2023-09-25, 20:48
Medlem
PrinsenKommers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrkubler
Alldeless fantastisk läkare jag träffat lite mer än 1 år. Efter jag tog upp vad jag skrev tidigare här kring oxascand så kom vi överens om att byta utan problem det togs upp kring xanor från honom efter oxascand inte hjälpte tillräckligt snabbt men jag efterfrågade mer långverkande pga generell ångest som ibland dyker upp oväntat som stannar ett dygn och då rekommenderade han stesolid.

Låter ju jättebra. Tur du inte tog xanor. Testa stes o se hur den är. Ta bara vid behov som du skrev. Jag har varit fast 2 gånger i eländet. Har också gad.
Citera
2023-09-25, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrinsenKommer
Låter ju jättebra. Tur du inte tog xanor. Testa stes o se hur den är. Ta bara vid behov som du skrev. Jag har varit fast 2 gånger i eländet. Har också gad.
Ja förhoppningsvis behövs det inte längre period. Men tacka fan att man äntligen får en läkare som ger faktisk GAD behandling vid behov, andra läkare har varit livrädd typ efter jag sagt att theralen atarax propavan och sertralin inte fungerade och t.om sagt”jag kan inte hjälpa dig” så äntligen har man en bra..
Citera
2023-09-25, 21:01
Medlem
PrinsenKommers avatar
Citat:
Ja förhoppningsvis behövs det inte längre period. Men tacka fan att man äntligen får en läkare som ger faktisk GAD behandling vid behov, andra läkare har varit livrädd typ efter jag sagt att theralen atarax propavan och sertralin inte fungerade och t.om sagt”jag kan inte hjälpa dig” så äntligen har man en bra..

Känner igen mig i det du skriver. Gad är något läkare har svårt för.
Citera
2023-09-30, 09:29
Medlem
Tog stesolid för första gången igår. En jättelåg dos på 2mg och jag blev väl lite lugnare men paniken dök upp ändå.
Mådde hyfsat okej i ett par timmar, lite likgiltig. Sedan blev jag slö i kroppen och kände mig bara obekväm och lite olustig. Svårt att förklara, hjärnan var pigg men kroppen trött och lite illamående (kan bero på att jag inte åt så mycket igår kanske, eller för att jag kände efter för mycket i kroppen - har också emetofobi). Jag var jättenervös för att ens ta någon tablett och jag kan ju säga att jag inte är sugen på att prova igen om jag ska må likadant igen hehe.
Och ja, jag är orimligt rädd för mediciner.

Tror iallafall att min fråga är; ska man verkligen må så konstigt på dom? Trodde att man skulle känna sig ”normal” efter en stund? Det var först vid 1-2 inatt som jag började känna mig okej igen.
Citera
2023-09-30, 21:12
Medlem
Citat:
Fick stesolid 2 dagar sedan 10mg max 3 gånger veckan vid behov. Har tidigare haft 10mgx2 vid behov (20mg oxascand) borde effekten va samma eller är stesolid starkare även om samma ekvivalent dos då 10mg diazepam är väl som 20mg oxascand eler är det starkare med diazepam andra sätt?

Jag fick 3 x 5mg oxascand /dagligen vid behov och bad om byte till Stesolid. Läkaren va noggrann med att påpeka att Stesolid är nästan 3 ggr så stark, men fick 5 mg x 2 dagligen vid behov. Ska troligen få öka till 5 mg x 3 på måndag. Är rätt svårt att få 10 mg/dos överlag där jag går. Men jag har också tidigare dokumenterat benzomissbruk så de har också sagt i flera år att jag aldrig skulle få benzo utskrivet så man vet ju aldrig.
Citera
2023-10-03, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hippetihopp
Tog stesolid för första gången igår. En jättelåg dos på 2mg och jag blev väl lite lugnare men paniken dök upp ändå.
Mådde hyfsat okej i ett par timmar, lite likgiltig. Sedan blev jag slö i kroppen och kände mig bara obekväm och lite olustig. Svårt att förklara, hjärnan var pigg men kroppen trött och lite illamående (kan bero på att jag inte åt så mycket igår kanske, eller för att jag kände efter för mycket i kroppen - har också emetofobi). Jag var jättenervös för att ens ta någon tablett och jag kan ju säga att jag inte är sugen på att prova igen om jag ska må likadant igen hehe.
Och ja, jag är orimligt rädd för mediciner.

Tror iallafall att min fråga är; ska man verkligen må så konstigt på dom? Trodde att man skulle känna sig ”normal” efter en stund? Det var först vid 1-2 inatt som jag började känna mig okej igen.
Fick du den effekten av 2 mg så känns det som placebo eller att du är väldigt medicinkänslig vilket iockförsig är bra så man inte tar missbruksdoser.

Normal dos för mig när jag hade recept på Stesolid under en kort tid var max 10 mg per dygn.

Trots måttlig bensotolerans så körde jag 5 mg på morgonen och blev väl mest bara vad man kan kalla normal.

Kom sedan på att 10 mg var perfekt att sova på så det blev 10 mg till kvällen istället just pga den smått sederande effekten.

Man blir lite slö, seg och allmänpåverkad av Stesolid kontra tex samma dos Xanor, åtminstone jag.

Hade dem bara på recept ett kort tag då det rådde Iktoriviltorka på apoteksmarknaden för att dryga ut dygnsdosen av Iktorivil så 2 mg Iktorivil på morgonen och 10 mg Stesolid på kvällen blev den bästa lösningen.
Citera
2023-10-12, 01:05
Medlem
Hej alla!

Har en del frågor nu som jag skulle vela ställa innan jag tar upp det med läkare.
27år gammal, har diagnotiserad insomnia som jag får zolpidem och quetiapin för.
Men är även väldigt ångestfull och deprimerad och lider av diagnoserad depression som min läkare nu försöker hjälpa mig med. Är även suicidal .

(Innan jag börjar så vill jag påpeka att under dem senaste åren har jag testat alla icke narkotika-klassade preparat under solen som läkare försökt med, inget har hjälpt.

Så nu först började vi med oxascand fick ett 60tal tabletter på 5-10mg, den märkte jag ingenting av, även vid högre doser, min ångest och självmordstankar lugnades inte, fick även huvudvärk.

Nu fick jag utskrivet diazepam 5mg (100 tabletter) som jag skulle testa, och det har inte hjälpt ett dugg, testade ta en tablett vid ångest och suicidtankar, ingenting hände, slängde i mig mer tabletter, kände ingenting.
Slutade en dag att jag tog över 50-60mg diazepam vilket bara gjorde mig lite vinglig men ångesten var kvar.

Min fråga är nu vad jag ska be min doktor testa härnest då varken oxascand eller diazepam hjälpt mig.
Finns det starkare grejer att fråga om, eller andra som kanske gör en mer lugn som stilnoct fast för ångest?

OBS. Är inte ute efter att knarka tabletter, vill bara ha något som fungerar så tar gärna tips jag kan ta upp med min läkare under nästa besök.
Tusen tack för svar.

(PS. glömde skriva att jag går högskola och klarar det med nöd och näppe, men känner att praktik som kommer upp samt andra gruppuppgifter etc kommer gå åt helvete om jag inte får hjälp med hur jag mår )
Senast redigerad av GrunkanJR 2023-10-12 kl. 01:26.
Citera
2023-10-13, 15:02
Medlem
För mig funkade Stesolid ett tag men tog bara 2 mg kanske några gånger om dagen eller bara en gång. När jag sedan kände att de inte hade samma goda effekt längre så slutade jag. 4 dagar sedan nu, har varit jobbigt. Jag saknar dem definitivt. Är nu Cold Turkey utom en Atarax för någon dag sedan. Hat också självmordstankar och försöker ta mig ur detta utan något men det är tufft. Ibland är allt så svart. Men jag har mycket att leva för och jag vill leva. Men tycker det blev svårare med allt sedan jag gick Av Benzon helt.
Citera
2023-10-13, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrunkanJR
Hej alla!

Har en del frågor nu som jag skulle vela ställa innan jag tar upp det med läkare.
27år gammal, har diagnotiserad insomnia som jag får zolpidem och quetiapin för.
Men är även väldigt ångestfull och deprimerad och lider av diagnoserad depression som min läkare nu försöker hjälpa mig med. Är även suicidal .

(Innan jag börjar så vill jag påpeka att under dem senaste åren har jag testat alla icke narkotika-klassade preparat under solen som läkare försökt med, inget har hjälpt.

Så nu först började vi med oxascand fick ett 60tal tabletter på 5-10mg, den märkte jag ingenting av, även vid högre doser, min ångest och självmordstankar lugnades inte, fick även huvudvärk.

Nu fick jag utskrivet diazepam 5mg (100 tabletter) som jag skulle testa, och det har inte hjälpt ett dugg, testade ta en tablett vid ångest och suicidtankar, ingenting hände, slängde i mig mer tabletter, kände ingenting.
Slutade en dag att jag tog över 50-60mg diazepam vilket bara gjorde mig lite vinglig men ångesten var kvar.

Min fråga är nu vad jag ska be min doktor testa härnest då varken oxascand eller diazepam hjälpt mig.
Finns det starkare grejer att fråga om, eller andra som kanske gör en mer lugn som stilnoct fast för ångest?

OBS. Är inte ute efter att knarka tabletter, vill bara ha något som fungerar så tar gärna tips jag kan ta upp med min läkare under nästa besök.
Tusen tack för svar.

(PS. glömde skriva att jag går högskola och klarar det med nöd och näppe, men känner att praktik som kommer upp samt andra gruppuppgifter etc kommer gå åt helvete om jag inte får hjälp med hur jag mår )
Iktorivil.

En dos morgon och en dos kväll håller ångesten borta hela dygnet och på rätt dos så kommer du både bete dig och agera normalt.

Ingen otäck fylleri eller flumeffekt utan du blir mer eller mindre bara "normal". Överdoserar du så blir det mest balans, tal och motorik som blir lidande och det är inte det minsta skoj.

Är starkare mg för mg än både Oxascand och Stesolid men du blir inte lika allmänpåverkad som du hade blivit av högre doser på ovan nämnda preparat så trots sin styrka så upplevs Iktorivil som ganska milt i jämförelse.
Citera
2023-10-14, 17:24
Medlem
Om man tar stesolid 3-4 dagar i rad,30-40 mg per dag, innebär det någon uppenbar fara?

Normalt sett tar jag den dagsdosen, och då endast en dag, några gånger per år.
Citera
2023-10-17, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Iktorivil.

En dos morgon och en dos kväll håller ångesten borta hela dygnet och på rätt dos så kommer du både bete dig och agera normalt.

Ingen otäck fylleri eller flumeffekt utan du blir mer eller mindre bara "normal". Överdoserar du så blir det mest balans, tal och motorik som blir lidande och det är inte det minsta skoj.

Är starkare mg för mg än både Oxascand och Stesolid men du blir inte lika allmänpåverkad som du hade blivit av högre doser på ovan nämnda preparat så trots sin styrka så upplevs Iktorivil som ganska milt i jämförelse.

Iktorivil är till och med svårare än Xanor att få utskrivet på mottagningen jag går på. Den räknas till och med som ett antiepileptikum så trodde det skulle vara relativt enkelt att få det mot ångest och även som stämningsstabiliserande då jag testat allt annat. Men icke, läkaren sa bara ”absolut inte”.
Citera
2023-10-17, 15:46
Medlem
FrostensBarns avatar
Tror ni nån diazepam och nån stilnoct är soft med cannabis? Testat mycket blandningar men aldrig bens+z-analog... Vad jag kan minnas iallafall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in