2023-10-10, 18:37
Medlem
Alvids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManAvOrdning
Fortfarande inte ett ord om Hamas bebis-slakt i svensk marxist-media.
Nope, men marxist-nyheterna på TV4 rapporterade nyss pliktskyldigt om de två "svenska" barnen som föll offer för Israels bombningar.
Citera
2023-10-10, 18:37
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AD-3sTrIpEs
På papper ja. Ge de lite nya papper och saken är biff. De är araber och talar arabiska. De är sunnimuslimer också. Egypten blir bra. Där hör de hemma.

Så alla ”araber som talar arabiska” och är sunnimuslimer är egyptiska medborgare? Du verkar inte så seriös, men skönt för dig om du fick utlopp för dina känslor antar jag.
Citera
2023-10-10, 18:38
Medlem
krommees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Det är en klassisk belägringsteknik. Har använts i århundraden, om inte årtusenden.
Hur länge avser de hålla den då? Fast jag är för Israel så bor de ju många på Gaza som råkar illa ut
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krommee
Vad försöker Israel uppnå med sin blockad mot Gaza?

Vända civilbefolkningen mot Hamas.
Citera
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Det är en klassisk belägringsteknik. Har använts i århundraden, om inte årtusenden.

Naturligtvis.
Konceptet "svälta fienden till döds" är i princip äldre än Bibeln, och dess texter är gamla!
Det värsta exemplet jag känner till var under medeltiden i Skottland där de engelska förhandlarna som knackade på porten i det belägrade slottet helt enkelt blev uppätna...
Citera
2023-10-10, 18:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback1987
Det stämmer. Klippet var uppe på "Kränkvärt" på Instagram igårkväll men verkar försvunnit där med.

Däremot är jag inte alls säker på att det varken är den tjejen eller att det vara ifrån nu.

Mina skärmdumpar är för suddiga. Men tycker hon har exakt samma sneakers shorts och linne som när de körde iväg med henne.
Citera
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Jag såg inslaget då jag trodde det var desinformation som är vanligt i krig mm.
Men det här fick mig att känna samma som när det kom nyheter om massakern i Norge där Breivik mördade barn på ett läger.
Jo, det är ett vidrigt inslag, även om det inte är visuellt otäckt.

Hörde på radion i förmiddags att man ojade sig över "svenska" barn som grävts fram ur rasmassorna i Gaza, men jag tycker inte riktigt det går att jämföra med hur en ursinnig pöbel går från hus till hus och skär halsen av barn eller bränner dem levande, slänger in handgranater i skyddsrum där det sitter fullt med folk, eller gruppvåldtar tillfångatagna kvinnor.
Sådant spelar liksom i en helt annan division än om någon råkar komma ivägen för en missil som är tänkt att slå ut militär infrastruktur...
Citera
Medlem
Israel ignorerade varningarna om en planerad attack 1973 (Yom kippur) och gjorde det igen nu i oktober. Varför?????
Vem bär ansvaret för detta?
Netanyahu?
Vem är vinnare av detta krig?
Ingen?
Då massa blodspillan i onödan.
Citera
2023-10-10, 18:40
Medlem
AD-3sTrIpEss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrEGrey
Så alla ”araber som talar arabiska” och är sunnimuslimer är egyptiska medborgare? Du verkar inte så seriös, men skönt för dig om du fick utlopp för dina känslor antar jag.

Jo de som bor i Gaza och andra angränsande ställen. Nu pratar vi om de du kallar statslösa. De är inte statslösa, de är araber och deras närmaste land är Egypten. Där hör de hemma. Dit ska de köras.
Citera
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ossianassar
Ja hon blev bortkörd på motorcykel medans hennes kille leddes iväg av några andra. Hon vänder sig om gråter och skriker. Filmad väldigt tydligt.

Hon hade samma kläder shorts osv på sig när hon brändes ihjäl.

Tror jag försökte ta en skärmdump
Samtidigt sänder vår kommunistiska boomer TV bara bilder på bölande palestinska hucklekärringar och döda palestinska barn som vanligt som de köpt av al jazeera.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onebiker
Många muslimer i tråden just nu som gör allt för att flytta fokus från nyheten om halshuggna barn, det var precis likadant när nyheten om morden på festivaldeltagarna började florera, det påstods till och med att samtliga deltagare på festivalen var lediga israeliska soldater.
De kör oneliner inlägg, svarar inte på konfrontation och närmast spammar fraser som ”källa tack” osv.
Bästa är att ignorera dessa muslimtroll, de är här av en anledning de har en agenda, men ignorera och fortsätt sprid fakta.

Nu kan väll inte ens den mest muslimälskande vänstermupp längre vända detta mot Israel, krig är brutalt, men detta är inte krig, att skära halsen av små barn är bara vidrigt, hur kan man leva med sig själv efter att ha skurit halsen av spädbarn, det finns ju inget mer så oskyldigt än just ett spädbarn. En människa som inte stoppar någon som skär halsen av barn måste bara förståndshandikappad, kan resultatet verkligen bli så här galet pga decennier av kusingifte? Något allvarligt fel är det på dessa människor.

Kanske kan inavel ev bidra t ex kusingifte i generationer. Men människan är i grunden kapabel till stor grymhet, frågan är snarare var upplysning och tolerans kommer ifrån. I västvärlden har vi också varit grymma. Vikingar utförde massakrer på oskyldiga. Det var kroppsstraff, järnbörd, brännas på bål, ”drawn and quartered”, halshuggningar, tortyr under förhör, hederskultur m m under hela medeltiden och även senare.

Den stora vändpunkten är väl just upplysningen? Att skilja kyrkan från staten. Religionen är inte lagen längre, och tolkas inte längre som för 1000 år sedan. Man fick sakta men säkert upplysning, mer välstånd och mer tolerans, började fundera på sånt som mänskliga rättigheter, frihet, rättigheter för kvinnor osv. Den muslimska världen har ju inte haft den resan än och är kanske intresserade av att ha den heller. Religionen är fortfarande lagen och tolkas som för 1000 år sedan. Anfall mot byar, halshuggningar, kidnappningar, våldtäkt, att visa upp sitt byte osv är ju just medeltida, men bevisligen också nutida.
Citera
2023-10-10, 18:41
Medlem
AD-3sTrIpEss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Samtidigt sänder vår kommunistiska boomer TV bara bilder på bölande palestinska hucklekärringar och döda palestinska barn som vanligt som de köpt av al jazeera.

Det är bara för att ni ska öppna era hjärtan och ta hit lite fler av de. Så era barn kan sprängas i luften. Just palestinier i Sverige måste vara den mest misslyckade folkgruppen av alla. Otroligt många som finns i gängen.
Senast redigerad av AD-3sTrIpEs 2023-10-10 kl. 18:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in