2023-10-10, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nextlife
117 matchingar har jag. Men vad fan gör det? Jag är inte as spännande på att skriva men jag vet att du ska undvika skriva ”hej, läget?” Eller andra ja / nej frågor men det leder ju ingenvart? Helt värdelöst. Kommer till snap men leder aldrig någonstans. Ser bra ut, är en stark 7a men det är inte som i verkligheten. Helt sanslöst. Tänk er, 117 matchningar.

Har varit 2 bra tjejer under hela min tindring. Jag tröttnade så copy pastade.

”Vill synda med dig 😈” Var på hon svarade. ”Haha jaså 😏”

TÄNK om det kunde vara så enkelt och inte bara i enstaka jävla fall. Så jävla härlig tjej som också ville knulla liksom?

Lägg ner tinder. Du kan få knull om du besöker krogen :P
Sitta och skriva "baby girl du är fin" på din lunchrast leder ju ingen vart. När jobbet drar igång igen är bruden på sin andra dejt redan då hon obviously valt att ta ledigt den dagen.
Citera
2023-10-10, 21:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Det är klart att det finns en logisk anledning, nämligen att man hoppas på en ännu bättre match därute. Jag förstår att du stör dig på det och det är klart att det är ett störigt beteende när det sätts i system, men att säga att det "finns absolut ingen logisk anledning" till det är ett ologiskt yttrande...

Definiera vad bättre match är när man inte ens svarar på första öppningen.

Jag diskuterade detta med några kompisar och som jag misstänkte så handlar det om tjejer med noll sexdriv och låg serotonin.

Sen är ju rätt många tjejer på tinder psykisk sjuka så de gärna vill dölja det eller är rädd för att killarna ska se genom dem när man ses.
Citera
2023-10-10, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fonzen
Lägg ner tinder. Du kan få knull om du besöker krogen :P
Sitta och skriva "baby girl du är fin" på din lunchrast leder ju ingen vart. När jobbet drar igång igen är bruden på sin andra dejt redan då hon obviously valt att ta ledigt den dagen.

Skriver absolut inte desperat eller creepy, men däremot är jag inte Mr Grey som knullat henne verbalt. Önskar jag vore, men nej. Det krävs två för att dansa tango, och skulle en annan tjej investera i det lovar jag en spännande konversation, men hon är liksom långt ifrån rolig hon heller. Jag tycker iaf att det jag påbörjar kan leda någonstans, men brist på intresse finns. Inte jättekonstigt då det är Tinder, men vore jag läkare eller miljonär skulle det haglat in meddelande utan att jag behövde anstränga mig ett skit, men det räcker inte att vara en stark 7a på en app..
Citera
2023-10-10, 21:46
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doc-leaks
Definiera vad bättre match är när man inte ens svarar på första öppningen.

Jag diskuterade detta med några kompisar och som jag misstänkte så handlar det om tjejer med noll sexdriv och låg serotonin.

Sen är ju rätt många tjejer på tinder psykisk sjuka så de gärna vill dölja det eller är rädd för att killarna ska se genom dem när man ses.

Snyggare, bättre presentation, mer lämpligt yrke, bostadsort, ålder, livssituation.
Citera
2023-10-10, 22:03
Medlem
Citat:
Snyggare, bättre presentation, mer lämpligt yrke, bostadsort, ålder, livssituation.

Tror knappast någon tjej i Sverige mellan 18-29 år bryr sig om vilken yrke man har så länge man tar tag i sitt liv o har en inkomst.

Och inte hellre äldre så vitt jag vet, det är just därför jag är rätt glad att jag bor i Sverige eller Skandinavien överlag.

En man ska aldrig tillåta en kvinna välja honom utifrån hur mycket pengar han har eller vilket jobb han har. En mans karaktär är mer viktigare än materiella saker.

Det är därför man aldrig ska avslöja om sin inkomst även om det är din sambo, eller skylta och skryta vilket jobb och yrke man har på sociala medier och inte minst på tinder. Det är högst oattraktivt, även om du har världens hög status jobb. Eftersom det indikerar du söker bekräftelse och att man inte har någon identitet eller personlighet så försöker man imponera med externa saker.

Det är samma pojkbeteende att imponera på tjejer med vilken sportbil de kör etc för att locka tjejer till sig.
Senast redigerad av Halv8hosmig 2023-10-10 kl. 22:09.
Citera
2023-10-11, 07:57
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
117 matchingar har jag. Men vad fan gör det? Jag är inte as spännande på att skriva men jag vet att du ska undvika skriva ”hej, läget?” Eller andra ja / nej frågor men det leder ju ingenvart? Helt värdelöst. Kommer till snap men leder aldrig någonstans. Ser bra ut, är en stark 7a men det är inte som i verkligheten. Helt sanslöst. Tänk er, 117 matchningar.

Har varit 2 bra tjejer under hela min tindring. Jag tröttnade så copy pastade.

”Vill synda med dig 😈” Var på hon svarade. ”Haha jaså 😏”

TÄNK om det kunde vara så enkelt och inte bara i enstaka jävla fall. Så jävla härlig tjej som också ville knulla liksom?

Det är väl rätt tydligt att du behöver steppa upp chatten isåfall. Du blir ju bortsorterad direkt om du inte kan ha en bra konvo.

Eller skriv i bion att du bara är ute efter att ligga så kanske du slipper matcha med tjejer som har några andra krav än just det.

Som redan påtalats så känns krogen som ett bättre alternativ annars där det blir svårare att upptäcka platta personligheter vid första kontakten.
Citera
2023-10-11, 08:35
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halv8hosmig
Tror knappast någon tjej i Sverige mellan 18-29 år bryr sig om vilken yrke man har så länge man tar tag i sitt liv o har en inkomst.

Och inte hellre äldre så vitt jag vet, det är just därför jag är rätt glad att jag bor i Sverige eller Skandinavien överlag.

En man ska aldrig tillåta en kvinna välja honom utifrån hur mycket pengar han har eller vilket jobb han har. En mans karaktär är mer viktigare än materiella saker.

Det är därför man aldrig ska avslöja om sin inkomst även om det är din sambo, eller skylta och skryta vilket jobb och yrke man har på sociala medier och inte minst på tinder. Det är högst oattraktivt, även om du har världens hög status jobb. Eftersom det indikerar du söker bekräftelse och att man inte har någon identitet eller personlighet så försöker man imponera med externa saker.

Det är samma pojkbeteende att imponera på tjejer med vilken sportbil de kör etc för att locka tjejer till sig.

Ditt inlägg känns inte så värst relevant i förhållande till poängen jag försökte göra. Som var att det visst är "logiskt" att jaga nya matchningar istället för att skriva med dem man redan har. Störigt är det förstås för matchningarna, och rentav ganska troligt en dålig strategi för en själv. Men helt ologiskt är det inte.
Citera
2023-10-11, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Det är väl rätt tydligt att du behöver steppa upp chatten isåfall. Du blir ju bortsorterad direkt om du inte kan ha en bra konvo.

Eller skriv i bion att du bara är ute efter att ligga så kanske du slipper matcha med tjejer som har några andra krav än just det.

Som redan påtalats så känns krogen som ett bättre alternativ annars där det blir svårare att upptäcka platta personligheter vid första kontakten.

Det går att få en fartfylld konvo på rätt lite om den andra bara vill…

En tjej såg ut att vara från Estland. Öppnade upp med att hon såg ut att vara därifrån. Vad jag skulle skrivit om hon bara svarade hade faktiskt varit roligt.

En annan bad jag berätta en hemlighet om sig själv. Två små exempel, men dött. Tänk då vad de som skriver ”hej.” Läget? Vad gör du? Aha okej, får utstå. Så autistisk är jag ju inte så tycker bara det är synd.

Matchade med en Karin nyss. Skrev att den ända Karin jag trodde skulle vara i mitt liv var Lasagnen Karin, mycket trevligt att råkas tjejen. Hon svarade ”hahahahah den där var faktisit bra

Bingo. SÅ ska det vara, men alla har varken humor eller något intressant inslag i sig alls.
Citera
2023-10-11, 09:56
Medlem
Citat:
Ditt inlägg känns inte så värst relevant i förhållande till poängen jag försökte göra. Som var att det visst är "logiskt" att jaga nya matchningar istället för att skriva med dem man redan har. Störigt är det förstås för matchningarna, och rentav ganska troligt en dålig strategi för en själv. Men helt ologiskt är det inte.

Nej ja fattar men jag menade överlag när du skrev om yrke, och att det skulle va nåt om bryr sig om i nordiska länder.

Men ja många tjejer är hjärndöda, matchar från höger till vänster utan vilja ses eller skriva med den personen. Ser ingen mening varför tinder håller kvar dessa tjejer när man samtidigt marknadsför sig själv och sin plattform med ”träffa och dejta”
Citera
2023-10-11, 10:54
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Det går att få en fartfylld konvo på rätt lite om den andra bara vill…

En tjej såg ut att vara från Estland. Öppnade upp med att hon såg ut att vara därifrån. Vad jag skulle skrivit om hon bara svarade hade faktiskt varit roligt.

En annan bad jag berätta en hemlighet om sig själv. Två små exempel, men dött. Tänk då vad de som skriver ”hej.” Läget? Vad gör du? Aha okej, får utstå. Så autistisk är jag ju inte så tycker bara det är synd.

Matchade med en Karin nyss. Skrev att den ända Karin jag trodde skulle vara i mitt liv var Lasagnen Karin, mycket trevligt att råkas tjejen. Hon svarade ”hahahahah den där var faktisit bra

Bingo. SÅ ska det vara, men alla har varken humor eller något intressant inslag i sig alls.

Men vad tror du själv det beror på isåfall att du inte lyckas?
Jag har själv inte gått in nämnvärt mycket för Tinder och är rätt upptagen av mig, tycker det ändå gett helt okej utdelning och då har jag rätt dåliga bilder samt ingen bio.
Av egna erfarenheter så är inte ett ”Hej! Hur står det till?” så farligt att skicka. Dom gångerna jag blivit kontaktad först är det ungefär på den nivån.
Citera
2023-10-11, 14:32
Medlem
GoPojkes avatar
Hur vanligt tror ni det är att man matchar med folk från Asien/Afrika utan att det finns något intresse för pengar förutsatt att man tillhör topp 20% i Sverige? Testade sätta GPSen på olika ställen i de delarna av världen och fick snabbt många likes/matchningar. Säkert 1 på 3 eller 4 av de man matchar med skriver också direkt. Många ser dessutom mycket bättre ut än de flesta i de länderna. En som jag skrev med sa att det bara var för att de trodde att man var rik. Är inte intresserad av att träffa någon därifrån men är ändå intresserad av att veta varför de så gärna tar kontakt.
Citera
2023-10-11, 14:57
Medlem
Joels-bitars avatar
Något annan som har problem, att få upp exakt samma tjejer varje gång och inte en match, och omöjligt att radera appen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in