Citat:
Ursprungligen postat av
fotonreflex
Det är många som ropat att Ryssen ligger bakom denna attack mot Israel tillsammans med Iran.
Men precis som ni skriver är det bara bullshit. Israel är fullt av Ryssar och landet har mycket god relation till Ryssland. Bättre än till Ukraina, även om det finns massor av Ukrainare i Israel också. Ukrainare och Ryssar kommer nog relativt gott överens i Israel.
Ryssland har verkligen hållit tillbaka i Syrien, och de har inte sålt luftvärn till Iran.
Nu verkar de som att de kommer exportera SU35 till Iran som tack för drönarna de fick för Ukrainakriget, så det lär ju inte Israel vara jättenöjda över.
Både Israel och Ryssland vet att den andre kan orsaka dem stor skada, och ingen av dem har intresse av att skada den andre. Min uppfattning är att Ryssland är Israels näst bäste vän. Israel har nu även börjat bygga broar med Kina.
Jag hör vad du säger,men alla "småttingar" som helt ballar ur, gör det för att de är försäkrade skydd någon stans ifrån..
Frågan är bara vilka som kommer att erbjuda Hamar skydd, om ca en vecka.. för om inte det händer, är de snart utrotade, och det tror jag inte var planen....