Citat:
Ursprungligen postat av
MrRattisch
Gulfstaterna kommer att vika sig snabbt när Israel/USA kommer. Så har de alltid gjort.
Iran kommer att försöka med konsten att samtidigt distansera sig och ta anspråk på attacken. Jag tror att länder som Qatar och UAE inte har så mycket makt som de tror. Jag tror många underskattar USA:s kraft och inflytande. Och ingen behöver ifrågasätta att USA eller dollarn finns som en dominant kraft i världen. Israel/USA kommer att hitta alla Hamashöjdare och förinta dem, jag vet att det är ledsamt för vissa, men Netanyahu är död politiskt om han inte förintar Hamas.
Hata Israel och USA så mycket ni vill, men ingen sund människa förminskar deras makt.
När har Gulfstaterna vikit ned sig för Israel?
Gulfstaterna eller snarare gulfregimerna och USA har slags beroendeförhållandena till varandra. MBS har dock visat att han skiter i Biden. USA och Israel lär knappast attackera dessa staterna. Ekonomiska sanktioner kan bita, men dessa länderna kontrollerar en stor del av oljetillgångarna så något större intresse av att hamna i konflikt finns inte från USA:s sida.
USA har en enorm militärmakt, som besegrades av talibanerna.
Jag hatar inte USA, finns bra saker med USA och det finns dåliga. Jag gillar inte Israel. Jag är heller ingen vän av Hamas. Jag fullkomligt avskyr de zionister i Sverige som varit starkt pådrivande att förändra den demografiska sammansättningen av Sverige.