2023-10-09, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Men menar du verkligen att Johanna inte har tänkt på detta VI och NI?

Johanna säger ju även när förhörsledaren frågar hur det sades när de skulle gå från Nöjet. Johanna säger ju även då att VI tänkte osv, men vid närmare frågor om vem som frågade osv så säger Johanna att Maja inte verkade ha något emot det.

Johanna lägger ofta in sådant för att det ska se ut som något annat än det är. Hon ÄR manipultativ.

Nu var visserligen 2 av 3 exempel tagna direkt från Majas förhör. Så det kan ju knappast J lastas för.

Sen ser jag ingen rimlig anledning till varför J skulle ljuga om att Tove säger vafan gör ni, istället för alt, vad gör du?
Citera
2023-10-09, 17:41
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Det finns ingen i tråden som varit lika otrevlig och kränkande som den stora hycklaren du, och det har du blivit varse den hårda vägen! Som vanligt går du till personangrepp på mig helt oprovocerat.

Jag, till skillnad från dig, presenterar fakta i målet och gör grävande och djuplodande analyser av det som framkommer, och baserar mina uttalandet på det.

Du kastar skit och sprider lögner.

Hovrätten har på ett mycket direkt sätt ifrågasatt åklagarens påståenden, då hovrätten har noterat att åklagaren saknar grund för sina påståenden. Ett bra agerande av hovrätten som tyder på att vi har en kompetent rätt. Åklagaren har förtydligat sina påståenden med att, om än indirekt, medge att Maja inte uppsåtligen skadat Toves döda kropp, för skadandets skull.

Detta ligger helt i linje med det jag, baserat på just denna fakta, har påpekat under lång tid.

Jag förstår att du inte fattar ett skit av vad det innebär att analysera fakta och grunda sina uttalanden på det. Men så är det.

Om rätten finner att Maja inte begått grovt gravfridsbrott, så är maxstraffet två års fängelse, om de därtill lägger att Maja inte varit drivande och endast delvis aktiv i förflyttningen, samt lägger till det att Maja helt osjälviskt berättade att hon var med på dumpningen, trots att det inte fanns ett enda bevis för detta emot henne, så är det mycket sannolikt att hon döms till ett straff som inte är längre än ett års fängelse, och då har hon redan suttit av det straffet, och skall släppas utan vidare dröjsmål. Vilket mycket väl skulle kunna bli redan denna veckan.

Det är också en spekulation, men grundad på fakta. Men det fattar kanske du inte heller?

Frias Maja mot förmodan för mord bör även Johanna frias eftersom ingen vet vad som hände där i badrummet, dom har egentligen bara ord mot ord om vem som gjort vad!

Varför tror du att Maja är trovärdig men inte Johanna?
Dom har gjort det här i samförstånd och planerat mord länge på alla som "förolämpat" dom här två åsnorna, bara kolla alla sökningar dom gjort och deras tigande i 7 veckor.

(otroligt onormalt, men dom trodde att dom skulle komma undan med det).
Citera
2023-10-09, 17:47
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag upptäcker nu att min iPhone tänder skärmen med mitt ansikte, men även min dotters ansikte framför skärmen.

Ett "delvis täckt ansikte" kan väl innebära att man t ex har glasögon eller munskydd på sig, men även kanske om man ligger i en säng, kanske en delvis felaktig vinkel (i liggande ställning), kläder eller täcke kan skymma?

Vad detta betyder, behöver det väl inte nödbvändigtvsi vara annan person?

Önskar att du inte for ut med de tråkiga skällsord på Avel och andra.
Väldigt, väldigt tråkigt.

Om du hade beklagat dig över när andra använde grova invektiv emot mig, kanske jag hade tagit dina invändningar på allvar. Just nu visar du bara att du tar trollen och de värsta smutskastarna i försvar. Det tycker jag är väldigt väldigt tråkigt! Även Avel tillhör de som oprovocerat gått till personangrepp på mig, och därför bemöter jag Avel på samma vis, det utgår jag ifrån att han förväntar sig. Men när avel m.fl. gjort det har jag inte sett några invändningar från dig.

En Iphone med FaceID aktiverat reagerar på allting som den tror är ett ansikte eller en del av ett ansikte om den har den funktionaliteten. Det är näst intill omöjligt att garantera att en Iphone inte reagerar på någonting annat än ett riktigt ansikte. Det är väl känt att fotografier ibland kan användas för att inte bara få en Iphone att reagera, utan att även låsa upp telefonen. Den som vill ställa det utom rimligt tvivel att en Ihpone med FaceID aldrig skulle göra den detektion som Majas telefon gjort, när den ligger i en väska, har ett mycket digert arbete framför sig. Vem som helst kan så klart göra som Avel gjorde, och ställa sig upp och skrika - Jag vet bäst, jag vet att det inte kan hända. Och få med sig ett helt gäng believers. Å så rätt vad det är kommer det någon och säger. Men det har hänt mig, och jag lyckades återskapa det, kolla här... Det är inte första gången. Det började med att Majas telefon absolut hade registrerat att Maja promenerat. Att det sedan kunde vara vem som helst och att det finns massvis med rapporter om Iphones som registrerar steg när folk sover, det borstade man under mattan. Men så är det. Det har nu hänt upprepade gånger i den här tråden att något som tagits för en sanning visats inte alls vara så självklart som många trott. Det börjar bli dags för folk i tråden att inse att finns det inte bevis som ställer något bortom rimligt tvivel, så får man ta de som påtalar tvivlet med lite större respekt, och inte blunda för all skit som kastas på dem, mig. Vill du stå upp för saklighet och mindre invektiv, då har du mycket att göra innan du börjar hacka på mig!
Citera
2023-10-09, 17:53
Avslutad
Till alla som anser att Johanna är ärlig...hur kommer det sig att hon knep käft ända fram till nyår 2022?
När hon bytte försvarsadvokat, "öppnade" hon upp och var då medveten om vad Maja hade berättat.
Clea ville då att Johanna skulle få strafflindring pga ålder och även för att hon började samarbeta.
I Cleas lilla bubbla, skulle detta bli en promenadseger, med tjejtjaffs och förstorande av Majas inblandning.
När denna soppa nu kokats ner, finns det inte mycket som pekar på att Maja ville Tove någonting ont, ej heller att hon planerat att skada eller döda systrarna Tönnies.
Clea kommer inte ge sig, hon tycker om sånt här, det är en tävling för henne.
Hon vill vinna.
Jag hoppas att Johanna blir pressad ordentligt, eftersom hennes historier inte går ihop. Bortförklaringar och förklaringar om det fina med kremering...är bara vidrigt.
Maja blev en bricka i Johannas vidriga spel, där hon brände vänner på löpande band.
Hon är en sån som aldrig blir nöjd, utan hela tiden måste skapa drama, söka sympatier och beundran, annars glöms hon bort.
Maja må se tuff ut i sina camobrallor, mdn hon är fruktansvärt osäker och ensam och sögs in i Johannas falska vänlighet.
Man kan inte göra sig fri eller lämna en narcissist.
Citera
2023-10-09, 17:56
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Går igenom gamla förhör igen och snubblade över detta stycke som inte klaffar med Majas påstådda kalasfylla. Inte heller att det enbart var J som var drivande i att försöka få med Tove till lägenheten.

Sista förhöret med Maja.
[i]Sen någon gång på vägen så ringer Albin Tove och undrar vart hon är och hon säger då att hon är på väg till Johanna, till Johannas lägenhet med mig och Johanna. Han var skeptisk till det men ja vi sa, vi sa ju liksom att det är ju lugnt och så där. Eh,
Tack för den. Intressant "vi-form" om promenaden. De fortsätter samverka, likt som på Nöjet, och det förefaller vara av vikt att Tove ska med in i lgh.

.... Sen blev den engagerade Maja totalt ointresserad och tvärsomnade.

Hon är inte lite fräck mot FhL:

"Vet du vad som hänt Tove?
Nej, jag undrar lika mycket som ni.'
Citera
2023-10-09, 17:57
Medlem
Citat:

Nu får vi se om åklagaren kommer med några bevis för allt det du påstått i tråden, Gillberg har redan väckt sitt tvivel i frågan precis som jag förutspått.

➡ Nu får vi se om jag får rätt hela vägen, eller om åklagaren anser att du har på fötterna och dansar efter din pipa, eller inte.

Varför är det så viktigt för just dig att du skall få rätt hela vägen i just detta mordfallet och framför allt beträffande lögnerskan " LjugarMaja " ... ?

Mvh/
@JokerMannen
Citera
2023-10-09, 18:04
Medlem
Citat:
Det finns ingen i tråden som varit lika otrevlig och kränkande som den stora hycklaren du, och det har du blivit varse den hårda vägen! Som vanligt går du till personangrepp på mig helt oprovocerat.

Jag, till skillnad från dig, presenterar fakta i målet och gör grävande och djuplodande analyser av det som framkommer, och baserar mina uttalandet på det.

Du kastar skit och sprider lögner.

Hovrätten har på ett mycket direkt sätt ifrågasatt åklagarens påståenden, då hovrätten har noterat att åklagaren saknar grund för sina påståenden. Ett bra agerande av hovrätten som tyder på att vi har en kompetent rätt. Åklagaren har förtydligat sina påståenden med att, om än indirekt, medge att Maja inte uppsåtligen skadat Toves döda kropp, för skadandets skull.

Detta ligger helt i linje med det jag, baserat på just denna fakta, har påpekat under lång tid.

Jag förstår att du inte fattar ett skit av vad det innebär att analysera fakta och grunda sina uttalanden på det. Men så är det.

Om rätten finner att Maja inte begått grovt gravfridsbrott, så är maxstraffet två års fängelse, om de därtill lägger att Maja inte varit drivande och endast delvis aktiv i förflyttningen, samt lägger till det att Maja helt osjälviskt berättade att hon var med på dumpningen, trots att det inte fanns ett enda bevis för detta emot henne, så är det mycket sannolikt att hon döms till ett straff som inte är längre än ett års fängelse, och då har hon redan suttit av det straffet, och skall släppas utan vidare dröjsmål. Vilket mycket väl skulle kunna bli redan denna veckan.

Det är också en spekulation, men grundad på fakta. Men det fattar kanske du inte heller?

Fast om hovrätten finner att Maja hade för avsikt att dölja brottet genom att flytta kroppen till skogen, kan hon inte då dömas för grovt? Det borde kunna gälla även om de finner att hon inte deltog i mordet. Eller?
Citera
2023-10-09, 18:05
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Nej, hon verkar acceptera och trivas med att ligga steget bakom den något smartare bästisen. Tog med fortsättningen på förhöret när vi ändå är inne på det traumatiska bandet. Dessa band kräver som oftast att offret anpassar sig till förövaren. Det verkar inte varit aktuellt för M.

Från 3/11

(Svegfors Jag ha en fortsättningsfråga där egentligen, skulle du säga, det här låter ju
fånigt eller dumt på något sätt, men skulle du säga at Johanna är smartare än vad du är?
M:Ehh, ja, eh, det skulle jag väl säga, för hon har ju gått naturvetenskapsprogrammet liksom på
gymnasiet och hade bra betyg.
Och du hade sådär betyg när du gick i skolan eller
M:Ja, (skratt) inte så mycket.
Det är ju vad det är, så det är ju inget
Ja

Under den tid som ni har varit vänner, har du varit rädd att Johanna skulle sluta vara vän
med dig, har du känt att du är glad att få va med henne och nära henne?
M: Alltså, jag har ju tillitsproblem, eh, och har alltid haft egentligen, och det är ju liksom, men
varje gång jag lärt känna någon ny liksom som jag tycker om så, eh, så kommer alltid
tankarna liksom om att, eh, personen kommer säkert lämna mig, ja, så, så ja, svar på frågan.
Betyder det att du försöker passa in, du försöker hänga med, och du försöker vara, så gott du kan?
M:Nej, alltså inte att jag försöker passa in eller så, jag är mig själv, eh.
Tror du att J accepterat M som vän om hon inte inrättat sig i ledet?

Ja, M kunde ta egentid.
Tog hon den tid hon verkligen behövde eller pressade hon sig över gränsen för att hon inte vågade bli betraktad som "tråkig"?
Det vet vi inte.
Det var kul att vara med J så därför tror jag inte hon reflekterade över faran, men hon har säkerligen känt den i maggropen.

Ja, de bestämde lika mycket.
I de fall det gällde nöjesaktiviteter eller om de skulle gå till höger eller till vänster, sådant som vännerna hörde.

Men när det gällde allvarligare saker, som brottslighet eller hämndaktioner, har inget visat att hon hade någon talan.
Om det var dessa M syftade på när hon sa att de diskuterade då de hade olika uppfattning, eller snarare pratade, vet vi inte. Men av Ms ord att döma fick inte hon sista ordet.

När de tog droger var M fullt medveten om anpassningen, men annars märkte hon nog inte hur styrd hon var.

Jag vet inte hur pass medveten J själv var av styrningen, men hon visste vilka knappar hon skulle trycka på för att få M dit hon ville. Hon såg och bekräftade M. Hon använde inte våld och öppna hot, vilket inte heller behövdes.
M visste var dörren fanns.
Citera
2023-10-09, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Tack för den. Intressant "vi-form" om promenaden. De fortsätter samverka, likt som på Nöjet, och det förefaller vara av vikt att Tove ska med in i lgh.

.... Sen blev den engagerade Maja totalt ointresserad och tvärsomnade.

Hon är inte lite fräck mot FhL:

"Vet du vad som hänt Tove?
Nej, jag undrar lika mycket som ni.'

VI-mordet som nu vill bli till DU-mordet, sa Fröken Hellm*n och pekade på Fröken Janss*n.

Mvh/
@JokerMannen
Citera
2023-10-09, 18:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Nu har ju inte polisförhören haft fokus på att visa att MH är en snäll person så det har varit svårt att läsa sig till. Hon har mest fått besvara besvärande frågor om mord.

Jag har aldrig träffat henne men om jag gjorde det så hade det varit lättare att svara på din fråga.
Jag menade den person som framskymtar genom vittnen och genom förhör. Johanna sägs anordna fester och fira andras födelsedagar. Hon verkar tycka om sin familj, till skillnad från Maja.

Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ok då lär vi inte hitta det om du själv inte hittar det?
Jag har inte letat utan tipsat dig. Varsågod. Jag gör inte allt jobb åt dig.
Citera
2023-10-09, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Aj, aj, aj! Det låter illavarslande att de ifrågasätter.

Räcker det inte med att M hållt Ts händer, måste T fått skador av det också? Det kan ju tyckas lite märkligt om det inte räcker att M hållt och gjort Js strypande möjligt.

Det är relaterat till åtalet om grovt gravfridsbrott. På vilka sätt Maja åsamkat skador på T efter att hon dog.
Åklagaren svarar att M inte grovt skadat Ts döda kropp men att kroppen fått skador av att transportes och att ligga ute i naturen.
Senast redigerad av EsmeraldaFelicia 2023-10-09 kl. 18:30.
Citera
2023-10-09, 18:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Vi tolkar olika här också. Du tolkar utifrån ett känslolöst perspektiv och jag ser henne som känslostyrd.
Jag utgår - i brist på annan indikation - från att hon beter sig rationellt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in