2023-10-08, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 991ESS
Tjejen som kördes runt halvt naken och ihjälslagen, var denna tjej;
30-year-old Shani Louk was a German citizen visiting Israel to attend the music festival for peace held near the Gaza
border fence.

https://twitter.com/visegrad24/status/1710757415388414307/photo/1

Poetisk rättvisa om sant.

Verkligheten 1 - Hippie 0
Citera
2023-10-08, 08:37
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
Palestina skall inte finnas. Dessa människor skall inkluderas i Jordanien och Egyptien. Enda lösningen. Alla religioners utövare skall ha ett område att bo i.

Ja det är en lösning. Gaza kan aldrig stå på egna ben, bättre att det området tillföll Egypten.
Citera
2023-10-08, 08:40
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Vadå hela världen?

Vad ska Egypten göra åt det menar du?

Alla undrar hur Israel kan tolerera att Egyptien inte gör något att stoppa smugglingen av vapen till Hamas. Egyptien skall hålla tyst och i stället ta hand om Gazaborna nu. Egyptien skall förbereda sig att ta hand om Gaza i framtiden.

Alternativet att Gaza införlivas i Israel men att folket flyttar till Sinaiöknen.

Nu i efterhand var det oklokt att ge tillbaka Sinai. Då hade man inte kunnat smuggla in vapen från den egyptiska sidan.
Citera
2023-10-08, 08:40
Medlem
Alsenos avatar
Hamas kidnappar tjejer, precis som bästa polaren putin, för sina perversa lustar. Mysiga människor därborta.
Citera
2023-10-08, 08:41
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Ja det är en lösning. Gaza kan aldrig stå på egna ben, bättre att det området tillföll Egypten.

Ja,Gaza kan inte stå på egna ben. Helt klart.
Citera
2023-10-08, 08:43
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera

egypten kanske borde tillfrågas om detta först? känns som låg sannolikhet att de vill ha miljoner palestinier inkl alla religiösa extremister, och ännu mindre vill de ha de utrikespolitiska konsekvenserna av deras fortsatta extremism
Citera
2023-10-08, 08:44
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LillenEklund
De europeiska judarna behöver erkänna Palestina som en stat om de vill få ett slut på konflikten.

Vilket nog inte hade varit helt otänkbart på sikt, om palestinierna slutade begå terrorbrott hela tiden och fick en ledning som faktiskt brydde sig om sin egen befolkning, och gjorde ärliga och långtgående försök att leva i fred och harmoni med sina grannar.

Men vi kommer hela tiden tillbaka till det jag skrev från början: Hamas är järntyngden runt fotleden på palestinierna. De lever på att palestinierna är fattiga, tvingas bo och leva sämre och utsätts för israeliskt militärt förtryck.

Ju sämre palestinierna har det, ju bättre är det för Hamas.

Det säger sig självt att det inte kommer att gå att hitta någon lösning så länge Hamas är med i bilden. Detta var någonting som Yassir Arafat och PLO förstod redan för årtionden sedan, men efter Arafats död, så har hela drömmen om ett fungerande Palestina gått i spillror, med den absoluta merparten av orsaken till det liggandes hos Hamas.
Citera
2023-10-08, 08:45
Medlem
Rosa Luxemburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
Ja,Gaza kan inte stå på egna ben. Helt klart.

Inte med 15-barnsfamiljer som områdets ryggrad. Men den typen av familjer kan inte stå på egna ben i Sverige heller.
Citera
2023-10-08, 08:45
Medlem
Pebbiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
För mig är det sjukt. Jag skulle aldrig riskera mina barn för en nation. Jag har svårt att tro att några andra än extrema nationalister skulle stanna kvar vid ett krig. Jag själv skulle definitivt fly med min familj.
Tur att inte alla resonerar som dig. I så fall skulle kaoskulturerna snart ta över hela världen.
Citera
2023-10-08, 08:46
Medlem
DerRoteBarons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
För mig är det sjukt. Jag skulle aldrig riskera mina barn för en nation. Jag har svårt att tro att några andra än extrema nationalister skulle stanna kvar vid ett krig. Jag själv skulle definitivt fly med min familj.
Naturligtvis är det svårt för dig att förstå med. Israelerna bor dock i en judisk stat, som främjar judiska intressen på ett ogenerat sätt och som håller judarna högre än andra folk. Nu menar jag inte att Israel är något himmelrike för judar, men det är rätt stor skillnad på Sverige där svenskar inte är värda ett smack och regimen inte ens vill erkänna att de existerar.
Citera
2023-10-08, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fotonreflex
Israel har tillgång till Kärnvapen, det är känt sedan länge. De hade (obekräftat) gemensam utveckling med Sydafrika.

Vanunu Mordechai avslöjade israels kärnvapenprogram, och flydde landet. Han blev sedan inhämtad av Israeliska Mossad och hemskickad i en resväska efter att ha försökt flirta med en israelisk agentska. Han satt i fängelse väldigt lång tid, ca 20år och blev utsläppt några år efter andra intifadan.

Därefter bodde han hos fransiscanerordern om jag inte minns fel, han kanske även konverterade till kristendomen. Sist jag såg honom såg han mest knäpp ut och hängde med en annan person som absolut inte såg ut att ha alla bestick i lådan. Menar att jag sett honom tillsammans med folk i långa bruna kläder (munkar) också men kan komma ihåg fel. Men så satt han ju också X antal år i Israelisk isolering, man har rätt att bli lite knäpp då.

https://en.wikipedia.org/wiki/Mordechai_Vanunu

Tack för ett utförlig svar 👍
Citera
2023-10-08, 08:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
nej, det gör de inte. det finns gott om trådar om ryssland, håll dig där tills du har något påtagligt bevis för ditt tjatiga dravel

Det existerar knappast ingen som har så mycket att vinna på det här än Ryssland. Att via Iran anstifta och möjliggöra för Hamas att attackera Israel ger Putin en välbehövlig paus från hela världens blickar i sin terror mot Ukraina. Hamas och Hizbollah är mullornas drängar och därmed också Putins lakejer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in