2023-10-12, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slutaljugnubog
Jag säger inte att det är fake....
Jag säger att det överdrivs till absurdum för att rättfärdiga Israel förintelse av Gaza.
Det är inte okej att bomba sönder ett land för att en grupp i landet gjort en attack på dig.

Jo, det är det.

Israel har rätt att försvara sig mot terrorism.

Om ISIS-terroristerna gömmer sig bland civila begår de krigsbrott genom att använda mänskliga sköldar.
Citera
2023-10-12, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Om man jämför massakern på technofestivalen i Israel med mördandet av publiken på Bataclan i Paris och vansinnesskjutningen på gayklubben Pulse i Orlando 2016, för att inte tala om Black live matters, är det oerhört tyst. Framför allt från vänsterhåll. .

De kan bara frodas och vara destruktiva när de har media med sig.

BLM tog ställning för Hamas men fick media emot sig till skillnad från när de gjorde upplopp och människor dog i onödan.

Men de är och kommer alltid att förbli extremister trots att media kommer fortsätta att porträttera vanliga människor som "extrema" och inte alla Hamas-Zaror/Guillous.
Citera
2023-10-12, 00:51
Medlem
MonCounsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Knappast. De flesta länder i arabvärlden vill inte befatta sig med problemfolket palestinier. Det kommer du bli varse när Gazaborna snart söker nya hem efter att de blivit utkörda från Gaza. Ingen kommer ta emot dem eftersom de alltid innebär trubbel, även för andra araber.
Det handlar snarare att de vill "befria" al-Quds än att de känner genuin sympati inför palestinier. Vi kommer bli varse när dessa Gazabor dyker på flyktningboenden i Filipstad och Flen...
Citera
Medlem
Citat:
Ja jag förstår verkligen vad som sker, väst är trötta på flyktingarna från dom krigen USA fört med hjälp av väst. En ond cirkel. Muslimer är ju apor i mångas ögon.
hela Europa blir mer höger nationalistiskt och allt börjar mer och mer se ut som starten på WW2. Rysslands invasioner kan räknas med Polen och dom först erövringarna i Europa även om Ryssen inte är lika effektiv och Taiwan och Palestina konflikterna eldar på till det till slut är två block som tävlar om Jorden.

Vi skall inte blunda för att konsekvenserna av massinvandring + denna typ av händelser som i Gaza kan skapa en ganska obehaglig situation i EU. Det kan bli så att även EUs ursprungliga medborgare börjar bli våldsamma, och då tror jag det kan sluta riktigt illa.

Att vara emot massinvandring och att vilja skicka hem folk till sina hemländer är inte samma som att man vill mörda alla muslimer. Men när det väl tar fart så tror jag att kategorin människor som vill mörda afrikaner, araber osv. kommer att bli stor nog att få inflytande.

Man behöver inte gå längre än till Ukraina för att se hur fort det kan gå när de väl får fotfäste. Plötsligt har man beväpnade milisgrupper med tusentalsmedlemmar som är allt annat än fina killar.

Gaza attacken kan slå tillbaka mot assimilerade / integrerade invandrare i EU som kommer få bära skiten för den här typen av ageranden. Precis som ISIS och Al-Qaeda så föder det avsky hos västerländska populationen i huvudpart. (förutom vänsterfolk).
Citera
Medlem
Citat:
Israel har Iron dome. Det vet väldigt många.
Om du inte vet så lyckas den att ta bort 90% av inkommande raketer.
Gaza har inget skydd.
USA matar Israel med ammunition.
Gaza är på stenåldern.

Du är en jävla idiot. Hejdå.

jag kan skjuta dig i magen för du har skyddsväst, men skjut inte mig för jag har ingen.... logiskt.

Kan inte du bara lägga ner?. Vi fattar, du älskar palestina och Gaza. men dina argument är alltid så jävla dåliga att man undrar om du är allvarlig eller ironisk.

lämna tillbaka lägenheter till soc och flytta ner till dina landsmän, jag betalar flyget.
Citera
2023-10-12, 00:52
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Jag säger inte att det är fake....
Jag säger att det överdrivs till absurdum för att rättfärdiga Israel förintelse av Gaza.
Det är inte okej att bomba sönder ett land för att en grupp i landet gjort en attack på dig.

Den ser ja, och har förståelse för. Dock hade Hamas valet att dra i sina tunnlar "hit och dit".., man gör det inte.

Man stannar i Gaza. De väljer slagmarken, och att utsätta deras egna befolkning för död och att lemlästas, samt bostadslöshet.

Hamas valde detta.
Citera
2023-10-12, 00:52
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Se Lawrence of Arabia.

Men så länge araberna krigar inbördes är det naturligt. Nu har vi gett Israel eller judarna möjligheten med rasistiska medel utrota ett helt folk. Detta har varit bosättas våta dröm.

90% av alla bosättare kommer från USA och en stor del av judarna konvertera i Europa under medeltiden och är således inte ens riktiga judar.

Dom riktiga judarna ber för Palestina och går omkring med polisonger och hattar.

Men snälla. Palestina som land har aldrig existerat mer än som social konstruktion. Lika lite som att det finns ett Kurdistan eller ett Sapmi.
Citera
2023-10-12, 00:54
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanenhen
Vad är GRUNDEN till denna långa långa konflikt?

Al Aqsa är den lata förklaringen. Religös fanatism är nog mer sanning.
Citera
2023-10-12, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GIFlintharta
Jaså, hur kommer det sig då att en så framstående folkrättsjurist som Marko Milanovic, som är professor i folkrätt vid Reading School of Law i England och en av redaktörerna för European Journal of International Law, anser att Gaza, efter det israeliska tillbakadragandet 2005, inte längre är under ockupation?

https://www.ejiltalk.org/is-gaza-still-occupied-by-israel/

En slutsats som Milanovics kollega, professorn i folkrätt Michael N. Smitt, också drar i en rykande färsk analys.

https://lieber.westpoint.edu/legal-context-operations-al-aqsa-flood-swords-of-iron/

Liksom många andra folkrättsjurister.

De kanske aldrig har varit i området, eller tar politisk ställning.
Faktum är:
Palestinska folket får inte resa fritt
De får inte utöva kontroll över sina egna gränser
De får inte ha flyplatser eller hamnar
De får inte handla fritt med omvärlden
De får inte upprätta en egen arme
De får inte hålla rådighet över sitt eget energibehov
De får inte använda sig av naturresurser som finns på deras egen mark (för exempel vatten)
De får inte röra sig fritt mellan sina egna städer och byar
De har en främmande makt som gör ingrepp i deras tilltänkta juridiska område
De får inte bruka jordbruksmark som du dyrkat i tusentalet år eller så

Osv osv osv.

När Palestinska folket har samma rättigheter som alla andra fria länder på hela planeten så har ockupationen upphört. Och fram till det så står de under ockupation.
Citera
2023-10-12, 00:56
Avstängd
Slutaljugnubogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Den ser ja, och har förståelse för. Dock hade Hamas valet att dra i sina tunnlar "hit och dit".., man gör det inte.

Man stannar i Gaza. De väljer slagmarken, och att utsätta deras egna befolkning för död och att lemlästas, samt bostadslöshet.

Hamas valde detta.
Palestinierna valde inte detta.

Israel har makten och möjligheten att evakuera hela Gaza innan man går in.
Citera
2023-10-12, 00:58
Medlem
roppert67s avatar
Vad är det för töntiga hönsnätstaket man byggt runt Gaza? Man kanske skulle byggt en mer stabil konstruktion som t.ex. Berlinmuren. Sätt in ett antal skjutglada gränsvakter så borde babbarna hålla sig på rätt sida muren.

Jämförelse:
https://www.middleeasteye.net/sites/default/files/styles/article_page/public/images-story/000_9U73AW.jpg
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/5d/Berlinermauer.jpg
Citera
2023-10-12, 01:00
Medlem
Hamasförsvarare, det är så här ni låter.

https://x.com/libsoftiktok/status/1712122031851155799?s=46&t=D80PDx3vVmIl2EBUo1b0gw
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in