Citat:
Ursprungligen postat av
Hippetihopp
Tog stesolid för första gången igår. En jättelåg dos på 2mg och jag blev väl lite lugnare men paniken dök upp ändå.
Mådde hyfsat okej i ett par timmar, lite likgiltig. Sedan blev jag slö i kroppen och kände mig bara obekväm och lite olustig. Svårt att förklara, hjärnan var pigg men kroppen trött och lite illamående (kan bero på att jag inte åt så mycket igår kanske, eller för att jag kände efter för mycket i kroppen - har också emetofobi). Jag var jättenervös för att ens ta någon tablett och jag kan ju säga att jag inte är sugen på att prova igen om jag ska må likadant igen hehe.
Och ja, jag är orimligt rädd för mediciner.
Tror iallafall att min fråga är; ska man verkligen må så konstigt på dom? Trodde att man skulle känna sig ”normal” efter en stund? Det var först vid 1-2 inatt som jag började känna mig okej igen.
Fick du den effekten av 2 mg så känns det som placebo eller att du är väldigt medicinkänslig vilket iockförsig är bra så man inte tar missbruksdoser.
Normal dos för mig när jag hade recept på Stesolid under en kort tid var max 10 mg per dygn.
Trots måttlig bensotolerans så körde jag 5 mg på morgonen och blev väl mest bara vad man kan kalla normal.
Kom sedan på att 10 mg var perfekt att sova på så det blev 10 mg till kvällen istället just pga den smått sederande effekten.
Man blir lite slö, seg och allmänpåverkad av Stesolid kontra tex samma dos Xanor, åtminstone jag.
Hade dem bara på recept ett kort tag då det rådde Iktoriviltorka på apoteksmarknaden för att dryga ut dygnsdosen av Iktorivil så 2 mg Iktorivil på morgonen och 10 mg Stesolid på kvällen blev den bästa lösningen.