Flashback bygger pepparkakshus!
2023-10-09, 15:36
Medlem
bildburgares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Vår regering kräver EUs miniminivå.

EU lär öppna gränserna, det är vad jag tror.

Hur det än blir, vi gissar ju bara, så kan jag inte se hur USAs agerande skulle kunna gynna svenska folket.

Vi får se hur det blir. Men jag är glad att vi inte har en sosseregering nu. Är rädd att de gärna skulle ta emot två miljoner palestinier...
Citera
2023-10-09, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Det faktum att Israel kallat in 300 000 reservister, att olika pansarfordon och trupper samlats vid gränsen till Gaza, och oavbrutna flygbombningar sedan attacken.

Gisslan används som mänskliga sköldar, så enda sättet att komma åt Hamas och gisslan är en invasion och permanent ockupation. Diplomati funkar inte efter Israels 9/11.

Gisslan som dör har dödats av Hamas.

Okej kalla in reservister säger inte så mycket, om det du säger stämmer så kommer dom ABSOLUT INTE hamna någonstans nära en invasionsstyrka. Det är inte Ryssland vi snackar om här! Med det inte sagt att dom inte kan komma att spela en viktigt roll för israel, finns ett oändligt antal andra sysslor dom kan komma att behövas till.

Resten av det du skriver orkar jag knappt kommentera på eftersom att det är rent nonsens.
"Gisslan används som mänskliga sköldar" Varför i satan skulle Hamas tycka att det vore ett smart sätt att använda gisslan? Gisslan dom tagit är det enda mikroskopiska övertag dom har just nu, och det ända som eventuellt hindrar Israel från att utplåna dom totalt. Mänskliga sköldar har dom däremot i överflöd, vilket inte är vad man behöver när man är i krig mot en av världens mest moderna krigsmakter.
Citera
2023-10-09, 15:37
Medlem
Dubbel.ankeborgares avatar
Slut ögonen och föreställ er ett gäng extremistiska finnar som hänger kvar vid gränsen till Karelen 70 år efter den ryska annekteringen, utför terrorattacker och mottar miljardbelopp i bistånd.

"Perkele, här på mina fäders jord vallade morbor Matti sina kor. Ei sa peittä "

...Och Zara Larsson twittrar sitt stöd
Senast redigerad av Dubbel.ankeborgare 2023-10-09 kl. 15:41.
Citera
2023-10-09, 15:38
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantarbetaren
50 000 barn i Gaza döda innan veckans slut av Israels formidabla flygvapen?
Uppbackade av USA:s 6:e flotta i Medelhavet.

Dis-proportionalitet i mänskligt lidande mellan fienden, kan utan vidare konstateras i förväg.

Väldigt assymetriskt krig. IDF:s straffoperationer i Gaza och Västbanken brukar mest likna SS nedslagning av upproret i Warszawas getto:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Upproret_i_Warszawas_getto

IDF är bra på att skjuta barn i flyktingläger och bomba skyddslösa civila palestiner från flygplan, men när det gäller förlustrik strid på lika villkor är de betydligt sämre.
https://www.bitchute.com/video/FOs1ykVbXjMo/
Citera
2023-10-09, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stukad
För att göra det klart för någon som köper mat på ICA.

Man kan bygga upp så att vindruvor växer först på taket och sedan hänger ner mot väggen. Härligt att vakna upp och plocka några till frukost. Du kanske tror vindruvor växer ur jorden?
Gissar att du mer tillhör Ö&B-klientelet, när du inte är ute och skördar mjölk med traktorn förstås men seriöst så är det ju en kommunistisk runkfantasi du redogör för, inget som har hänt på riktigt.
Citera
Medlem
AD-3sTrIpEss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pergott
Propagandister har redan börjat förbereda Bucha 2.0:
https://idiod.video/tdrdwx.mp4

Det där måste ju vara plockat från en film eller nått? När de spelade in en film?

Eller vilkas propaganda skulle de vara? Pojken verkar ju vara arab, omgiven av araber och judar.

Edit: Eller det kanske är palestinierna då? Judarna verkar ju vara araber utklädda till judar.
Senast redigerad av AD-3sTrIpEs 2023-10-09 kl. 15:41.
Citera
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Väldigt assymetriskt krig. IDF:s straffoperationer i Gaza och Västbanken brukar mest likna SS nedslagning av upproret i Warszawas getto:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Upproret_i_Warszawas_getto

IDF är bra på att skjuta barn i flyktingläger och bomba skyddslösa civila palestiner från flygplan, men när det gäller förlustrik strid på lika villkor är de betydligt sämre.
https://www.bitchute.com/video/FOs1ykVbXjMo/
Försöker du försvara Hamas slakt av civila?
Citera
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Att Israel är förhållandevis återhållsamma med sin vendetta tror jag beror på att de nu har har alla sympatier på sin sida. Skulle de tokbomba Gaza kan det lätt slå över åt andra hållet.

Det lär nog inte vara så länge. Lördagen var den dödligaste i Israel sen landet grundades 1948. Hamas har urskillningslöst dödat civila i en enorm skala. Israel lär slå tillbaks och ta hämnd på ett sätt de aldrig tidigare gjort. Först och främst såklart mot Gaza, men om andra grupper och länder är inblandade så lär vi få se fler massiva hämndattacker. Skulle inte ens utesluta massiva bombningar mot Iran.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Du pratar om samma länder där man kan bli "cancelled" för man säger att transor inte är riktiga kvinnor? Fråga JK Rowling. Väst är hyckleriets Mecka, och man kan bli cancelled för precis vad som helst, det kan du ju inte förneka. Med det sagt har du rätt i att hon bör hålla tyst, med tanke på att man slaviskt måste underkasta sig allt som är "PK" i väst om man inte vill bli hängd i snaran. Det är dock inte kunderna som styr det där, det är bolagen som lyder under den fascistoida åsiktsmakten i väst, som sedermera trycks på genom den samlade "oberoende" massmedian.

Hennes problem är att hon uppfattas stödja Ryssland, och det implicerar allmänt USA- och västhat. Hon är en känd gåsleverkommunist som Guillou, Aschberg, Greta med föräldrar etc. Jag såg henne redan som en politisk fiende som Sverigedemokrat för hon har alltid uttryckt hat mot Sverige och Svenskar. Så jag hoppas karriären tar sig en törn. Hon kryper säkert till korset för pengarna är nog viktigast.

Du har nog helt missuppfattat henne om du jämför henne med JK Rowling, Zara är ju super-PK. Ibland blir det bara lite fel för dem när vanligt folk inte ställer upp på våldtäktsmord. PK-folket är lite vilsna nu när det inte är opportunt att älska palestinier, islamister, gangsterrappare och ryssar längre. De har förlorat lite av sin makt att bestämma vad man får tycka.
Citera
2023-10-09, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejstefan
Nej, jag vill ha fakta, inte massa rykten för en kvinna sågs med blodiga byxor.
Inga etablerade medier har skrivit nåt om våldtäkter.

Du har svårt att tro att ett gäng barbarer med en medeltida människosyn (dvs de ser inget människovärde i ”otrogna”) skulle våldta kvinnor? De har halshuggit och torterat folk och avrättat barnfamiljer och försvarslösa äldre. Du kanske tror att de gick runt på festivalen och bjöd på glass och frågade hur folk helst ville bli avrättade, men absolut inte våldtog någon?

Det finns vittnesmål och snart många bevis. Det är ett krigsbrott och kommer snart vara allmänt känt i världen. Även svensk media kommer att publicera.
Citera
2023-10-09, 15:40
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Men jisses lilla du.
Du påstod ju att Israels gränser var fel för att det var " kolonier", det finns hundratals liknande fall , vill du bara ändra på EN ?
Du är på lågstadienivå.
Var det du som pratade om logik?
Jag avslutar vårt meningsutbyte med att vara glad för att dina tankar inte styr världen.

Bäste lille puttefnask. Nej fallet Israel är helt unikt. Att man ger ett folks territorium till ett annat folk. Du får gärna tala om några av alla de andra "hundratals liknande fall"
Citera
2023-10-09, 15:41
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dubbel.ankeborgare
Slut ögonen och föreställ er ett gäng extremistiska finnar som hänger kvar vid gränsen till Karelen 70 år efter den ryska annekteringen, utför terrorattacker och mottar miljardbelopp i bistånd.

Ja, det hade varit rätt märkligt.
Det värsta i denna tråd är att en del skribenter sågar FN:s beslut.
Varför är vi ens med i FN om vi inte ska lyssna på deras beslut???

Berätta gärna för mig, för jag är själv uppenbarligen allt för obegåvad för att förstå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in