2023-10-09, 20:26
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hverdagskverulant
Altså, Jonas sa selv på podcast at politiet bare hadde hanka inn to vilkårlige arbeidsinnvandrere fra lithauen som hadde kjørt en lignende bil, og at han så med en gang at det ikke kunne ha vært dem.

Sier ikke at det er umulig at han kjente dem igjen/viste hva det gjaldt og at han ikke turte å angi dem, men jeg lener meg mot å stole på jonas.

JH har nok ikke fortalt alt han visste eller mistenkte. Det er åpenbart at han ikke
var et tilfeldig valgt offer, og at overfallet var ment for å skade og skremme ham.
Om det var disse to litauerne som faktisk gjorde det eller ikke, vet vi ikke, og vi
vet heller ikke hvilke holdepunkter de hadde for å pågripe disse personene, annet
enn bilmodell og stedsnærhet. Pågripelsen skjedde vel en time etter overfallet.

Men vi ser jo at politiet har gjort en slett innsats her. Såvidt meg bekjent ble ikke
de to litauerne engang avhørt før de ble sluppet løs. Det virker som om det ikke er
noen stor sak at folk blir jult opp på åpen gate. Med brekkjern.
Citera
2023-10-09, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
En bra artikkel som oppsummerer saken: https://www.nrk.no/nyheter/drapet-pa...sen-1.16521981
Den oppdateres etter hvert.
Jeg håper at utbytting og advokater som gir seg antyder gnisninger mellom knoll og tott, (Jeg mener den eneste mulige kommunikasjonen mellom de var gjennom advokatene?). om de får et antagonistisk forhold mot hverandre nå så ryker minimum ØH i samme slengen, og da drar han fort gjerne med seg KØS også.

Vet ikke hvor psykopat KØS egentlig er men regner med han har lyst til å få med seg noe av oppveksten til ungen?, kan det gjøre at han til slutt er villig til å belyse mer av saken?

OT:
Senast redigerad av Hverdagskverulant 2023-10-09 kl. 21:25.
Citera
2023-10-09, 22:19
Medlem
Vaffeldeigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Håper politiet sjekker alibi
for alle siktede for den oppjulingsdatoen.

Lurer på om de har tenkt på det.
Citera
2023-10-09, 22:59
Medlem
Jeg lurer på hvorfor det er så stille fra både politiet og media nå.. og jeg syns også rykte-praten i byen her også har avtatt veldig. Kanskje de fleste tenker at det bare er et lokalt idiot-oppgjør, og at det ikke er linket til noe større likevel?

Jeg greier ikke selv å slippe tanken om at det er noe større en det bildet politiet har tegnet til nå. Kan ikke forstå at, spesielt KØS (om det stemmer at han er "bakmannen", ville vært så dum at han risikerer ALT som er viktig for han for det klovne-opplegget der.
Citera
2023-10-09, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atal
Jeg lurer på hvorfor det er så stille fra både politiet og media nå.. og jeg syns også rykte-praten i byen her også har avtatt veldig. Kanskje de fleste tenker at det bare er et lokalt idiot-oppgjør, og at det ikke er linket til noe større likevel?

Jeg greier ikke selv å slippe tanken om at det er noe større en det bildet politiet har tegnet til nå. Kan ikke forstå at, spesielt KØS (om det stemmer at han er "bakmannen", ville vært så dum at han risikerer ALT som er viktig for han for det klovne-opplegget der.

Man skulle tro at det var noe mer som ligger bak.
Det gir ikke helt mening at det går 2 år fra brannene starter, til taggingen og hærverket starter.

Jeg har ikke helt trua på at det er sjalusi heller, men det kan jo være, men det klarer jeg ikke helt å leve meg inn i.

Det kan vel kanskje virke som om det er noe mer som har utløst hele greia, det er jeg enig i.
Citera
2023-10-09, 23:15
Medlem
Citat:
Hvis det er noe større er det utrolig at det ikke har lekket til tråden. Joda, det har vært plenty teorier men ikke noe "gjennombrudd" i tråden. Politiet kan ta seg en bolle som klager på flashback.
Citera
2023-10-10, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jocturnal
Man skulle tro at det var noe mer som ligger bak.
Det gir ikke helt mening at det går 2 år fra brannene starter, til taggingen og hærverket starter.

Jeg har ikke helt trua på at det er sjalusi heller, men det kan jo være, men det klarer jeg ikke helt å leve meg inn i.

Det kan vel kanskje virke som om det er noe mer som har utløst hele greia, det er jeg enig i.

Jeg greier heller ikke å tro på dette med sjalusi-motiv..

Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Hvis det er noe større er det utrolig at det ikke har lekket til tråden. Joda, det har vært plenty teorier men ikke noe "gjennombrudd" i tråden. Politiet kan ta seg en bolle som klager på flashback.

Jeg tror også folk som vet ting ikke har så lyst til å skrive det her. Det virker litt som at meningene er delt i to. De som kjenner/kjenner til en eller flere av de siktede fra hf mener at det må være noe mer enn det det ser ut som pr.d.d. Og de som ikke kjenner til noen av de mener at det høres sannsynlig ut at dette er et lokalt lowlife-oppgjør på bygda av en gjeng idioter. Selv syns jeg det er veldig vanskelig. Jeg må ha mer fakta før jeg kan slå meg til ro med noen av teoriene..
Citera
2023-10-10, 00:36
Medlem
Vaffeldeigs avatar
Citat:
Jeg lurer på hvorfor det er så stille fra både politiet og media nå.. og jeg syns også rykte-praten i byen her også har avtatt veldig.

Kanskje fordi de som ryktepratet her på FB og i Høneby sitter inne nå?
Citera
2023-10-10, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaffeldeig
Kanskje fordi de som ryktepratet her på FB og i Høneby sitter inne nå?

Hadde det stemt så..
Citera
2023-10-10, 00:38
Medlem
Vaffeldeigs avatar
Det spekuleres veldig i hvem den lokale karen var. Men han jobbet veldig hardt for å inkriminere KØS. Er ikke det litt rart?
Citera
2023-10-10, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av causticyo
Følgt med litt her en stund men kan ikke se at noen har nevnt dette, men ligger et innlegg (fra 2014) på hushboard hvor J skal ha blitt beskylder for å svindle flere av medlemmene der.

Det har blitt nevnt, meeener også at det var en bruker her som hadde møtt J i militæret, hvor J hadde "skrytt" av dette.
Citera
2023-10-10, 00:40
Medlem
Vaffeldeigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvaant
Refererer til ett innleg som jeg postet tidligere.

J sin beskrivelse var vell arbeidsjakke/klær og buff som dekte over ansiktet ... siden J hilste på den ene og mest sannsynlig fikk øyekontakt så må han kunne ha en formening om hvem det kunne vær i ettertid, om han kjente til personen fra før.

En buff kan veldig lett gli ned under slåssing og basketak, så det er et veldig rart valg dersom han kjente JAH.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in