2023-10-05, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 90-47
Han har vært i avhør selvfølgelig. Og jeg er relativt sikker på at mange på forumet vet hvem jeg sikter til og har noe mer info å komme med

Kan motivet ha vært at de ble provosert av at han postet alle disse angrepene i media og «latet» som han ikke visste hvorfor og at han tiltrakk seg sympati og publisitet? Dråpen kom da han skulle bli kjendis i avhørt? Dette kombinert med evt tysting og connection med dama til KØS gjorde at det ble for mye.

Et bra poeng de hadde i avhørt siste episode er jo at disse folka, med sitt rusforbruk, ikke har vanlige menneskers rasjonale ifht hva man gjør og ikke gjør
Citera
2023-10-05, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Tre grunner til at jeg ikke tror på tysting:

1. Jeg tror ikke på planlagt drap. Tror det var en "smellejobb" som gikk galt. Da gir ikke tysting så mye mening - da må du drepe fyren

2. Om Jonas skulle tyste ville han fortalt alt til MA, Politirt eller Avhørt for lenge siden. Bare det at han kontaktet Avhørt tilsier at tysting ikke var aktuelt. Han var desperat etter hjelp og Politiet ville ikke hjelpe.

3. MGM5 passer perfekt inn i teorien om en torpedo. Alt av teledata og klare spor tilsier at dette var godt planlagt, men ikke så godt planlagt som man må gjøre det om man likviderer en tyster.

Da skal jeg holde kjeft med maset mitt. Sikkert noen som er glad for det 😎 God natt

Var det ikke sånn at det var venner av Jonas og ikke han selv som tok kontakt med Avhørt?
Senast redigerad av Lintoen 2023-10-05 kl. 01:19. Anledning: Tilleggsopplysninger
Citera
2023-10-05, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lintoen
Var det ikke sånn at det var venner av Jonas og ikke han selv som tok kontakt med Avhørt?
Har ingenting å si hvem som plukket opp røret først.
Citera
2023-10-05, 05:25
Medlem
MENSA-gjengen går på en smell nå når de er i full isolasjon uten steroider og narko.
Citera
2023-10-05, 06:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Jepp, var nok en grunn til at han fikk så dårlig hjelp av Politiet. Fordi han ikke tysta blant annet.

Nå må vi slappe av, politiet kan ikke etterforske alt. Jeg skjønner at man mener det ble mye, men man kan ikke etterforske tagging, en knust frontrute, og et spann med maling over bilen med full innsats. Politiet har faktisk sikkert mye mer alvorlige ting å etterforske. Tror faktisk ikke tysting gir deg fulle etterforskningsteam, bare fritak fra etterforskning mot deg.
Citera
2023-10-05, 06:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VG
Nå må vi slappe av, politiet kan ikke etterforske alt. Jeg skjønner at man mener det ble mye, men man kan ikke etterforske tagging, en knust frontrute, og et spann med maling over bilen med full innsats. Politiet har faktisk sikkert mye mer alvorlige ting å etterforske. Tror faktisk ikke tysting gir deg fulle etterforskningsteam, bare fritak fra etterforskning mot deg.

Spot on!!! 😂😂😂
Citera
2023-10-05, 06:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StellaWild
Ingen her som vet hvem denne personen du sikter til er. Men dette har du selvsagt informert politiet om?

Tipper politiet klarer å finne SMSen på Jonas sin telefon selv. Ingen grunn til å ringe politiet og forstyrre etterforskningen.
Citera
2023-10-05, 06:50
Medlem
https://www.ringblad.no/ransaket-adr...s/5-45-1736815

Er dette AK?
Citera
2023-10-05, 07:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hildur83
https://www.ringblad.no/ransaket-adr...s/5-45-1736815

Er dette AK?
Kan se slik ut. Et par gram canabis er jo ikke flere kilo kokain som ryktene sa. Men satt han i VT i fire uker?

Skulle forundre meg om dette ikke er AK.
Citera
2023-10-05, 08:18
Medlem
15. august var bevæpnede tjenestepersoner fra Hønefoss-politiet til stede i et boligområde i Hønefoss, for å ransake et hus. Ransakingen skjedde i forbindelse med at en lokal mann var pågrepet, siktet for grov narkotikakriminalitet.

– Jeg kan bekrefte at vi foretok en ransaking i en narkotikasak. Det ble ikke gjort noen store funn på stedet, forteller politiadvokat Andreas Baklie Haugen. Han opplyser at alt som ble funnet av narkotika, er et par gram cannabis.

Bakgrunnen for tilslaget var opplysninger som politiet hadde fått.

Fare for bevisforspillelse

Haugen forteller at mannen var varetektsfengslet i fire uker, med brev- og besøksforbud. Årsaken var at påtalemyndigheten og Buskerud tingrett mente det var fare for bevisforspillelse.

– Han ble løslatt etter endt periode, fordi det ikke forelå bevisforspillelsesfare lenger. Siktelsen er opprettholdt og saken er under etterforskning i Hønefoss, men av naturlige årsaker har andre gjøremål måttet prioriteres, sier politiadvokaten og viser til drapssaken.

Hadde ammunisjon

Han opplyser at det ble utarbeidet en tilleggssiktelse etter ransakingen, som går på brudd på våpenloven.

Det ble funnet mindre mengder ammunisjon som den siktede ikke hadde lovlig tilgang til, sier Haugen.

Det ble også ransaket på en adresse som er registrert som mannens arbeidsplass, uten funn av interesse, opplyser han.

– Er flere siktet i saken?

– Det kan jeg ikke uttale meg om, sier politiadvokat Andreas Baklie Haugen.
Citera
2023-10-05, 08:19
Medlem
"Patruljen skal ha mistenkt at det pågikk et «røykelag», noe som ga skjellig grunn til mistanke..."
Citera
2023-10-05, 09:18
Medlem
Jeg kjøper ikke at dette bare handler om sjalusi. Veldig mye her som ikke gir noen mening iht det.

Jeg tenker at når ting ikke har noen logikk, så er det andre grunner til handlinger og oppførsel. Kan godt være at sjalusi har vært en motor, til resultatet. Men jeg tror ikke det er eneste grunnen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in