2023-10-09, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trontie123
En portion kostar 34-37kr är väl inte så himla dyrt?

Det är inte dyrt i sig, men för vad man får (närings- och smakmässigt) är det över det normala. Hade det kostat ca. 15-18kr per portion är det mer rimligt för vad man faktiskt får. Priset är inte allt, det är innehållet som räknas. Du kan få mycket mer näring (och smak!) för de pengarna om du lagar rätter själv.
Citera
2023-10-09, 16:25
Bannlyst
Citat:
En portion kostar 34-37kr är väl inte så himla dyrt?

Neje det är jättebilligt. Jag har ätit på donken varje dag i ett år nu det är mycket dyrare.
Citera
2023-10-09, 16:27
Medlem
Vilka är favoriterna då? Kan du göra en topp 3 lista? Var sjukt länge sen man köpte en sådan, så skulle uppskattas med lite vägledning.
Citera
2023-10-09, 16:34
Medlem
Trontie123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hewrgubbe
Vilka är favoriterna då? Kan du göra en topp 3 lista? Var sjukt länge sen man köpte en sådan, så skulle uppskattas med lite vägledning.
Schnitzel
Ugnsrostad kyckling
Italienska kalvfärsbiffar

De är mina favoriter!
Citera
2023-10-09, 16:37
Citat:
Hatar laga mat och äter någon av deras mikrorätter varje dag. Är det dåligt för min hälsa?

Samma svar som om du får ligga. Antagligen Nej
Citera
2023-10-09, 16:38
Medlem
Satuanuss avatar
Citat:
Hatar laga mat och äter någon av deras mikrorätter varje dag. Är det dåligt för min hälsa?

Vilken är din favorit?
Citera
2023-10-09, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TELAVIV91
Spela roll om det är onyttigt för dig, att du bara äter färdigrätter visar att du redan är förlorad.
Koka några potatisar och gör en svampsås med vitlök istället. Billigt snabbt, gott och mättande.
Låter ju jätteäckligt om man inte steker en köttbit till. Dessutom har man väl inte vitlök i svampsås ??
Citera
2023-10-09, 16:50
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pn222jw
Tål att berättas igen - Nisse, 14 år räddar skolkamraten Anna från att drunkna. Annas pappa är korvtillverkare..."som tack för att du räddade min dotter ska jag ge dig ett gott råd - ät aldrig korv".

Källa på det citatet tack.
Citera
2023-10-09, 16:50
Medlem
Citat:
Många äter ju inte ens mer än ett lagat mål mat per dag så om du äter både lunch och middag med Dafgårds så ser jag inga som helst problem med det. Min förra sambo är uppvuxen på ett lagat lunchmål om dagen och till kvällen fick dom varsin macka! Och han har aldrig haft näringsbrist!
Citera
2023-10-09, 16:53
Citat:
Ursprungligen postat av hallalingen
Läs första meningen i trådstarten.
Där står att han hatar att laga mat. Inte att han är oförmögen till det. Viss skillnad. Ibland får man bara bita i det sura äpplet en gång i veckan.
Citera
2023-10-09, 16:55
Medlem
Citat:
Schnitzel
Ugnsrostad kyckling
Italienska kalvfärsbiffar

De är mina favoriter!
Har du provat Singapore Firecracker Chicken? Brinner skönt i munnen 😁
Citera
2023-10-09, 16:57