2023-10-09, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AD-3sTrIpEs
300 000 per är inkallade nu. Allt förbereds samtidigt som de nu i förväg bombar olika hamasmål konstant.

Israel har officiellt gått ut med, enligt Haaretz news, att man inte tänker sluta förrän Hamas är utrotat och har noll inflytande i Gaza. De kommer hålla på ungefär som man höll på när IS bekämpades i Syrien och Irak. De kommer jaga varenda jävel och se till så Hamas aldrig mer får nått inflytande utan helt upphör.

Oj jävlar.. 300.000 + dom som redan är i militären är inte dumt för ett land som har mindre befolkning än oss. Många lär dö
Citera
2023-10-09, 15:59
Medlem
Alsenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommar.cool
Fyra av de israeliska fångarna i Gaza har dödats av israeliska bombningar. Israel bryr sig inte ens om sina egna.

Säger hamas som var dom som kidnappade dessa israeler. Trovärdigt, jovisst.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
EU stoppar utvecklingsstöd till Palestina.

https://omni.se/eu-stoppar-palestins...todet/a/MoGndJ

Kanske tecken på att det kommer fler biståndsstopp från västvärlden? Sverige lär väl sälla sig till obs-klassen som fortsätter donera.

Äntligen!
Nu har de sett vad Hamas är kapabla till. Inga man sitter och tycker synd om hemma i soffan med en tekopp i handen.
Men Sverige ska inte "avbryta , då drabbas palestinierna vilket Hamas vill". Magdalena Anderssons ord. Vet inte varifrån den logiken kommer...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lavande
Ja, det är oroväckande.

Någon fred har de aldrig varit ute efter. Många sk palestinier har större intresse i att utplåna Israel än att skapa fred.

Ja det är ju en principsak för dem.
De tycker absolut att våld, död, lidande, Israels förstörelse och hämnd är viktigare än fred, ett get land och en stat.
Helt absurt att diskutera statsbildning med dessa helgalna människor. De vet inte vad en sund stat är.
Och som upplyst västerlänning är det extremt svårt att sätta sig in i deras tankesätt.
De dårar drivs av extremt djupa, islamistiska idéer.
De har inte din och min syn på rättvisa, moral, slutmål och humanism.
De har fan inte ens samma syn på våldtäkt som du och jag.
För dessa människor är en icke-muslim vandrande skräp, en icke-människa.
När de våldtar och skändar kvinnor, betyder de något väldigt speciellt.
De använder bara kvinnorna som verktyg, för att förnedra fienden.
Det är oerhört märkligt att se horder av glatt flinande män gruppvåldta kvinnor och hylla Allah samtidigt ... de lever i en värld vi aldrig kan förstå.
Förlåt om jag är lite svamlig men fan vad upprörd jag blir............
Jag är dessutom superateist och föraktar islamister (och alla religiösa fanatiker) så mycket att svenska språket inte räcker till för att beskriva detta förakt. Jävla pack.
Senast redigerad av Eremona2.0 2023-10-09 kl. 16:02.
Citera
2023-10-09, 16:00
Medlem
AD-3sTrIpEss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Naturligtvis kommer en offensiv men vänta ett tag! Jag måste poppa popcorn först.

Har du nån länk till web cam under tiden? Tack!

De kommer gå in i Gaza snart. Man har redan kallat in över 300 000 personer. Man håller just nu på och bobar allt som har med Hamas att göra. Sedan kommer man gå in och göra slut på de och ta eller förstöra allt de äger eller har tillgång till. Detta är slutet för Hamas.,
Citera
Medlem
laakuus avatar
Hade verkligen inte Mossad en aning om att detta skulle ske, känns lite "false flag" enligt magkänslan.
Citera
Israel bombar på fint i Gaza. Ligger krispiga nygrillade islamister på gatorna överallt i Gaza nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Naturligtvis kommer en offensiv men vänta ett tag! Jag måste poppa popcorn först.

Har du nån länk till web cam under tiden? Tack!

https://www.youtube.com/watch?v=Ygjna2xLo_A

den här kollar jag på. Man hör stridsflyg och i ser rökmoln på andra sidan staden. Lär väl smälla inatt.. o nu rikta kameramannen om kameran till nå sjukhus elr nåt
Citera
2023-10-09, 16:01
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HelgeBuk
Nja du har nog en felaktig bild av situationen. Israel har inte för avsikt att mörda barn, till skillnad från palestinierna.

Det spelar mindre roll vilken "avsikt" de påstår sig ha när resultatet ändå är detsamma. Det räcker inte att hävda att avsikten inte är att bomba barn eller civila när man ändå urskillningslöst bombar civila elvavåningshus. Det är liksom inte första gången, de bombade civila mål så sent som i maj och juni med döda barn som följd. Och varje gång har de samma ursäkt förberedd, att Hamas förvarar vapen där. Det har i princip aldrig styrkts, det är bara något vi förväntas blint tro på varje gång de angriper civila byggnader. IDF har dessutom skjutit ihjäl barn vid flera tillfällen.

Nu kör man en all-in blockad med avsikten att svälta och isolera populationen från omvärlden ännu mer, samtidigt som man i princip bara uppmanar civila att ge sig iväg om de inte vill dö. Ge sig iväg vart, exakt? In i Israel? Nej, där är de inte välkomna. Det är jävligt lätt att sitta i Stockholm och tycka att det är snällt av Israel att "varna" palestinierna innan de släpper bomberna och smular sönder deras hem, men om det var svenskar som fick denna givmilda "varning" i sitt eget land så hade nog reaktionerna varit annorlunda. Det är nämligen så palestinierna ser det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fioehlbaerth
Israel vill ju inte längre ockupera Gaza och inte heller låta mördare slippa in i Israel.
Israel har under alla år ockuperat Gaza. Nu på senare tid utifrån genom en blockad både längs egna gränser och blockad av internationell sjöfart.
Citat:
Dumt att bita handen som föder en, nu får dom klara sig själva.
Tror du Israel låter dem göra det då? Öppnar deras rätt att låta internationell flyg- och sjöfart ta sig till Gaza.
Citat:
Jag förordar etnisk rensning i form av fördrivning till muslimska länder.
Gaza skapades som ett flyktingläger från Israels fördrivning av den palestinska befolkningen i det som kom att bli Israel och nu skall de fördrivas en gång till. Ni Israelvänner är så humanitära.
Citat:
Skulle det nog inte gjort om araberna heller, om det inte varit för att en massa vänsterliberaler i väst ska visa sig progressiva och dalta med och uppmuntra halvapor.
Halvapor???? Rasismen från högerextremisterna här på FB är kväljande!
Citera
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guru-Guru
Klart att Iran skulle kunna beodra Hezbollah att gå in i Israel, men de vet att de inte skulle kunna vinna särskilt mycket på det. Inte nu när IDF är på krigstigen på allvar. Det skulle kosta Hezbollah för mycket och som sagt var har de redan problem med oglada libaneser på hemmaplan. En attacka på Israel i dagsläget skulle försvaga de på tok för mycket. Skjuta en och annan raket och spränga en och annan israel lär de forstätta med, men inte i en större skala än de redan gör.

Tror jag. Nu är jag iofs inte en inavlad arab så gud vet att jag kan inte tänka som en så jag kan ha fel.

Jag tror också det är det mest sannolika, men det behövs nog inte mycket till gnista för ett det hela skall ta fyr. Det kommer nu lite rapporter om att israelerna inatt knäppt två infiltratörer från Libanon i norra Israel. En raket eller granat hit eller dit är en sak, i vart fall om man skjuter på israeliska militärer. Men trillar det ned raketer på civila måltavlor så kan reaktionen från Israel bli avsevärt starkare än den blivit om samma sak hänt för två veckor sedan…

Jag skulle säga det alltid är svårt att förutse och förstå samtliga mellanöstringars tänkesätt. De kan resonera helt sakligt och sedan plötsligt försvinna iväg i stolleresonemang i tangentens riktning, det är lite som att prata med någon som lider av vanföreställningar eller en folkpartist.
Citera
2023-10-09, 16:02
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Palestinierna är väl trötta på att aldrig få några ståla från de snåla judarna. Ge dom en miljard dollar, så blir det slut på raketerna. Simple as that.
Det har usa/sion råd med!

Det blir istället mindre pengar för Palestina. EU fryser med omedelbar verkan bistånd på 700 miljoner euro (nästan en miljard dollar) till Palestina.

https://www.svt.se/nyheter/hamas-att...e88d0424554e5e
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in