Citat:
Ursprungligen postat av
Was.
For meg høres det mer ut som at NRK har spurt "Kan det ha vært sjalusi?" og at de har svart "Sure. Vi er åpen for alt mulig."
Jeg leser dette til:
Sjalusi kan være ett av mulige aktuelle motiv, men behøver ikke være det. Og videre, at flere pågripelser frem i tid ikke kan utelukkes.
Jeg tror det er som politiet sier.
De undersøker flere motiv, utelukker ikke sjalusi som en mulighet. Det skal de vel strengt talt heller ikke så tidlig i en etterforskning ettersom det er en hypotese. Den skal avkreftes, eller bekreftes, som alle andre hypoteser de måtte ha.
I forbindelse med dette har politiet mye å undersøke. Mye å avkrefte/bekrefte. Mye informasjon som skal gjennomgås. De har pågrepet 5 MGM de mener har en tilknytning til drapet på JAH. Disse skal avhøres og vurdere opp imot informasjon politiet sitter med. Politiet har veldig mye å gjøre. De er nok sikre på at disse 5 knytter seg til ugjerningen(e) mot JAH, men de har ikke utelukket andre.
Jeg tror nok det fremdeles det er mye jobb rundt ulike motiv før dette er avklart. Flere hypoteser som jobbes med. Også om motivet er brann, eller om saken kan falle inn i en større sammenheng.