2023-10-12, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Det är ju just det...
Jag har alltid folierullen nära till hands, men hur fejkar man något sådant här? Det tror jag inte man gör faktiskt. Märk väl att Hamas-sympatisörerna själva spritt de vidriga filmklippen, och folk har jublat åt vidrigheten.
Jag har större respekt för folk som vill relativisera skeendet än för dem som på alla upptänkliga vis försöker förneka vad som uppenbarligen skett.
Det är väl ganska solklart att de dödade många (och tog gisslan) på festivalen. Lika solklart framstår det att Israel och IDF skarvar hårt i berättelserna för att motivera sina egna krigsbrott och egna brott mot internationella lagar och regler. När en snubbe står och berättar om alla döda familjer och alka BARN som var på rave festen, låter det inte alls trovärdigt för en rave festival. När CNN t.om anser det befogat att skriva att uppgifterna om halshuggna barn etc inte kunnat bekräftas, är det en tydlig fingervisning att vi till stor del har med israelisk propaganda och stora överdrifter att göra.
Citera
2023-10-12, 01:02
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slutaljugnubog
Palestinierna valde inte detta.

Israel har makten och möjligheten att evakuera hela Gaza innan man går in.

Men sluta nu. Det bor 2.3 miljoner där. Börja använd en hjärnhalva. Finns inte en chans att logistiskt evakuera dessa.
Citera
Medlem
Citat:
Vad tror du som vet så mycket?
Förklara för mig. Jag som är så naiv.

Antagligen därför att alla är skithål.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
IDF la upp två filmsnuttar på lite bombningar nu. Bra tryck i några av dessa alltså.

https://x.com/IAFsite/status/1712226191761895834

https://x.com/IAFsite/status/1712225926254084531

Förlåt för OT

Men kan inte sluta tänka på 9/11 när man ser det där..

NY USA
Ett flygplan åker in i en sky skrapa och hela skiten rasar till marken som ett korthus.

I Gaza
En ffing raket blåser ut nästan hela byggnaden och den står fortfarande kvar.

Just sayin...
men som sagt sry för OT
Citera
Medlem
Citat:
Du skjuter mig i magen och jag bombar hela ditt hus och tar dig din släkt och dina grannar.

Rättvist?

Till råge har jag mobbat dig för att din familj har lite med pengar för att din pappa är handikappad och din mamma sjuk innan.

Allt är ditt fel.

Ännu en gång är dina argument skrattretande. Vad du som enskild individ gör får du själv stå till svars för, inte dina grannar.

Nu talar vi om en FOLKVALD terroristggrupp som skjuter mig och 1300 av mina grannar.

det är skillnad på äpple och päron. klarar du 1+1 utan miniräknare kan man undra
Citera
2023-10-12, 01:04
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
De bodde ju i Sverige normalt sett. Jag kan bara inte förstå hur man kan beordra sådana här bombningar. Hur kan man leva med sig själv? Bara grymt och onödigt. Hamas anfall och mördande av civila är förstås lika illa. Men Israel hade kunnat hantera det annorlunda och visa att de är bättre än så, men tydligen inte…

Vad föreslår du att de skulle ha gjort?

Politikerna har inte så mycket val då de måste visa handlingskraft och berätta om en lösning.
Citera
Medlem
Sluta snacka skit
Skillnaden är att IDF ställer sina soldater i militär domstol om de gör ngt som dina kompisar gjorde i söndags....

minns du inte fallet : Elor Azaria

Han sköt en terrorist som var oskadligjord....så våga aldrig jämföra

Citat:
Ursprungligen postat av jarrelka
Det finns filmer på IDF när de gör samma sak. Är de också terrorister?
Citera
Medlem
PUBG2018s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roppert67
Vad är det för töntiga hönsnätstaket man byggt runt Gaza? Man kanske skulle byggt en mer stabil konstruktion som t.ex. Berlinmuren. Sätt in ett antal skjutglada gränsvakter så borde babbarna hålla sig på rätt sida muren.

Muren kostar mycket pengar, det har inte israel råd med!!

Såg en klipp av denna herre. https://youtu.be/JwO6cGnn-M8?si=ejPz_2i0ZwX5CIUg

Han anser att palestinierna har enligt internationell rätt att kriga mot Israel, stämmer det? Vad är det för jävla pajas lag som säger det?

Might is right. Ryssland tar över Ukraina, Kina över Taiwan, Indien över Pakistan och Israel med hjälp av väst tar alla arab länderna. Låt slakten börja! Viva La Israel!

PS, Sverige ska hålla käft och vara neutrala så vi kan återstarta vår industri när världen brinner precis som VK2!
Citera
2023-10-12, 01:06
Medlem
Citat:
Palestinierna valde inte detta.

Israel har makten och möjligheten att evakuera hela Gaza innan man går in.

Du menar de stora mängder palestinier som jublade, hurrade och highfivade med terroristerna när de kom åkande med gisslan?

Jo serru, det var just det de gjorde.
Citera
2023-10-12, 01:07
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slipperyslope
Det är väl ganska solklart att de dödade många (och tog gisslan) på festivalen. Lika solklart framstår det att Israel och IDF skarvar hårt i berättelserna för att motivera sina egna krigsbrott och egna brott mot internationella lagar och regler. När en snubbe står och berättar om alla döda familjer och alka BARN som var på rave festen, låter det inte alls trovärdigt för en rave festival. När CNN t.om anser det befogat att skriva att uppgifterna om halshuggna barn etc inte kunnat bekräftas, är det en tydlig fingervisning att vi till stor del har med israelisk propaganda och stora överdrifter att göra.
Självklart finns det en hel del dramaturgi i det här, men den samlade bilden än så länge tycker jag verkar vara att Hamas genomfört en fullständigt föraktansvärd terrorattack.
Sedan kan man alltid ifrågasätta Israels svar på detta, men bara genom att moderera den här tråden har jag tvingats se bilder/filmer som jag helst hade sluppit att se, och jag tror knappast att de är fejkade...
Citera
2023-10-12, 01:08
Medlem
OrmurinLanges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Det är ju just det...
Jag har alltid folierullen nära till hands, men hur fejkar man något sådant här? Det tror jag inte man gör faktiskt. Märk väl att Hamas-sympatisörerna själva spritt de vidriga filmklippen, och folk har jublat åt vidrigheten.
Jag har större respekt för folk som vill relativisera skeendet än för dem som på alla upptänkliga vis försöker förneka vad som uppenbarligen skett.

Folk kan inte hålla två bollar luften samtidigt. Jag själv är djupt kritisk mot Israel, plus hur banksystemet är riggat till deras fördel(dock inte bara dem såklart), hur de alltmer börjar avhumanisera och göra folk med europeisk bakgrund till stereotyper i kulturen. Judarna gjorde så med svarta människor förr i världen så det är ingenting nytt.

Oavsett kan man inte hylla Hamas då attacken verkligen skedde mot festivalen. Mycket skev symbolik i samband med detta också, men det kan man ta i en annan diskussion. Min poäng är iaf att Hamas verkligen inte är en hedervärd organisation, och bara det att muslimer går ut och festar så gör dem bort sig i allas ögon. Kristendomen är visserligen på dekis, men är lätt den mest sympatiska av dem Abrahamitiska religionerna. Men får ändå påpeka att det trots allt funnits hedervärda muslimska ledare i historian som tex Sjamil eller Saladin. Kanske muslimer ska ta reda på sin historia istället för att sälja knark och låtsas vara svarta.
Citera
2023-10-12, 01:08
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akacia2050
...Inget kommer förändras från nu, den kommer alltid vara detta, illegitim stat.

Odla inte ditt hat så mycket, för då blir det aldrig något slut på det här.

Israel är inte en illegitim stat bara för att där bor en majoritet judar.

Däremot finns det naturligtvis problem i Israel, där israeliska araber lätt kan känna att de är andra klassens medborgare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in