2023-10-09, 15:56
Medlem
mammasguds avatar
Men 95% av dessa frysta rätter smakar ju fruktansvärt illa och har en vidrig konsistens.

Om ni inte orkar laga mat så kan ni väl för fan lägga 20 spänn till på en icke fryst matlåda? Eller iaf lyxa till lite varannan dag eller till kvällen iaf?

Man kanske bara lever en gång...

Det mest tragiska jag vet för övrigt är när jag ser pensionärer fylla varukorgen med frysta lådor. Tänk att på ålders höst fortfarande äta sån jävla skit. I den ålder har man dessutom inga direkt övriga stora utgifter så mat har man fan råd med

Folk är efterblivna, vet inte sitt eget bästa Synd om er.
Citera
2023-10-09, 15:56
Medlem
Trontie123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilkyJohnson
Är du fet?
Ja.
Citera
2023-10-09, 15:57
Medlem
SilkyJohnsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trontie123
Ja.
Där har du ditt svar om det är häslosamt eller ej
Citera
2023-10-09, 16:04
Medlem
Komplettera åtminstone med en multivitamintablett så kan du nog leva länge och väl på Dafgård!
Citera
2023-10-09, 16:05
Medlem
Sameshs avatar
Du är inte ensam, jag älskar Dafgårds pannbiff, köper den nästan varje dag.

Citat:
Ursprungligen postat av mammasgud
Men 95% av dessa frysta rätter smakar ju fruktansvärt illa och har en vidrig konsistens.

Om ni inte orkar laga mat så kan ni väl för fan lägga 20 spänn till på en icke fryst matlåda? Eller iaf lyxa till lite varannan dag eller till kvällen iaf?

Man kanske bara lever en gång...

Det mest tragiska jag vet för övrigt är när jag ser pensionärer fylla varukorgen med frysta lådor. Tänk att på ålders höst fortfarande äta sån jävla skit. I den ålder har man dessutom inga direkt övriga stora utgifter så mat har man fan råd med

Folk är efterblivna, vet inte sitt eget bästa Synd om er.

Pannbiffen är fantastiskt god, saftigt och smakfull, även skomakarlådan är okej, men visst resten är inget vidare i min smak. Det handlar inte så mycket om ork för min del, jag gillar inte mat direkt och lagar ingen heller, så det är åtminstone bättre att köpa en frysträtt än att köpa pizza och/eller annan snabbmat.
Citera
2023-10-09, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talking-Donkey
Gör inte microvågorna att maten blir sämre på något sätt?

Haha nej.
Citera
2023-10-09, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trontie123
Ja.

Inget fel att vara fet. Se på Mannerström.
Citera
2023-10-09, 16:15
Medlem
Lär dig laga mat eller ät lunch ute på stan, istället för att proppa dig full med fabriksmat. Det är inte nyttigt. Det är heller inte billigt i längden.
Citera
2023-10-09, 16:20
Medlem
Trontie123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ehandel
Lär dig laga mat eller ät lunch ute på stan, istället för att proppa dig full med fabriksmat. Det är inte nyttigt. Det är heller inte billigt i längden.
En portion kostar 34-37kr är väl inte så himla dyrt?
Citera
2023-10-09, 16:21
Medlem
I längden kommer du få i dig en alltför stor halt salt som kommer skada dina njurar då det är en jäkla massa salt för att dölja billiga produkter men kan vara bekvämt om man inte har tid laga mat och har en kort lunch på 30 min som många har. Värdelöst i längden men Karins Lasagne är god faktiskt.
Citera
2023-10-09, 16:21
Du behöver komplettera med Findus färdigrätter för att få en fullständig kost.
Citera
2023-10-09, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Låter extremt enahanda. Jag föreslår att du lagar två-tre rätter på exempelvis söndagen istället och sedan varierar dem över veckan. Kalops, kycklinggryta, korvgryta, kasslergryta eller -gratäng, köttfärssås osv är enkla rätter som iofs bör koka ett par-tre timmar men som efter kanske en kvart av hackande och fräsande sedan sköter sig själv större delen av koktiden. Variera med pasta, ris, potatismos osv så kommer du att äta betydligt bättre och betydligt billigare än Dafgårds. En sån mikrotallrik kostar väl säkert en femtiolapp så det blir ett dyrt kapitel om du äter en sådan om dagen.

Läs första meningen i trådstarten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in