Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-14, 10:19
  #7645
Medlem
caecos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monkeyspank
Fan, gamla härliga Valium. De har jag inte sett på bergis 20 år. Enda flödder jag verkligen gillade.
Min exkärring brukade muta mig med två-tre blåa tior när hon ville till IKEA.
Sedan körde jag så gärna, gick runt på IKEA i flera timmar med ett fånflin och bara trivdes. Härliga gamla Valium.

Får inte närmelsevis samma effekt på nuvarande läkemedel även om de innehåller exakt samma verksamma ämnen. Placebo??
Mindre ångest nu eller annat? Diazepam upplever jag som värdelöst såvida jag inte lider av ångest under en period. För samma verksamma substans, så det är ju garanterat du (eller ditt mående) som skiljer sig från tidigare.
Citera
2018-11-15, 23:37
  #7646
Medlem
SunshineSobotkas avatar
Fick Stesolid utskrivet i samband med en hemsk jävla avtändning på lyrica. Hemsk verkligen. Spyor, migrän, diarré, feber. Resulterade i slutenvårdspsyk...

Men jävlar vad snabbt jag fastnade, stesolid + alkohol + imovane har försatt mig i några riktigt sjuka situationer. Jävligt mycket minnesluckor inblandat men har exempelvis blivit påkörd, nerslagen av personer jävligt mkt större än mig själv och lett till ett och annat psykbryt på personer som ej förtjänar det, som grädden på moset blev jag rånad på 14k... . Knockade t.ex en byggarbetare (dock jävligt mkt imovane och alkohol den dagen) det känns ju sådär. Bye bye Imovane...

Har någon upplevt att Campral eller liknande substanser har varit till hjälp vid avvänjning stesolid eller andra benso-substanser?

Tror det är där skon klämmer som mest. Visst har Kung Alkohol satt sina spå det senaste men benso och lyrica har ju varit kryckan när jag slutade med CB..
__________________
Senast redigerad av SunshineSobotka 2018-11-15 kl. 23:57.
Citera
2018-11-16, 00:38
  #7647
Medlem
SunshineSobotkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BettyBamBam
Allvarligt talat, det är inte ett dugg lugnt.

Jag började precis som du, men efter några år gjorde mig inte tabletterna något gott längre (+ att det är extremt kortsiktigt att göra sig beroende av tabletter man inte har på recept).

Första året med Stesolid/Iktorivil var toppen. Åstadkom och gjorde massor i livet! Nu är jag sjukskriven på halvtid och trappar ut mitt beroende. Jag sover knappt längre, har självmordstankar och känner mig paranoid. I stort sett inget socialt umgänge.

Den som börjar fuska sig igenom livet med benso får betala tillbaka med ockerränta.

Men visst, för stunden är det mysigt att slappna av med diazepam och öl. Ingen fara.

Instämmer med #nugget- snubben" ovan.

Drick inte alkohol med dessa substanser. Om du inte vaknar upp med massa minnesluckor och ett bra rus - kul, men det händer inte igen.

Till slut kommer det resultera i en jävla massa oklara händelser, slagsmål (även om du är gandhi himself). Om inte detta så kanske du vaknar bredvid en flodhäst och några könssjukdomar eller vaknar i häktet eller på slutenvårdpsykiatrin. Det jag vill komma till är - passa dig.

Har själv kört på samma kombination ikväll, massa stess, massa sprit och några öl.
Har barrikaderat min dörr och hoppas på att slippa ett blåslaget ansikte, en lägenhet stinkande av hasch, en cell i häktet eller på psyket.


Ta det lugnt. Känns som man har kontroll - men DET HAR DU INTE.
Har du dessutom imovane eller xanor så ta det jävligt lugnt. Du är radiostyrd - bokstavligen.
Citera
2018-11-16, 16:38
  #7648
Medlem
sneervs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SunshineSobotka
Instämmer med #nugget- snubben" ovan.

Drick inte alkohol med dessa substanser. Om du inte vaknar upp med massa minnesluckor och ett bra rus - kul, men det händer inte igen.

Till slut kommer det resultera i en jävla massa oklara händelser, slagsmål (även om du är gandhi himself). Om inte detta så kanske du vaknar bredvid en flodhäst och några könssjukdomar eller vaknar i häktet eller på slutenvårdpsykiatrin. Det jag vill komma till är - passa dig.

Har själv kört på samma kombination ikväll, massa stess, massa sprit och några öl.
Har barrikaderat min dörr och hoppas på att slippa ett blåslaget ansikte, en lägenhet stinkande av hasch, en cell i häktet eller på psyket.


Ta det lugnt. Känns som man har kontroll - men DET HAR DU INTE.
Har du dessutom imovane eller xanor så ta det jävligt lugnt. Du är radiostyrd - bokstavligen.

Hehe jo tack, några riktiga snefyllor vart det när man börja på dessa. Oftast går det bra men ibland så slår det helt fel som sagt och man gör stupid shit.

Eftersom jag fortfarande tar dessa så tar jag alltid numera en elvanse (amfetamin) i en ganska liten dos för att få rätt balans när jag super och ska ut osv. Funkar prima Sen är inte elvanse så dyrt heller att köpa när man bara tar det nån gång ibland. Många med ADHD som har det och inte vill ta dom så dom säljer till ett vettigt pris.
Citera
2018-11-19, 17:42
  #7649
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sneerv
Hehe jo tack, några riktiga snefyllor vart det när man börja på dessa. Oftast går det bra men ibland så slår det helt fel som sagt och man gör stupid shit.

Eftersom jag fortfarande tar dessa så tar jag alltid numera en elvanse (amfetamin) i en ganska liten dos för att få rätt balans när jag super och ska ut osv. Funkar prima Sen är inte elvanse så dyrt heller att köpa när man bara tar det nån gång ibland. Många med ADHD som har det och inte vill ta dom så dom säljer till ett vettigt pris.
Nybörjarvarning! Du menar alltså att man uppför sig "normalare" med amfetamin i systemet också, eller ja elvanse i detta fallet
Citera
2018-11-21, 16:18
  #7650
Medlem
2 st nya 100burkar på recept.

Den tabellen att 1mg ikto skulle vara 20mg stess känns fel? Känner mer av 40mg stess än 2mg ikto.

Såg man kunde välja diazepam pilum, nån som prövat? Vet det är samma verksamma ämne o vice versa.
Citera
2018-11-23, 16:13
  #7651
Medlem
sneervs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alfabetet1664
Nybörjarvarning! Du menar alltså att man uppför sig "normalare" med amfetamin i systemet också, eller ja elvanse i detta fallet

Ja det är ju uppåt så man blir klarare och piggare. Sen vad som uppfattas av andra när man är "normal" är ju personligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Pojken1987
2 st nya 100burkar på recept.

Den tabellen att 1mg ikto skulle vara 20mg stess känns fel? Känner mer av 40mg stess än 2mg ikto.

Såg man kunde välja diazepam pilum, nån som prövat? Vet det är samma verksamma ämne o vice versa.

Nah skulle säga 1mg ikto är som en 10a stess, men det är vad jag känner.
Pilum har jag prövat, dom finns bara som 5or va? Inte sett dom som 10or på apoteket iaf. Och jo dom är samma i mitt tyckte som dom vanliga Stesolid 5or. Men sen gillar jag ingen av 5orna heller, för hårt packade.. 10or ska det vara Smälter fint i kroppen!
__________________
Senast redigerad av sneerv 2018-11-23 kl. 16:17.
Citera
2018-12-03, 12:31
  #7652
Medlem
Käkade 250-300 mg Stesolid i Torsdag. Var mest trött på allt och ville flumma. Jobbade (gick bra), gick på representationsmiddag på kvällen. Två mellanöl, ett glass vin. Vaga minnen/black out, men tror inte jag gjorde bort mig.

Hela helgen förstörd. Krockade med bilen, sov halva dagen (både lördag och söndag). Sluddrade när jag talade. Fortfarande nu idag (måndag) som en zombie.

Vet att det varierar men när kan jag förvänta mig vara tillbaka (ur zombietillståndet)? Just nu vill jag bara hänga mig själv men jag tror inte jag skulle kunna knyta en snara.
Citera
2018-12-04, 22:50
  #7653
Medlem
Tja!
Någon som känner igen denna kartan? ser lite annorlunda ut än dom vanliga Bensedin


http://bayimg.com/BAnGdaAgC
Citera
2018-12-11, 18:42
  #7654
Medlem
Pixelknights avatar
Har fått en burk 5mg Stes utskrivet för "flygrädsla" (egentligen en blandning av GAD/klaustrofobi/PÅ/Torgskräck)

Jag har noll erfarenhet av benzo.

Hur mycket ska jag ta och behöver jag fylla på under resan som är ca 8 timmar med en mellanlanding?


Min plan är att ta 5MG för att sova natten före och sen 10MG före jag åker till flygplatsen, låter det vettigt?
__________________
Senast redigerad av Pixelknight 2018-12-11 kl. 18:47.
Citera
2018-12-11, 19:28
  #7655
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pixelknight
Har fått en burk 5mg Stes utskrivet för "flygrädsla" (egentligen en blandning av GAD/klaustrofobi/PÅ/Torgskräck)

Jag har noll erfarenhet av benzo.

Hur mycket ska jag ta och behöver jag fylla på under resan som är ca 8 timmar med en mellanlanding?


Min plan är att ta 5MG för att sova natten före och sen 10MG före jag åker till flygplatsen, låter det vettigt?
Kommer räcka gott och väl skulle jag säga, ta det kanske 2h innan flyget så borde det vara hur lungt som helst

Och ingen påfyllning behövs, var försiktig med alkoholen första dygnet.
Citera
2018-12-15, 06:01
  #7656
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SunshineSobotka
Fick Stesolid utskrivet i samband med en hemsk jävla avtändning på lyrica. Hemsk verkligen. Spyor, migrän, diarré, feber. Resulterade i slutenvårdspsyk...

Men jävlar vad snabbt jag fastnade, stesolid + alkohol + imovane har försatt mig i några riktigt sjuka situationer. Jävligt mycket minnesluckor inblandat men har exempelvis blivit påkörd, nerslagen av personer jävligt mkt större än mig själv och lett till ett och annat psykbryt på personer som ej förtjänar det, som grädden på moset blev jag rånad på 14k... . Knockade t.ex en byggarbetare (dock jävligt mkt imovane och alkohol den dagen) det känns ju sådär. Bye bye Imovane...

Har någon upplevt att Campral eller liknande substanser har varit till hjälp vid avvänjning stesolid eller andra benso-substanser?

Tror det är där skon klämmer som mest. Visst har Kung Alkohol satt sina spå det senaste men benso och lyrica har ju varit kryckan när jag slutade med CB..

Du tar Alkohol för att sluta med cannabis, stesolid för att sluta med lyrica, amfetamin för att må bra, imovane för att må bra osv.

Kompis, när du tänker på dig själv och ditt beteende tänker du då att du är en narkoman eller tror du att det är normalt det du gör? Du måste få hjälp med dina allvarliga missbruksproblem. Inte en chans att du klarar av att jobba och bidra i samhället eller bilda och behålla en familj som du håller på. Vi stöttar dig, halvera dosen denna vecka sen hälften igen nästa vecka och om 2v tar du sista flisan tablett. En vecka därefter är du en fri man!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback