2023-10-11, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WoodyLongschlong
Jag älskar gamla hederliga coca cola i glasflaska. Iskall ska den serveras, fyfan vad gott . Synd att flaskorna är så svåra att hitta idag.

Jag saknar även coca cola i större burkar, är det någon som kommer ihåg dom? Fanns nästan jämt på de lokala pizzeriorna.

Större burkar, tänker du på när de var runda istället för avlånga som idag? 33rna. Ursäkta om jag är trög och missförstått men är intresserad utav vilka du menar.
Citera
2023-10-11, 17:29
Medlem
prinsessan-estelles avatar
Det bästa alternativet gällande läsk är 100% glasflaska
Citera
2023-10-11, 17:34
Medlem
WoodyLongschlongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nextlife
Större burkar, tänker du på när de var runda istället för avlånga som idag? 33rna. Ursäkta om jag är trög och missförstått men är intresserad utav vilka du menar.

Det fanns colaburkar förr som var kanske 45cl eller 50cl, fanns mest att hitta på pizzerior.
Citera
2023-10-11, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WoodyLongschlong
Det fanns colaburkar förr som var kanske 45cl eller 50cl, fanns mest att hitta på pizzerior.

Ahh fan, det har jag inget minne utav. Fan, nu kan jag inte sluta tänka på vilka du menar..
Citera
2023-10-11, 17:39
Medlem
WoodyLongschlongs avatar
Citat:
Ahh fan, det har jag inget minne utav. Fan, nu kan jag inte sluta tänka på vilka du menar..
https://www.google.se/search?sca_esv=572560862&tbs=simg:CAQSgwIJdOGHZyVL XxMa9wELELCMpwgaOgo4CAQSFNAc_1zWYJp0Z7BW6KIcNtT-oNaETGho3BtAYYza5qCX5VZE_14 Rk9QPOWeYaqfN-IViAFMAQMCxCOrv4IGgoKCAgBEgQbMsA1DAsQne3BCRqXAQobC ghsYW5ndWFnZdqliPYDCwoJL2ovMnNoX3k0C hsKCWNvY2EtY29sYdqliPYDCgoIL20vMDF5dnMKGwoJanVuayB mb29k2qWI9gMKCggvbS8waDU1YgocCglkcmluayBjYW7apYj2A wsKCS9tLzAyMXZfNAogCgxhbHVtaW51bSBjYW7apYj2AwwKCi9 tLzBnamJ2NG0M&q=coca+cola+50+cl+can&tbm=isch&sa=X& ved=2ahUKEwjUparWqe6BAxUlVPEDHQ1qD5cQ2A56BAgFEAI&b iw=424&bih=744&dpr=2.55#imgrc=2VH_V1l_VwMpeM

Där har du den.. såg nu att de burkarna mest var importerade.
Citera
2023-10-11, 18:06
Avstängd
Nostalgiskt och ja, det är godare på glasflaska än plast. Klirrar skönt också.

Nu tänker jag på julmust i glasflaska. 😛
Citera
2023-10-11, 18:16
Medlem
En iskall glasflaska Fanta där det blir imma på utsidan i sommarvärmen...mums
Citera
2023-10-11, 18:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OPHuvudsak
säger han som skriver som ett mellanstadiebarn 😄

Men för att hålla sig till ämnet, glasflaska är helt klart godare oavsett vad för dryck det handlar om. Men tackar aldrig nej till rumsvarm, avslagen cola i plastflaska. Det har en charmig, lagom sunkig känsla.

Nå, mår du bättre av svinga på det här viset eller hur fungerar det?

Ontopic: Tanken på läsk i glasflaska skickar mig raka vägen till 90-talet, det är bra känslor inblandade här.
Citera
2023-10-11, 18:39
Medlem
Blaskas avatar
Allt är godare från glasflaska jag håller med dig!
Citera
2023-10-11, 18:58
Avslutad
Spendrups har dricka i glasflaska.
Citera
2023-10-11, 19:12
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Något utav det bästa jag vet när det gäller läsk är i sådana backar. Det är inte många butiker kvar som har en röd back med annat än vatten i dag. Införskaffade igår champis, trocadero, cuba cola, fruktsoda, sockerdricka, m.m på back och det är fantastiskt gott. Är starkt emot plast. Det är as dåligt, förstör smaken och kan inte mäta sig med läsk på glasflaska.

Vad tycker ni? Har era butiker kvar de röda backarna med riktigt svensk läsk?
Vilket bryggeri kommer din nyinköpta back från? Skulle vara kul att hitta lite fler sorters läsk på 33cl returglas. Min "kran" har bara backar från Krönleins bryggeri och de verkar endast ha sockerdricka, fruktsoda, Mac Black cola och hallonsoda. Skulle gärna komma över Champis och Trocadero också.
Citera
2023-10-11, 20:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Verderia
Varför skulle de miljömedvetna vilja ha plast menar du?

Jag kanske formulerade mig lite konstigt det jag menar är att, det är miljö nissarna som lobbat för PET pandemin, allt smakar bättre från glas. De miljömedvetna vet att det är miljövänligare med PET än glas, är det tydligare nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in