2023-10-13, 14:18
Avstängd
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alseno
... och småbarnen som krossas under raserade byggnader i gaza får skylla sig själv..

Nej däremot så är det Hamas som bär skulden. Hamas är en ultrareligiös mördarkult, precis som Daesh eller Talibanerna.
Citera
2023-10-13, 14:19
Medlem
Om man ger sig på civila så har man ju själv satt stardarten hur kriget skall föras.

Det är väl klassisk muslimsk terror - same old same old.
Citera
2023-10-13, 14:19
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Det gör jag inte, men det här är Flashback. Och jag känner igen ett pucko när jag ser ett. Men bra, nu börjar du närma dig att vara ärlig om dina åsikter. Israel är idioter som försvarar sig och inte accepterar att bli dödade alltså enligt dig. Bara fortsätt så, låt alla veta vad du tycker.
Du uteslut att jag ansåg att Hamas gjorde ett idiotbeslut. Uteslöt du det bara för att eller hoppar du över ord för att få det att passa in i ditt resonemang.
Lugna ner dig nu.
Det är inte du och jag som deltar i konflikten som pågått under många år. Vi är enbart iakttagare, tyckare samt tänkare om den. Om du ni inte har personliga intressen i det hela förstås.

Ser du hur lätt det är att hamna i " krig ", missförstå varandra eller " medvetet " missförstå varandra.
Räcker bara att vara på flashback och diskutera Israel och Palestina för att folk skall börja dregla utav ilska och hat mot varandra.
Då kanske du förstår deras konflikt.
Där är det ju både död och jävelskap inblandat.
Citera
2023-10-13, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Nej det är det inte, araberna invandrade till området år 634. Eller invandrade kanske är snällt sagt, de tog det med våld. Innan dess så bodde det diverse kristna folk där, vissa finns kvar som minoriteter än idag. De om några är områdes ursprungsbefolkning.
Applåder till dig. En person som vet hur man googlar för att ta reda på saker och ting istället för att tro på vad den påstår som skriker högst - som så ofta är det araber också i den här konflikten som gastar huvudet av sig och ljuger så att de bli blå. De stackars offren araber som har trakasserat och mördat alla de mött sedan Muhammed uppfann islam.
Citera
2023-10-13, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The-Johnny
https://www.reuters.com/world/middle-east/447-children-248-women-among-1417-killed-israeli-strikes-gaza-2023-10-12/

Gårdagens nyhet. Knäpptyst om det i aftonbladet. 500 döda palestinska barn ska man inte bry sig om. Tusentals lemlästade och skadade barn ska man inte bry sig om.

Här kan du läsa ett ständigt flöde, bland annat det du länkade, om hur synd det är om terroristnästet Gaza från Hamasbladet.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/kEVa1X/liverapportering-attacker-pa-flera-hall-i-israel
Citera
2023-10-13, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Ta inte i så du spricker nu.
Vari låg hans överdrift? Hamas är islamister och salafister, bokstavstrogna, ultrareligiösa. Hamas mördar spädbarn alltså är de en ultrareligiös mördarkult. Häpp!
Citera
2023-10-13, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommar.cool
Hur ska du få Israel att gå med på att människorna i Gaza ska få återvända till de arabiska byar som Israel fördrev dem från?

Det är flera generationer sedan araber fördrevs från byar i Israel. De som har kommit till Gaza för att bråka har inget med det att göra som skedde för länge sedan.

Vi har många medborgare i Sverige, från de baltiska staterna som kom till Sverige som flyktingar från tyskarna och ryssarnas invasion under andra världskriget? Skulle de ha rätt att kaosa i Tallin eller Riga?

I Europa har miljontals människor varit flyktingar och fått acceptera att livet sker på en annan plats än den man är född på.

Jag kan förstå att man önskar olika saker i livet, men inte att man mördar för det. Man kan inte tillskansa sig mänskliga rättigheter på bekostnad av andra människors mänskliga rättigheter. Det är inte synd om brottslingar när oskyldiga människor inte vill bli deras brottsoffer. Fattar du?

Om du struntar i om dina barn far illa, varför förväntar du dig att andra människor ska bry sig mer än vad du gör?
Citera
2023-10-13, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The-Johnny
Tack för att ni visar ert sanna ansikte. Se till att inte fega ur och gör det i verkliga livet också.

Men vad tror du själv? Ni tror ni kan göra vad som helst och sen spela offer?
Citera
Medlem
Giant Squids avatar
Man ser ju tydligt konsekvenserna utav en okontrollerad invandring (i detta fall judar) leder till problem.
Citera
Medlem
Man får helt enkelt tvingas göra samma sak som man gjorde mot Isis - fötter på marken skicka in 10 soldater eller så...
Citera
2023-10-13, 14:27
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skojabara
Om man röstar är man inte längre civil .Du har tagit ett beslut om din framtid.En stor del av Sverige har mycket och ångra sig för .Vi som pratade om problemen för 40 år sedan blev behandlade som paria .Nu är det våran tid och titta på medans pk folket blir våldtagna och misshandlade .Må ni få vad ni skapat.
Och du verkar ju inte göra mer än att stoppa ett papper i ett kuvert och tycker att andra skall lösa ditt/ dina problem.
Det räcker ju inte att prata till sig lösningar.
Det har ju heller inte fungerat mellan Israel och Palestina under ca 70 år och det hjälper inte att döda varandra heller.
Vad har du mer gjort än stoppat papperet i kuvertet ?

Vi är körda. Människan har misslyckat rejält.
Citera
2023-10-13, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Du uteslut att jag ansåg att Hamas gjorde ett idiotbeslut. Uteslöt du det bara för att eller hoppar du över ord för att få det att passa in i ditt resonemang.
Lugna ner dig nu.
Det är inte du och jag som deltar i konflikten som pågått under många år. Vi är enbart iakttagare, tyckare samt tänkare om den. Om du ni inte har personliga intressen i det hela förstås.

Ser du hur lätt det är att hamna i " krig ", missförstå varandra eller " medvetet " missförstå varandra.
Räcker bara att vara på flashback och diskutera Israel och Palestina för att folk skall börja dregla utav ilska och hat mot varandra.
Då kanske du förstår deras konflikt.
Där är det ju både död och jävelskap inblandat.

Jag uteslöt det för att det är en självklarhet. Det som sticker ut är att du tycker att Israel ”är idioter” som försvarar sig och inte accepterar att bli brutalt mördade. Så länge du inte står upp för Israels rätt att försvara sig står du på Hamas sida. Var ärlig bara och sluta låtsas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in