Flashback bygger pepparkakshus!
2023-10-09, 15:55
Medlem
AD-3sTrIpEss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
Har offensiven mot Gaza startat? Explosioner på web cam

300 000 per är inkallade nu. Allt förbereds samtidigt som de nu i förväg bombar olika hamasmål konstant.

Israel har officiellt gått ut med, enligt Haaretz news, att man inte tänker sluta förrän Hamas är utrotat och har noll inflytande i Gaza. De kommer hålla på ungefär som man höll på när IS bekämpades i Syrien och Irak. De kommer jaga varenda jävel och se till så Hamas aldrig mer får nått inflytande utan helt upphör existera. Varenda människa som har nått med de att göra kommer dödas.
Citera
2023-10-09, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Worldwatcher
Fast det gjorde de inte alls. Däremot mörkade USA att de fick mängder av soldater skadade och de flögs i hemlighet till Tyskland för vård. Nu kan vi se hur Israel anklagar Iran öppet för att ha varit med och planerat Hamasattacken. Det ska bli väldigt intressant att se hur USA agerar.

Jo det gjorde dom. USA fick inga förluster alls. Jag tror att en person blev skadad men det var det. Iran gick dock direkt uty med att flera Amerikanare hade dött. (Hur visste dom det?)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
EU stoppar utvecklingsstöd till Palestina.

https://omni.se/eu-stoppar-palestins...todet/a/MoGndJ

Kanske tecken på att det kommer fler biståndsstopp från västvärlden? Sverige lär väl sälla sig till obs-klassen som fortsätter donera.

om de vågar göra det (stoppa biståndet) blir det upplopp
Citera
Medlem
Gojiiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommar.cool
Fyra av de israeliska fångarna i Gaza har dödats av israeliska bombningar. Israel bryr sig inte ens om sina egna.
Nej dom skiter i ifall dom bombar sina egna.
Citera
Medlem
fluff995s avatar
Även Österrike stryper sitt nationella* bistånd till Palestina. Tyskland(!) överväger att göra detsamma.

https://www.haaretz.com/israel-news/...f-fbfeb14f0000

*Alltså separat från EU-stödet. Antar jag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Bäste lille puttefnask. Nej fallet Israel är helt unikt. Att man ger ett folks territorium till ett annat folk. Du får gärna tala om några av alla de andra "hundratals liknande fall"
Karelen WWII
Citera
Medlem
bildburgares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Palestinierna är väl trötta på att aldrig få några ståla från de snåla judarna. Ge dom en miljard dollar, så blir det slut på raketerna. Simple as that.
Det har usa/sion råd med!

Jag fattar hur du tänker, men tror att du har fel tyvärr. Gav man dem en miljard köpte de vapen för en miljard och öste bly över Israel. Undrar hur mycket de faktiskt får. Det skulle absolut inte förvåna mig om de redan fick en miljard dollar årligen. Fast det vet jag inte.
Citera
2023-10-09, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
Du är inte militär va?
De skyndar inte

De tänker svälta, försvaga de först ... När magen kurrar så blir det svårt att tänka klart medans flyganfall göra

Innan markoffensiven kommer flyget bomba hårdare för markunderstöd, artelleri för "mjuka" motståndet SEN kommer pansar att skjutas och gå in med mark...

Så håll inte andan
Det är ingen räddnings aktion, Knesset har beslutat Krig så kommer ta bort Hamas en ggn för alla.

300,000 soldater kallas inte in för de ska hämta gisslan

Slå ut fienden och rädda gisslan OM det går
Det är sanningen , grym ja men sann...1000 döda så förhandling kan man glömma.

Du är uppenbarligen inte läskunnig. Frågan som jag diskuterar är inte OM Israel kommer att gå till anfall mot Gaza, utan HUR anfallet kommer att gå till. Jag förutspår flyganfall och blockad, men inte marktrupper förrän gazaborna själva gjort upp räkningen med Hamas och kapitulerat.
Citera
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
Har offensiven mot Gaza startat? Explosioner på web cam

Naturligtvis kommer en offensiv men vänta ett tag! Jag måste poppa popcorn först.

Har du nån länk till web cam under tiden? Tack!
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FullFartFitta
Okej kalla in reservister säger inte så mycket, om det du säger stämmer så kommer dom ABSOLUT INTE hamna någonstans nära en invasionsstyrka. Det är inte Ryssland vi snackar om här! Med det inte sagt att dom inte kan komma att spela en viktigt roll för israel, finns ett oändligt antal andra sysslor dom kan komma att behövas till.

Resten av det du skriver orkar jag knappt kommentera på eftersom att det är rent nonsens.
"Gisslan används som mänskliga sköldar" Varför i satan skulle Hamas tycka att det vore ett smart sätt att använda gisslan? Gisslan dom tagit är det enda mikroskopiska övertag dom har just nu, och det ända som eventuellt hindrar Israel från att utplåna dom totalt. Mänskliga sköldar har dom däremot i överflöd, vilket inte är vad man behöver när man är i krig mot en av världens mest moderna krigsmakter.

Det är en värnpliktsarmé. Man kallar inte in dem för att de skall sitta och fisa runt lägerelden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrEGrey
Oron är väl kanske främst vad som händer om Iran säger åt Hizbollah att börja beskjuta Israel eller att skicka ner folk för att begå terrordåd där. Det är väl ganska osannolikt att Hizbollah skulle säga nej då, även om Hizbollah vet att det skulle utlösa israeliska militära motåtgärder mot Libanon?

Jag tror inte libaneserna, varken kristna, muslimer eller druser, tycker det låter som en festlig idé med en militär konflikt med Israel just nu, de har onekligen mer än nog med interna problem (varav en miljon syriska flyktingar är ett), men libaneserna är ju inte herrar i eget hus och har inte varit det på länge. Känns som att Libanon haft nog med skit de senaste femtio åren och verkligen inte behöver mer.
Håller helt med. Kanske dags att efter eller samtidigt slå ut Hamas och sedan i ett blixtanfall slå ut Hizbollah! Sedan tömmer de ut alla syriska flyktingar och shiiterna som återstår till Syrien så kan libaneserna äntligen få lugn. Sedan kan de i lugn och ro tömma Gaza.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AD-3sTrIpEs
300 000 per är inkallade nu. Allt förbereds samtidigt som de nu i förväg bombar olika hamasmål konstant.

Israel har officiellt gått ut med, enligt Haaretz news, att man inte tänker sluta förrän Hamas är utrotat och har noll inflytande i Gaza. De kommer hålla på ungefär som man höll på när IS bekämpades i Syrien och Irak. De kommer jaga varenda jävel och se till så Hamas aldrig mer får nått inflytande utan helt upphör.

Oj jävlar.. 300.000 + dom som redan är i militären är inte dumt för ett land som har mindre befolkning än oss. Många lär dö
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in