2023-10-12, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krypmyr
Nu kanske jag låter väldigt cynisk men jag tror faktiskt inte dessa privata kliniker bryr sig. De har fått betalt från landstinget och kommer inte tjäna mer pengar förrän deras 3 försök är klara eller de lyckas och ev. Vill ha en till baby.

De kan nog rekommendera att pausa lite men om hon säger kör så kommer de nog köra. Fanni är vuxen och ansvarig för sin egen hälsa, de Ska göra henne gravid, inte lycklig och fri från psykisk ohälsa.

Med tanke på hennes iver och hur ofta hon skriver att en endaste månad till att vänta känns som en evighet så kommer hon säkert köra på. 🙁
Citera
2023-10-12, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A-Melia
Ht kunde inte hålla sig, var tvungen att bryta sin instapaus för att ”så många frågar hur dom mår”…

Seriöst vem skriver ens så.. så skrytsam och självgod på ett obehagligt sätt
Citera
2023-10-12, 17:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Krypmyr
Nu kanske jag låter väldigt cynisk men jag tror faktiskt inte dessa privata kliniker bryr sig. De har fått betalt från landstinget och kommer inte tjäna mer pengar förrän deras 3 försök är klara eller de lyckas och ev. Vill ha en till baby.

De kan nog rekommendera att pausa lite men om hon säger kör så kommer de nog köra. Fanni är vuxen och ansvarig för sin egen hälsa, de Ska göra henne gravid, inte lycklig och fri från psykisk ohälsa.
Jag är väldigt tveksam om Liveo kommer att gå med på det.
Jag tänker som dig.
Enda stället jag hittade var en klinik som heter
Fertilitet Plus. Där kan man kolla om man har överaktiv immunförsvar
Ja hon behöver ta en time out och få hjälp med sin psykiska ohälsa
Citera
2023-10-12, 18:40
Medlem
Skampis avatar
Stackars Fanni...
Fanni och Hanna är båda såna som förlitar sig på svensk sjukvård och tror den är bäst i världen. Vad gäller fertilitet är Sverige dock tyvärr långt bakom många andra. I Grekland har man i många år forskat på hur immunförsvaret kan påverkar risken för missfall och hur man botar detta. I Ryssland har dr Olga gått om alla privata svenska kliniker vad gäller framgångsrika ivf-fall. Olga kör inte in embryon i blindo utan TESTAR dem så hon vet att kunden får vad de betalar för: ett friskt embryo i en frisk livmoder som därmed har enormt mycket större chans att bli en bebis, till skillnad från random ägg. Om Fanni tog en paus på ett halvår för att läka psyket och sedan satte sparpengarna på dr Olgas ivf (finns även i Cypern) tror jag faktiskt hon hade haft en bebis inom 2 år. Men hon vill ju inte ha tips utan bara sitta och ringa ner Livio som totalt skiter i hennes familjedrömmar då de bara vill åt pengarna från regionen...
Citera
2023-10-12, 18:41
Medlem
Durochmolls avatar
Räknas nästa försök som tredje och sista försöket, eller är varje äggplock, så alla embryon som skapades vid första äggplock, försök nr 1?

Känns verkligen som hon borde utredas vidare, men jag tror även att hennes kropp är i konstant stress pga att hon mår så dåligt psykiskt.
Citera
2023-10-12, 19:22
Medlem
HT: så genomskinligt att låtsas som att flera undrar var hon tagit vägen. Nej, ingen har frågat men du kunde helt enkelt inte hålla dig borta. Jag var glad för hennes skull i typ en halvdag men nu stör jag mig på allt hon gör igen, självgoda märkliga människa.

FD: Snälla människa ta en paus. Men det kommer hon självklart inte göra. Kommer säkert köra nästa försök redan nästa månad. Ska vi gissa vad nästa embryo ska heta? Ankan 🦆? Myran 🐜? Svampen 🍄? Kakan 🍪?
Citera
2023-10-12, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Durochmoll
Räknas nästa försök som tredje och sista försöket, eller är varje äggplock, så alla embryon som skapades vid första äggplock, försök nr 1?

Känns verkligen som hon borde utredas vidare, men jag tror även att hennes kropp är i konstant stress pga att hon mår så dåligt psykiskt.
Varje äggplock är ett försök, (var så när jag gjorde hos livio iaf) så hon bör ha 3-4st insättningar kvar (osäker på hur många embryon hon har i frysen)
Sen kan hon göra ytterligare 2st äggplock. Hon skulle alltså kunna hålla på i flera år om hon har otur...
Citera
2023-10-12, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lostsoulforever
HT: så genomskinligt att låtsas som att flera undrar var hon tagit vägen. Nej, ingen har frågat men du kunde helt enkelt inte hålla dig borta. Jag var glad för hennes skull i typ en halvdag men nu stör jag mig på allt hon gör igen, självgoda märkliga människa.

FD: Snälla människa ta en paus. Men det kommer hon självklart inte göra. Kommer säkert köra nästa försök redan nästa månad. Ska vi gissa vad nästa embryo ska heta? Ankan 🦆? Myran 🐜? Svampen 🍄? Kakan 🍪?

Jag funderade på samma. 😂 Måste ju vara något som finns som en emoji såklart.
Citera
2023-10-12, 20:09
Medlem
Det här med att döpa embryona är så konstigt. Jag förstår det verkligen inte.
Är det vanligt att man gör så när man gör ivf?
Citera
2023-10-12, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ivak84

Har gjort IVF men döpte dom inte 😂 det var ju liksom bara ett embryo?
Citera
2023-10-12, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LittleMiniFox
Har gjort IVF men döpte dom inte 😂 det var ju liksom bara ett embryo?

Tänkte väl det 😅 för det är så jäkla skumt! Vem fan döper ett embryo?! Varför?
Citera
2023-10-12, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ivak84

Nej jag har inte hört om andra som gör det. Tycker det verkar så genant att skaffa ett dagisnamn på varje embryo och sedan blir testet negativt. Och så är det samma sak igen efter någon vecka.
Det ser så naivt ut, som när småbarn tar hem en insekt/småfisk/sten och ska ha den som husdjur, döper den t.ex. till Larvis och det är bara att besjäla något lite för mycket. Risk för besvikelse finns, och fallet blir rätt hårt när det inte går som väntat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in