Citat:
Ursprungligen postat av
OneTap
läsk e för små barn. dock håller ja med om att öl o sprit o vin e godare på glas flaska än plast. tror de e dels psykologiskt att glaset känns mer premium samt att plasten släpper ifrån sig kemikalier o bi smak :P
Nu tänker jag vara lite uppkäftig här... Men vill fråga hur det kommer sig att du anser att man som vuxen ej kan dricka läsk? Tycker du detsamma om karameller, kakor och chokladpraliner med?
Jag och diverse folk jag känner konsumerar läsk då och då och tycker inte att det är märkvärdigt. Jag har fördomen att de som anser att man inte "kan" göra det och det som vuxen är osäkra i sig själv, och väldit rädda att uppfattas som infantila.
Ett tips: nästa gång du besöker en pizzeria eller en hamburgeria, välj en Trocadero, Cola eller Pommac till käket, och drick den med värdighet som den myndiga kvinna eller man du är!
Jag kunde kontra med att påstå att öl, sprit och vin är för rännstensalkisar. Keijo som lever på soc och sitter varje dag vid bänken framför Bolaget. Men det blir dubbelmoral då jag själv inte är absolutist...
Men nu skall jag sluta vara uppkäftig och säga att jag tror att du är något på spåret med både att glas känns finare och att plasten ger bismakande kemikalier. Jag har vissa muggar och glas i plast som är praktiska vid picknick och resor, men tro fan att alla drycker smakar sämre i dem. Och precis samma känsla när man dricker direkt ur flaska med.
(Även plåtburkar ger en bättre smak än plastflaskor, men glas hamnar på första plats!)