Citat:
Har också försökt få information, men har inte lyckats hitta något officiellt. Däremot att ett av klippen som spridits på en ung pojke som får halsen avskuren (ej sett), visade sig vara fake news och var från tiden när isis härjade i Syrien. Digitaliseringen möjliggör idag för vilken dåre som helst att sprida desinformation. Dem palestinska grupperingarna men även Hizbollah har ju tidigare inte sysslat med knivmord, men tiderna förändras? Bör framkomma tydligare närmaste dagarna hur offren bragts om livet
För min del utesluter jag inte att Hamas är kapabla att göra dessa illdåd, de är smuts i människohamn som begått många grova illdåd de senaste dygnen, men jag ser bara media som uppger att annan media påstått att detta sagts av någon, oklart vem, och det är generellt inte ett tecken på högkvalitativt journalistiskt arbete. Jag tror i detta fall mindre på desinformation än på dåligt journalistiskt arbete, missförstånd, felöversättningar, förståelig känslomässig upprördhet och medias vilja att hellre publicera en spektakulär story än att faktiskt kolla upp den. Jag utesluter inte att det som påståtts faktiskt har hänt, men om IDFs informationsavdelning inte har mer info än saken än de själva läst om i media (om detta nu stämmer) så säger det väl kanske något om trovärdigheten i den aktuella nyhetsrapporteringen. Det hela säger i så fall kanske också något om trovärdigheten hos vissa skribenter här i tråden. Jag avvaktar liksom du den vidare rapporteringen när det kommer direktuppgifter från israelisk militär och, skulle jag tro, polis innan jag har en mer bestämd uppfattning.
Du har uppenbarligen inte en susning om vad du skriver. ”Starkare en någon EU nation”