2023-10-10, 05:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Har dere sett mer på dette?

"Razzia i mars, hvorpå JH får uønsket oppmerksomhet kontinuerlig frem til han blir drept.
Hendelsene fra i år virker ikke som de har med forsikringssvindler å gjøre.
Dette fremstår mer som represalier.

Kan JH ha vært informant, eller evt. mistenkt for å være det?"

Det er fri fantasi så hva skal man se på da liksom?
Citera
2023-10-10, 05:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaffeldeig
En buff kan veldig lett gli ned under slåssing og basketak, så det er et veldig rart valg dersom han kjente JAH.

Det første som ble gjort i det basketaket var å spraye J blind.
Citera
2023-10-10, 06:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Kan du for meg nevne EN sak i Norge, der politi / påtale med viten å vilje har løyet for media / publikum om motivet i en straffesak?

Det er ikke slik politi jobber. De er noen pokerfjes, de holder ting tilbake, unlater å si ting. Men de lyver ikke for publikum. Så dumme er de ikke. For da hadde de ville fått den løgna midt i fjeset av forsvarsadvokaten under rettsaken.

Motivet for drapet er trolig sjalusi. Politiet har også gådt ut å sagt at narko IKKE er noen hoved essens i dette.

Skjønner ikke at det er så vanskelig å forstå.

Hagen-saken. Der mener de at kidnapping ikke er motivet, og at Futurum-mennene ikke er involvert. De som ikke skjønner at de er involvert - de juger!
Citera
2023-10-10, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Kan du for meg nevne EN sak i Norge, der politi / påtale med viten å vilje har løyet for media / publikum om motivet i en straffesak?

Det er ikke slik politi jobber. De er noen pokerfjes, de holder ting tilbake, unlater å si ting. Men de lyver ikke for publikum. Så dumme er de ikke. For da hadde de ville fått den løgna midt i fjeset av forsvarsadvokaten under rettsaken.

Motivet for drapet er trolig sjalusi. Politiet har også gådt ut å sagt at narko IKKE er noen hoved essens i dette.

Skjønner ikke at det er så vanskelig å forstå.

Det er mulig jeg ikke ser det helt klart, eller at jeg har gått glipp av vesentlig informasjon. Da håper jeg du kan ha meg unnskyldt, men

- hvor fremkommer det at politiet hevder at sjalusi er motivet, og at de har pågrepet alle i saken?

NRK 1/10:
En av politiets hovedhypoteser er at sjalusi knyttet til en hendelse flere år tilbake i tid, skal være noe av foranledningen til at Jonas Aarseth Henriksen ble skutt og drept.

Det får NRK opplyst.

Vi har ingen kommentar til konkrete, mulige motiver annet enn at vi jobber ut fra flere teorier om hva som være motivet for drapet, sier politiadvokat Tine Henriksen.

https://www.nrk.no/osloogviken/drape...tiv-1.16578242

Også siste JHA Krimpodden 2/10 diskuterer dette.

VG 3/10:
Kostveit sier også at det på nåværende tidspunkt er vanskelig å svare på om det vil bli flere pågripelser i saken, men legger til at politiet ikke har noen umiddelbare planer om dette.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...-i-jonas-saken
Citera
2023-10-10, 09:34
Medlem
Was.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huml1
Det er mulig jeg ikke ser det helt klart, eller at jeg har gått glipp av vesentlig informasjon. Da håper jeg du kan ha meg unnskyldt, men

- hvor fremkommer det at politiet hevder at sjalusi er motivet, og at de har pågrepet alle i saken?

NRK 1/10:
En av politiets hovedhypoteser er at sjalusi knyttet til en hendelse flere år tilbake i tid, skal være noe av foranledningen til at Jonas Aarseth Henriksen ble skutt og drept.

Det får NRK opplyst.

Vi har ingen kommentar til konkrete, mulige motiver annet enn at vi jobber ut fra flere teorier om hva som være motivet for drapet, sier politiadvokat Tine Henriksen.

https://www.nrk.no/osloogviken/drape...tiv-1.16578242

Også siste JHA Krimpodden 2/10 diskuterer dette.

VG 3/10:
Kostveit sier også at det på nåværende tidspunkt er vanskelig å svare på om det vil bli flere pågripelser i saken, men legger til at politiet ikke har noen umiddelbare planer om dette.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...-i-jonas-saken

For meg høres det mer ut som at NRK har spurt "Kan det ha vært sjalusi?" og at de har svart "Sure. Vi er åpen for alt mulig."
Citera
2023-10-10, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VG
Hagen-saken. Der mener de at kidnapping ikke er motivet, og at Futurum-mennene ikke er involvert. De som ikke skjønner at de er involvert - de juger!

Der er jeg 100% eni. Futurummennene er involvert. Dog tror jeg de er plassert dit for å villede, men like fult involvert.

Når det gjelder motivet i denne saken, så lyver ikke politiet. De sier hu sansynligvis er drept, fordi de mener dette. De hadde ikke sagt dette om de faktisk mente hu var kidnappet.
Citera
2023-10-10, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Har dere sett mer på dette?

"Razzia i mars, hvorpå JH får uønsket oppmerksomhet kontinuerlig frem til han blir drept.
Hendelsene fra i år virker ikke som de har med forsikringssvindler å gjøre.
Dette fremstår mer som represalier.

Kan JH ha vært informant, eller evt. mistenkt for å være det?"

I saken om drapet på Bård Lannes ble det kjent at det finnes en tysterliste, jeg er ganske nyskjerrig på om JH står på den listen. Linken er:
Operasjon Carbon - Tønsberg (Re)
Tysterliste/lannes saken - Tønsberg
Og JH som har bodd i Tønsberg
Citera
2023-10-10, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Was.
For meg høres det mer ut som at NRK har spurt "Kan det ha vært sjalusi?" og at de har svart "Sure. Vi er åpen for alt mulig."

Jeg leser dette til:

Sjalusi kan være ett av mulige aktuelle motiv, men behøver ikke være det. Og videre, at flere pågripelser frem i tid ikke kan utelukkes.

Jeg tror det er som politiet sier.

De undersøker flere motiv, utelukker ikke sjalusi som en mulighet. Det skal de vel strengt talt heller ikke så tidlig i en etterforskning ettersom det er en hypotese. Den skal avkreftes, eller bekreftes, som alle andre hypoteser de måtte ha.

I forbindelse med dette har politiet mye å undersøke. Mye å avkrefte/bekrefte. Mye informasjon som skal gjennomgås. De har pågrepet 5 MGM de mener har en tilknytning til drapet på JAH. Disse skal avhøres og vurdere opp imot informasjon politiet sitter med. Politiet har veldig mye å gjøre. De er nok sikre på at disse 5 knytter seg til ugjerningen(e) mot JAH, men de har ikke utelukket andre.

Jeg tror nok det fremdeles det er mye jobb rundt ulike motiv før dette er avklart. Flere hypoteser som jobbes med. Også om motivet er brann, eller om saken kan falle inn i en større sammenheng.
Citera
2023-10-10, 10:53
Medlem
Veldig stille om denne saken nå....
Lurer på om noen av gutta prater...
Hvor lenge kan de holde dem i varetekt?
Citera
2023-10-10, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chardis
I saken om drapet på Bård Lannes ble det kjent at det finnes en tysterliste, jeg er ganske nyskjerrig på om JH står på den listen. Linken er:

Kort tid etter drapet hørte jeg flere snakke om at J sto på en eller annen liste, og at det var flere på denne lista(noe som er opplagt da det er en liste..). Mener det var flere som skrev det samme i starten av tråden. Jeg avfeide det litt som rykteprat, men kanskje det var noe i det.
Citera
2023-10-10, 11:10
Medlem
Jeg synes også det har vært stille en stund nå, og jeg skjønner jo at politiet har MYYYYE å gjennom i denne saken.
(Men de kunne jo gitt oss LITT mer info, så kunne vi ha "hjulpet" dem. )

Blir spennende å se hva tid det kommer "noe" fra dem.
Citera
2023-10-10, 11:23
Medlem
GG99Slayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chardis

Jensen som har lagd denne "tysterlista" ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in