Citat:
Ursprungligen postat av
DroidBishop
Vi får väl se om denna gången är annorlunda än alla andra gånger. Min gissning är att det blir same old same old. När jag såg bilderna kablas ut från Gaza nyss, en pappa som håller om sin döda dotter, så fick jag bara deja vu. Jag har sett exakt samma bilder från Gaza flertalet gånger ända sedan 90-talet. Samma jävla visa då som nu. Absolut ingenting annorlunda. Någon med en ambulanströja som springer till ambulansen med ett förmodat dött barn. En förtvivlad förälder som håller sitt döda barn i famnen. Sett det förr flera gånger från samma ställe. Och attackerna har alltid föregåtts av muslimska terrordåd mot Israel. Och vänstern har alltid ställt till med ett jävla liv om att befria palestina. Inget nytt under solen.
Nu har vi dock sociala medier och kan sprida saker snabbare. Och denna attack kanske var lite större i omfattning än normalt. Annars vet jag inte vad som är annorlunda. Same old same old.
Ja vi får se hur det blir.
Den senaste terrorattacken är verkligen anmärkningsvärd, liksom Israels blixtsnabba och skoningslösa svar.
Det blir antagligen inte samma gamla visa...
Jag gissar att israelerna kommer att gå bananas på alla nivåer, pga arabernas totala brutalitet.
Att israelerna själva är praktsvin, det spelar ingen roll.
De har ingen som helst självkritik.
Nu är det hämnd, blod och ära som är viktigast.
Och israeler är mkt mer värda än araber osv
Det kommer att bli mycket att göra, både för militärerna och tortyrexperterna (Shin Bet).
Framtiden ser fullständigt vidrig ut......