? Men första steget borde vara att utvisa alla dessa islamister som flyttat dit. Andra steget att bosnierna lämnar de imperialistiska ottomanernas arabiska religion. Även i Turkiet och Iran blickar många unga tillbaka på deras egna inhemska gamla religioner.
Citera
2023-10-18, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vildhane
Hamas är vad jag kan se iaf. Iran, Libanon, Yemen, Syrien, Irak, Afghanistan, Saudi, Qatar...

De är Sunni muslimer..
Sunni muslimer är även samma gren som IS.

Fast Iran och de flesta i Irak är Shia. USA hängde Saddam och skapade en massa problem.
Citera
2023-10-18, 11:25
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustTrolling
Varför finns det inga bilder på ett bombat sjukhus i artikel om ett bombat sjukhus?

Har 500 personer dött måste det vara ordentligt bombat.

Allt jag ser är bilder på typ 7-10 utbrända bilar, ståendes utomhus, från olika vinklar.

Varför inte ta foto av sjukhuset som är bombat om man kan ta bilder på bilar som står precis utanför sjukhuset som är bombat?

Sedan en bild på en helt oskadd "kyrka" där folk strött ut lite kuddar och väskor?

Alla andra bilder jag hittar i artiklar om saken visar ju också bara 7-10 utbrända bilar?

Inget bombat sjukhus.

https://www.dawn.com/news/1781775/un...for-war-crimes
https://i.dawn.com/primary/2023/10/181233274e61db6.jpg

Otroligt att tegelpannorna ligger kvar efter att en 1000 kg israelisk GPU-31 har slagit ned 20 meter därifrån!

Uppenbart att det handlar om brand, snarare än explosion.

OBS! Jag räknade till 15 bilar!
Citera
2023-10-18, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochfinnutack
Du har helt rätt. Mycket stor skillnad på muslimer från Balkan och Mellanöstern.

min kusin stred med några av dom eftersom utländska soldater hoppade mellan grupper där det fanns mest action och där man hoppades kunde dö i strid. han berätta att några från Tunisien var dom sjukaste jävlarna han sett i still liv. det enda dom ville var att mörda civila , halshugga och våldta religioner som inte var islam . men eftersom kusinens grupp bestod av alla religioner och nationaliteter (serber kroater och bosnier eftersom man försvarade sin stad mot vem som) så fick dom nog av dessa och sköt ihjäl dessa 4 när dom fick chansen och tillfället. ingen ville ha dom där , för stor risk ha dom med , för alla
Citera
2023-10-18, 11:26
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochfinnutack
Fast Iran och de flesta i Irak är Shia. USA hängde Saddam och skapade en massa problem.

Men grupperna är Sunni för det mesta. Om landet är mer shia sånt tänker jag inte ta med i dessa beräkningar.

Vet även många schyssta irakier här som röstar SD.
Citera
2023-10-18, 11:27
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vildhane
Hamas är vad jag kan se iaf. Iran, Libanon, Yemen, Syrien, Irak, Afghanistan, Saudi, Qatar... Mest pengar får de från Qatar.. Saudi ligger i topplistorna om människohandel. Sunni muslimer.. Sunni muslimer är även samma gren som IS. Hamas trupper får betalt när dom lyckas mörda.

Libanon, Syrien och Irak är blandat Sunni och Shia. Hizbolla i Libanon och Assad i Syrien är Shia. IS, Hamas, Muslimska Brödraskapet är Sunni.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in