Citat:
Ursprungligen postat av
Anedin
Det är ingen mer här i tråden som känner sig säker på vad utgången blir i HR
Vi spekulerar och vissa av oss anser att Maja är skyldig och Johanna
Att båda två är skyldiga till Toves död
Det brinner inte i våra huvuden som det gör i ditt.. Ta en paus och tänk efter hur du kränker nervärdera folk här i tråden
Det finns ingen i tråden som varit lika otrevlig och kränkande som den stora hycklaren du, och det har du blivit varse den hårda vägen! Som vanligt går du till personangrepp på mig helt oprovocerat.
Jag, till skillnad från dig, presenterar fakta i målet och gör grävande och djuplodande analyser av det som framkommer, och baserar mina uttalandet på det.
Du kastar skit och sprider lögner.
Hovrätten har på ett mycket direkt sätt ifrågasatt åklagarens påståenden, då hovrätten har noterat att åklagaren saknar grund för sina påståenden. Ett bra agerande av hovrätten som tyder på att vi har en kompetent rätt. Åklagaren har förtydligat sina påståenden med att, om än indirekt, medge att Maja inte uppsåtligen skadat Toves döda kropp, för skadandets skull.
Detta ligger helt i linje med det jag, baserat på just denna fakta, har påpekat under lång tid.
Jag förstår att du inte fattar ett skit av vad det innebär att analysera fakta och grunda sina uttalanden på det. Men så är det.
Om rätten finner att Maja inte begått grovt gravfridsbrott, så är maxstraffet två års fängelse, om de därtill lägger att Maja inte varit drivande och endast delvis aktiv i förflyttningen, samt lägger till det att Maja helt osjälviskt berättade att hon var med på dumpningen, trots att det inte fanns ett enda bevis för detta emot henne, så är det mycket sannolikt att hon döms till ett straff som inte är längre än ett års fängelse, och då har hon redan suttit av det straffet, och skall släppas utan vidare dröjsmål. Vilket mycket väl skulle kunna bli redan denna veckan.
Det är också en spekulation, men grundad på fakta. Men det fattar kanske du inte heller?