2023-10-11, 18:03
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nextlife
Det går att få en fartfylld konvo på rätt lite om den andra bara vill…

En tjej såg ut att vara från Estland. Öppnade upp med att hon såg ut att vara därifrån. Vad jag skulle skrivit om hon bara svarade hade faktiskt varit roligt.

En annan bad jag berätta en hemlighet om sig själv. Två små exempel, men dött. Tänk då vad de som skriver ”hej.” Läget? Vad gör du? Aha okej, får utstå. Så autistisk är jag ju inte så tycker bara det är synd.

Matchade med en Karin nyss. Skrev att den ända Karin jag trodde skulle vara i mitt liv var Lasagnen Karin, mycket trevligt att råkas tjejen. Hon svarade ”hahahahah den där var faktisit bra

Bingo. SÅ ska det vara, men alla har varken humor eller något intressant inslag i sig alls.
Man får inte ha alltför höga krav när det gäller kvinnor i Sverige. Då skulle man bli ensam snabbt.

Besöker ofta Danmark och Tyskland. Istället för ett tafatt "haha" och sedan inget mer så hade det där gett dig en snabb träff om så bara för att ha en rolig och avslappnande stund efter jobbet. Mest i Sverige som vi är slöa både i pallet och rent fysiskt.
Citera
2023-10-11, 18:10
Medlem
-Gustavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joels-bitar
Något annan som har problem, att få upp exakt samma tjejer varje gång och inte en match, och omöjligt att radera appen?

Japp detta har hänt mig och då är man temporärt utfryst av tinder och måste skicka ett meddelande till deras support så låser dom upp detta. Detta kommer ifall man han startar om kontot för många gånger. Så varenda gång du tar bort appen och sen startar om det så måste du kontakta supporten och be dom lösa detta.
Citera
2023-10-11, 18:15
Medlem
-Gustavssons avatar
Citat:
117 matchingar har jag. Men vad fan gör det? Jag är inte as spännande på att skriva men jag vet att du ska undvika skriva ”hej, läget?” Eller andra ja / nej frågor men det leder ju ingenvart? Helt värdelöst. Kommer till snap men leder aldrig någonstans. Ser bra ut, är en stark 7a men det är inte som i verkligheten. Helt sanslöst. Tänk er, 117 matchningar.

Har varit 2 bra tjejer under hela min tindring. Jag tröttnade så copy pastade.

”Vill synda med dig 😈” Var på hon svarade. ”Haha jaså 😏”

TÄNK om det kunde vara så enkelt och inte bara i enstaka jävla fall. Så jävla härlig tjej som också ville knulla liksom?

Tinder är ett tidsfördriv som det är lätt att fastna i många av tjejerna är bara där för bekräftelse och har fått hybris. Till och med 100kgs paddorna har fått attityd.

Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Det är väl rätt tydligt att du behöver steppa upp chatten isåfall. Du blir ju bortsorterad direkt om du inte kan ha en bra konvo.

Eller skriv i bion att du bara är ute efter att ligga så kanske du slipper matcha med tjejer som har några andra krav än just det.

Som redan påtalats så känns krogen som ett bättre alternativ annars där det blir svårare att upptäcka platta personligheter vid första kontakten.

Min erfarenhet och även vänner till mig säger att ifall du får 100 matchningar. Svarar 50 av dessa.
Sedan sutar 25 till svara efter några meningar.
25 slutar svara eller undviker byta nummer eller vill inte bli utbjudna.
10st kvar ca och ca 5st av dessa avbokar dejten i sista stund.
Så 5st kvar man kan få gå på dejt med av 100 matchningar.
Citera
2023-10-11, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Gustavsson
Tinder är ett tidsfördriv som det är lätt att fastna i många av tjejerna är bara där för bekräftelse och har fått hybris. Till och med 100kgs paddorna har fått attityd.

Min erfarenhet och även vänner till mig säger att ifall du får 100 matchningar. Svarar 50 av dessa.

Ja det där med attityden beror helt och håller på äckel simps som hyser massa intresse gentemot de på appen. Usch. Hur lågt nere är man om en sådan swipas höger på egentligen?
Citera
2023-10-11, 18:25
Medlem
-Gustavssons avatar
Citat:
Ja det där med attityden beror helt och håller på äckel simps som hyser massa intresse gentemot de på appen. Usch. Hur lågt nere är man om en sådan swipas höger på egentligen?

Längesedan jag hade tinder men fick ut några dryga bitches på dejter och som alltid är dessa små fröknar alltid nervösa för att dom vet att dom ser bättre ut på bilderna än i verkligheten och när det kommer till oss killar är det alltid tvärtom.
Citera
2023-10-11, 18:35
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:

Skulle vara intressant att räkna ut sin egna ratio med antalet matchningar man skrivit till. Dock har jag ju själv slutat svara, tagit bort matchningar som skrivit ett första mess och även avbokat dejter i sista sekund
Citera
2023-10-11, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halv8hosmig
Tror knappast någon tjej i Sverige mellan 18-29 år bryr sig om vilken yrke man har så länge man tar tag i sitt liv o har en inkomst.

Och inte hellre äldre så vitt jag vet, det är just därför jag är rätt glad att jag bor i Sverige eller Skandinavien överlag.

En man ska aldrig tillåta en kvinna välja honom utifrån hur mycket pengar han har eller vilket jobb han har. En mans karaktär är mer viktigare än materiella saker.

Det är därför man aldrig ska avslöja om sin inkomst även om det är din sambo, eller skylta och skryta vilket jobb och yrke man har på sociala medier och inte minst på tinder. Det är högst oattraktivt, även om du har världens hög status jobb. Eftersom det indikerar du söker bekräftelse och att man inte har någon identitet eller personlighet så försöker man imponera med externa saker.

Det är samma pojkbeteende att imponera på tjejer med vilken sportbil de kör etc för att locka tjejer till sig.

Det handlar inte om sportbilen i sig. Det handlar om att erbjuda en schysst livsstil. Att ha råd med rejäla semestrar, bra boende, åka skidor i Alperna osv osv.

Eller du tror inte att en svensk kvinna hellre väljer ett liv en villa i Bromma eller på Lidingö än ett liv i en sliten hyresrätt i Grums? Då ska han jävlar i mig ha en riktig Flashback-dase och allt möjligt annat för att kompensera kan jag tala om för dig.

Jag har bilder på min bil i miljöer som jag tycker är talande för vem jag är och vad jag tycker om att göra. Tycker inte det är nåt fel med det.
Citera
2023-10-12, 00:07
Medlem
GoPojkes avatar
Citat:
Men vad tror du själv det beror på isåfall att du inte lyckas?
Jag har själv inte gått in nämnvärt mycket för Tinder och är rätt upptagen av mig, tycker det ändå gett helt okej utdelning och då har jag rätt dåliga bilder samt ingen bio.
Av egna erfarenheter så är inte ett ”Hej! Hur står det till?” så farligt att skicka. Dom gångerna jag blivit kontaktad först är det ungefär på den nivån.

Hur gör du för att lyckas? 99% av alla med dålig bio misslyckas. Vet du något trick för att lura algoritmen så man blir mer synlig? Är det fortfarande lika lätt för dig att få till träffar som tidigare trots att appen blivit mycket sämre de senaste två åren? Om du inte har någon bra bio blir det svårt att få matchningar och då hjälper det inte heller att vara bra på att prata.
Citera
2023-10-12, 07:58
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoPojke
Hur gör du för att lyckas? 99% av alla med dålig bio misslyckas. Vet du något trick för att lura algoritmen så man blir mer synlig? Är det fortfarande lika lätt för dig att få till träffar som tidigare trots att appen blivit mycket sämre de senaste två åren? Om du inte har någon bra bio blir det svårt att få matchningar och då hjälper det inte heller att vara bra på att prata.

Jag bor ju i en av de största städerna vilket givetvis är en stor bidragande faktor. Utbudet är ju stort.
Annars har jag inte gjort något mer än varit extremt selektiv när jag swipat. Vi snackar säkert ett snitt på kanske 5% och inte 40/60 som någon här ansåg vara selektivt. Visst det ramlar inte in mycket matchningar men det visste man ju redan innan. Gäller att försöka förvalta dom på bästa sätt bara.
Jag har haft appen i kanske 13-14 månader nu så jag kan inte svara på om det blivit någon skillnad. Räknade lite snabbt och tror jag haft 14-15 dejter under den tiden varav jag haft kortare uppehåll när jag träffat någon exklusivt under nån månad eller två.

Annars trillar det inte in likes speciellt ofta så jag vet inte hur ofta jag blir visad. Har sen haft gold två gånger, en månad varje gång. Sist i somras när jag kollade hade jag väl runt 650 likes men 99% var ointressanta så tycker inte gold ger något nämnvärt resultat alls.
Citera
2023-10-12, 10:35
Medlem
Overminds avatar
Citat:
Skulle vara intressant att räkna ut sin egna ratio med antalet matchningar man skrivit till. Dock har jag ju själv slutat svara, tagit bort matchningar som skrivit ett första mess och även avbokat dejter i sista sekund

Matchade med en tjej och vi skrev lite i någon dag, hon frågar efter messenger om vi ska gå vidare där. Jag meddelar jag inte har messenger för jag har inte haft facebook på över 10 år, jag ger förslag på andra appar. Efter nån timme kollar jag varför hon inte svarat, då är våran konversation borta. Då har hon avmatchat mig. Sjukt oseriöst... Inget fotoveriferade bilder heller så man funderar på om det var en bot eller fejk profil, tinder anställd?
Citera
2023-10-12, 10:42
Bannlyst
Citat:

Och attityden 100kilospaddorna har, beror på hur de behandlas. Tjejer behandlas med förakt numera och blir därför bitchiga. Rätt åt er. Synd dock om de genuint vänliga killarna som får oförtjänt skit men så är det, hurt people, hurt people.
Citera
2023-10-12, 10:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Matchade med en tjej och vi skrev lite i någon dag, hon frågar efter messenger om vi ska gå vidare där. Jag meddelar jag inte har messenger för jag har inte haft facebook på över 10 år, jag ger förslag på andra appar. Efter nån timme kollar jag varför hon inte svarat, då är våran konversation borta. Då har hon avmatchat mig. Sjukt oseriöst... Inget fotoveriferade bilder heller så man funderar på om det var en bot eller fejk profil, tinder anställd?
Men herregud..du kan inte ens installera en app för att kunna prata med henne men tror hon vill träffa dig efter det för en parbildning? Herregud vilket berättigat beteende.

Du behöver lära dig att bli en gentleman och UPPVAKTA kvinnor, inte tro de ska slänga sig för din fötter med skrevet uppfläkt och TIGGA dig om att bli tagna. Du behöver mogna i själen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in