2023-10-10, 18:06
Medlem
radarpars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Public Enemy
Man kan ju fråga sig varför Hamas gör ett sånt här drag?
De måste ju veta att Irael kommer att hämnas 100 falt, vilket innebär att civila palestinier kommer att dödas högvis, och de som överlever kommer att få leva i princip utan el, vatten, mat och andra förnödenheter.
Vad tjänar Hamas på detta?
Det var tänkt som en självmordsoperation och de räknade aldrig med att kunna gå så långt. Enligt en talesman från Hamas var krigarna och ledningen själva förvånade över att de lyckades härja så mycket. Har ingen källa men ska leta.
Citera
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Den här ravetjejen som ska ha våldtagits, mördats och halshuggits är tydligen vid liv. Hon ligger på sjukhus i Gaza:

https://www.tmz.com/2023/10/10/israel-festival-shani-louk-alive-mother-naked-body-parade-hamas/

Kan vara värt att tänka på med all propaganda om halshuggna barn och fan och hans moster nu. Otroligt mycket av det som sprids är krigslögner.

Jo vi vet ju att du är väldigt intresserad av sanningen Bögebo.
Onekligen är Ryssland också involverade i Hamas angrepp på Israel eftersom ni troll har slutit upp på sandnegrernas sida.
förhoppningsvis leder det till att Israel blir mindre ryssvänligt och Ukraina får spike sr tillslut.
Citera
Medlem
Faktiskt ändå smart av Hamas att ta fångar. Det är genomtänkt annars hade de inte kunnat hota med "döda fångarna" om Israel fortsätter attackera. Dock så lär dem fortsätta bomba och Hamas lär ha ihjäl fångarna. Hade de bara åkt till festivalen och börjat skjuta och döda hade de inte haft samma makt och Israel hade förmodligen gått på ännu hårdare
Citera
2023-10-10, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ossianassar
Troll. Det är nog svårt att leva med totalt sönderknäckta lemmar den tjejen hade. Hur kan du leva med dig själv?

Jo det rapporteras att hon är vid liv med svåra skador. Men det är ju svårt att veta, jag fick inte klart för mig var hennes mamma hade fått informationen om hon pratar med henne eller så. Men om någon förstår tyska kan de ju lyssna vad mamman säger.
Citera
2023-10-10, 18:08
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VizslaSilver
För jäkla nasty om det visar sig vara sant. Om Iran visar sig ha kopplingar till det här, då vet i katten om vi kan undvika WW3. Ryssland lär skydda dem isf. Och då kan hela skiten explodera.

Det påstås att Wagner kan ha tränat Hamas också. Det här blir bara bökigare och bökigare.
Mycket skit och krig som sker med Biden i vita huset, som Trump brukar säga.
Citera
2023-10-10, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
AlQassam är beredd att fångväxla samtliga kidnappade mot att Israel friger samtliga i Israel fängslade 4500 palestinier. Det är ett bra byte för båda.
Tyvärr ger det Hamas incitament till att göra detsamma igen vilket så vore en rätt värdelös lösning. Lär kanske bli så till slut men måste kosta Hamas ordentligt först
Citera
2023-10-10, 18:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Wasabi007
Intressant hur detta utvecklas. Det började med ett 40 tal DÖDA bebisar, där några (okänt) antal till och med hade avskurna huvud. Detta utvecklades till 40 st avskurna bebishuvud. Nu skriver du 50.

Så klart, oavsett om det är 1 eller 40 är det oacceptabelt och oförlåtligt men vad fan tjänar ni/du på att sprida rykten och blåsa upp saker? Hamas förstör redan sitt rykte på egen hand. Men varför tar ni del i propaganda på detta viset? Vad hände med sanningen? Varför sprida hat så ivrigt? Är konflikten inte redan tillräckligt äcklig och blodig?

OK, vi säger 40 då? Gör det någon skillnad i ditt huvud?

Eftersom de förmodligen lär hitta fler så skrev jag ett 50-tal, och det är vad du hänger upp dig på...
Citera
2023-10-10, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VizslaSilver
För jäkla nasty om det visar sig vara sant. Om Iran visar sig ha kopplingar till det här, då vet i katten om vi kan undvika WW3. Ryssland lär skydda dem isf. Och då kan hela skiten explodera.

Enligt Donald Trump är det här Bidens fel. USA lämnar massvis med vapen i Afghanistan som nu alla möjliga skurkländer fått tag på. USA ger Iran 6 miljarder dollar. Jag är för dåligt insatt i världspolitiken för att ha koll på Iran, men de känns inte pålitliga och jag förstår inte varför USA gav dem massor av pengar.
Citera
2023-10-10, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManAvOrdning
OK, vi säger 40 då? Gör det någon skillnad i ditt huvud?

Eftersom de förmodligen lär hitta fler så skrev jag ett 50-tal, och det är vad du hänger upp dig på...

Du kanske ska läsa det sista stycket jag skrev. Så är det i mitt huvud. Men du verkar inte fatta poängen. Saker blir så jävla uppblåsta så att det inte är sjukt. Och 99% är ute efter att sprida ännu mera hat. Läs artikeln och berätta för mig, hur många bäbisar dog och hur många hittades utan huvud. Varför förvränga något hemskt till något ännu hemskare?
Citera
Medlem
USA gav 6 Billion US dollars till Iran som möjliggjorde attacken mot Israel?

Sant eller falskt?
Citera
Medlem
Amors avatar
Måste logga ur sociala medier, man kommer inte undan bilderna. Värre än man nånsin sett.

Varje människa som viftar med en palestinsk flagga är totalt moraliskt depraverad. Ingen av dem har i Sverige att göra.
Citera
2023-10-10, 18:12
Avslutad
Fortfarande inte ett ord om Hamas bebis-slakt i svensk marxist-media.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in