Flashback bygger pepparkakshus!
2023-10-14, 11:35
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanenhen
Sanningen är ju att det finns alldeles för många av din sort som förblindade i sin politiska kompass omöjligt kan se vad konflikten baseras på!

Om du tänker efter och har minsta logiskt tänkande... hur i hela världen tror du det skulle kunna gå att lösa konflikten och få till stånd en varaktig fred med din retorik??

Det går inte. Araberna har visat att det är judarna man hatar och vill utrota till varje pris. Syns även tydligt i samband med "Palestina demonstrationer" där man skanderar kampsånger om att slakta judar på arabiska.

Muslimerna i den regionen förstår bara en sak och det är sådant grovt våld att de håller sig passiva. Israel har hela tiden varit mänskliga och vad fick man för det?

Hamas gräver upp vattenrör och gör raketer av och gör en ursinneslös attack mot civila. Utrota skiten från jorden en gång för alla.
Citera
2023-10-14, 11:36
Medlem
Rotebro-Retards avatar
Muslimer världen runt dansade, jublade och ylade från sina bilar viftandes flaggor, även här i sverige, när tusentals helt oskyldiga civila, små barn, hela barnfamiljer och pensionärer råkade ut för en bestialisk mass-slakt.

Ni har firat klart. Kl 16 kommer den demoniska muslimska världen att få smaka satanselden.
Citera
2023-10-14, 11:37
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Tidsfristen går ut då och troligen även då Israel kommer påbörja sin operation.
OBS kl. 16 lokal tid = kl. 15 svensk tid.
Citat:
Ursprungligen postat av profilmannen
Norra Gaza har tills dess på sig att utrymma enligt IDF.
Okej, tack.
Tror ni det blir något mer än ytterligare bombningar som tidigare då?
Har ju hört talas om marktrupper osv, men jag tycker det känns lite tidigt än. Fast jag vet inte, de kanske har kommit längre i processen än vad jag uppfattat.
Citera
2023-10-14, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av profilmannen
Hävdar du att definitionen av uppror innefattar massmord och våldsamma kidnappningar? Hör du dig själv?
Jag som förhoppningsvis en övervägande majoritet av världens befolkning fördömer nog krig i alla former som fruktansvärt.

Att civila på ett eller annat sätt utsätts för skador eller blir dödade är ju aldrig acceptabelt.
Det är vidrigt.

Mycket av detta hade kunnat undvikas om Israel inte verkställt de beslut de genom historien tagit.

Enligt TV4 som jag såg i morse har israel haft ihjäl ca 1500 personer i Gaza.

Det försvarar inte Hamas handlingar, men bevisar den bestialiska situation som råder i konflikten
Citera
2023-10-14, 11:38
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Det går inte. Araberna har visat att det är judarna man hatar och vill utrota till varje pris. Syns även tydligt i samband med "Palestina demonstrationer" där man skanderar kampsånger om att slakta judar på arabiska.

Muslimerna i den regionen förstår bara en sak och det är sådant grovt våld att de håller sig passiva. Israel har hela tiden varit mänskliga och vad fick man för det?

Hamas gräver upp vattenrör och gör raketer av och gör en ursinneslös attack mot civila. Utrota skiten från jorden en gång för alla.

Varför kan inte Israel hålla sig till internationell rätt om de är så goda och oskyldiga?
Citera
2023-10-14, 11:38
Medlem
Rotebro-Retards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Okej, tack.
Har ju hört talas om marktrupper osv, men jag tycker det känns lite tidigt än. Fast jag vet inte, de kanske har kommit längre i processen än vad jag uppfattat.

Det måste till marktrupper tyvärr, även om Hamas är redo och många IDF kommer att dö pga försåtsmineringar och bakhåll. Det beror på att Gaza är som ett termitbo, fyllt av håligheter under marken där Hamas gömmer sig och sina vapen och de kidnappade.
Citera
2023-10-14, 11:39
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Om Israel kommer mörda civila urskillningslöst i Gasa nu kommer säkert många vara mycket kritiska till vad de gör och fördöma sådant men den situation som Hamas startade för en vecka sedan måste givetvis fördömas av alla som är någorlunda friska mentalt.
Det som skedde på kibbutzen visar vad det är för vildar Hamas är.
Jo, spridda protester och sånt i all ära — det är trots det uppenbart att opinionen svängt till Israels favör efter attackerna i helgen. Det ger Israel större svängrum eftersom "allt bleknar" i jämförelse med morden. Ur israelisk propagandasynpunkt är såna händelser tyvärr viktiga. Dessutom har folk i allmänhet en tendens att snabbt glömma, att ha överseende, o.s.v. Men vi får se.

Jag fördömer starkt Hamas mord på civila, men jag ser dem som del i en oerhört snårig och infekterad konflikt med ändlösa upprepningar. Hamas själva ser dem sannolikt som motståndshandlingar.

Hur som helst: det enda stöd Israel faktiskt behöver är det militära från USA, och det stödet är orubbligt.
Citera
2023-10-14, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wasp101
Sitter någon på färska uppgifter huruvida Israel attackeras från Libanon, Syrien eller något annat av gränsande länderna?

Libanon. Det är fullt krig vid gränsen.

Konstruktiva Hamas har ännu en gång petat på korthuset som kallas fred.
Citera
2023-10-14, 11:40
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Okej, tack.
Israel har redan visat upp hur de kört fram med stridsvagnar, pansarbandvagnar och andra fordon. Även att de med tankbilar fyllt upp dessa. På andra delar ser man hur de gjort klart med att kunna skjuta projektiler in i Gaza.

De kommer troligen rätt snart gå in i Gaza.
Citera
2023-10-14, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip

Sanningen är ju att din politiska kompass gått så långt att du nu helt kompromisslöst ljuger offentligt i ditt inlägg..
Hur tänkte du där??
Citera
2023-10-14, 11:44
Medlem
guderis avatar
Om man får spekulera så kommer ett eventuellt intåg i Gaza att börja med en kraftig beskjutning, både från luften som tidigare men nu även med artilleri. Hur länge det kommer hålla på är svårt att veta, minuter, timmar eller dagar.

Specialstyrkor opererar förmodligen redan inifrån.
Senast redigerad av guderi 2023-10-14 kl. 11:46.
Citera
2023-10-14, 11:44
Medlem
LadySwedens avatar
Israel ska enligt egen utsaga ha gått in i Gaza för att försöka få ut gisslan;

https://youtu.be/z7ft_GFJNaA?si=0jy4BDaaVYxbgGAC
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem