2023-10-09, 15:49
Medlem
Dubbel.ankeborgares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AD-3sTrIpEs
Det där måste ju vara plockat från en film eller nått? När de spelade in en film?

Eller vilkas propaganda skulle de vara? Pojken verkar ju vara arab, omgiven av araber och judar.

Edit: Eller det kanske är palestinierna då? Judarna verkar ju vara araber utklädda till judar.

Det där var det roligaste jag sett. Men det kan absolut fungera som propaganda.
En sammanvägning av flera tester ger ett palestinskt IQ-värde på 84. Det vill säga vad som i Sverige skulle beskrivas som en lätt mental retardation.
Citera
2023-10-09, 15:49
Medlem
gyldenbollockess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejstefan
Nej, jag vill ha fakta, inte massa rykten för en kvinna sågs med blodiga byxor.
Inga etablerade medier har skrivit nåt om våldtäkter.

Vilket skitsnack. Telegraph till exempel grundades 1855. Etablerat med andra ord.

https://www.telegraph.co.uk/news/2023/10/08/hamas-have-revealed-themselves-for-what-they-are/

Den som vill kan söka fram fler exempel.
Citera
2023-10-09, 15:50
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doncroce
Nu stod dom inte på gränsen som du har fått för dig, festivalen ägde rum utanför Re'im, ungefär 8km från gränsen till Gaza. Men dom får väl skylla sig själva som var där, precis som alla andra personer som hade det dåliga omdömet att bara befinna sig i Israel? Eller hur ska jag tolka dig?
Man skulle likaväl kunna anföra att besökarna på Bataclan var oförsiktiga som begick haram i muslimskt territorium.
Citera
2023-10-09, 15:50
Medlem
Har offensiven mot Gaza startat? Explosioner på web cam
Citera
2023-10-09, 15:51
Medlem
stukads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dubbel.ankeborgare
Femtio procent av den "palestinska" befolkningen - lågt räknat - är fullständigt inavlad. Så det borde vara enkelt för dig att leda i bevis att de genetiskt är identiska med filistéerna. They have kept it in the family, så att säga.

Eftersom Israel funnits så länge är det väl rimligt att dina filistéer packar och sticker igen. Föreställ dig ett gäng extremistiska finnar som hänger kvar vid gränsen till Karelen 70 år efter den ryska annekteringen, utför terrorattacker och mottar miljardbelopp i bistånd?
Matti sa: "Perkele, vi kan inte längre valla våra kor på våra fäders jord. Nå jo, men nu får vi flytta".
Case closed. Och Finland har sannerligen inte förlorat något på att fatta det rationella beslutet. Det är ingen som sitter och grinar över det idag.
Men du blir inte så rationell när din mamma är gift med din morbror och din syster är din kusin.
Hela mellanöstern är full av andra arabiska extremister. Vad är problemet? Åk dit och blir deras pensionsräddare. Ni delar språk, ni delar kultur och ni delar religion. Israel däremot är en flugskit på världskartan. Skärp dig.

Det enda positiva med detta är att vi snart är av med "filistéerna" en gång för alla.

Israel har inte funnits så länge. Innan jag gav mig in på denna tråd så läste jag hebréernas historia samt judarnas intåg. Självklart fanns det inavel precis som i Sverige och andra länder.
Speciellt bland oss kristna som höll oss för sig själv.

Försöker du få ut information ur mig eller vadå......vi hade inte inavel i släkten mer än andra hade förr u tiden och jag tänker inte förklara min stamtavla.
Vi delar inte samma språk. Hebreéerna pratar hebreéska , araberna pratar arabiska vilket är ett ganska vackert språk beroende på var man är ifrån men.
Däremot Svensk slang måste vara det fulaste.

Palestinier och libaneser delar inte exakt samma kultur som muslimer. Dessa länder har byggts av romare,greker,turkar,araber osv.....vad man odlar är vad man äter och jag föredrar både arabisk mat och svensk husman.

FAKTA: Den arabiska kulturen var mer civiliserad än den svenska för inte så länge sen. Den har varit mer civiliserad i 2000 år fram tills senaste 300 åren max.
Fakta: Grekisk ortodox är mindre likt judendom o kristendom om du läser på....även Islam. VI är stolta över att inte fallit för de saker ni tror på men jag ser religion som religion. Allt gick fel när vi började tro på abrahams lagar.

FAKTA: Vad har du emot att vi går i samma kläder osv i varma länder. I Sverige spelar alla data spel, är inte det en form av kultur. Bingolotto och allsång på skansen. Inte klagar jag på det.

Det går tyvärr inte att rädda Palestina....precis som att muslimer kastade ut alla skåningar och spärrade in dom så skulle inte du kunna komma med en motståndsrörelse och frigöra denna miljon.
Citera
2023-10-09, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FullFartFitta
Okej kalla in reservister säger inte så mycket, om det du säger stämmer så kommer dom ABSOLUT INTE hamna någonstans nära en invasionsstyrka. Det är inte Ryssland vi snackar om här! Med det inte sagt att dom inte kan komma att spela en viktigt roll för israel, finns ett oändligt antal andra sysslor dom kan komma att behövas till.

Resten av det du skriver orkar jag knappt kommentera på eftersom att det är rent nonsens.
"Gisslan används som mänskliga sköldar" Varför i satan skulle Hamas tycka att det vore ett smart sätt att använda gisslan? Gisslan dom tagit är det enda mikroskopiska övertag dom har just nu, och det ända som eventuellt hindrar Israel från att utplåna dom totalt. Mänskliga sköldar har dom däremot i överflöd, vilket inte är vad man behöver när man är i krig mot en av världens mest moderna krigsmakter.
Politiker bryr sig mer om vad som händer med deras medborgare än palestinier som lever i Gaza, som alla är potentiella terrorister som stödjer Hamas kamp.

Gaza är inget stort geografiskt område, och de har ockuperat det tidigare, så de vet nog vad de behöver för en invasion och ockupation. Soldaterna har pansarfordon och annan skyddsutrustning. Jämför med hur många brittiska styrkor det fanns I Nordirland, ungefär 40 000.
Citera
2023-10-09, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlyatMan
Vill du sitta och räkna på vem som har lagt mest på militär och säkerhetstjänst?
Vill du gå dit?

Det har Israel såklart gjort, men så är de också oändligt mycket rikare än Gaza därför att de har de har ett demokratiskt styrelseskick, yttrandefrihet och använder sina resurser till att bygga upp landet. Det hade gazaborna också kunnat göra om de hade velat.
Citera
2023-10-09, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tor-Odensson
Trots att palestinierna är lika mycket araber som de andra araberna i egypten och saudiarabien och förenade arabemiraterna?
Trodde att araberna höll ihop, t.ex. Arab League och Arab World

Araber håller aldrig ihop. Det är därför hela området är som det är.
Citera
2023-10-09, 15:54
Medlem
ziracorns avatar
Palestinierna är väl trötta på att aldrig få några ståla från de snåla judarna. Ge dom en miljard dollar, så blir det slut på raketerna. Simple as that.
Det har usa/sion råd med!
Citera
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Bäste lille puttefnask. Nej fallet Israel är helt unikt. Att man ger ett folks territorium till ett annat folk. Du får gärna tala om några av alla de andra "hundratals liknande fall"
Helt unikt? jag tror jag trillar av stolen, hur obildad är du? helt otroligt...

Königsberg
Östra Polen
Västra Polen
Sydtyrolen
Krim
Lappland
Stora delar av USA
Nästan hela Sydamerika
Sydafrika

Det finns hundratals genom historien, minst.
Jag lämnar dig för gott, du måste vara en av de mest obildade jag träffat på.
Citera
Medlem
Fyra av de israeliska fångarna i Gaza har dödats av israeliska bombningar. Israel bryr sig inte ens om sina egna.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akacia2050
Judar beter sig som nazister, eller snarare nazister betedde sig som sionister, och nazismen skapades som en reaktion mot sionismen, byt ut "judar" mot "arier". Det som staten Israel gör mot palestinierna är precis samma sak som nazisterna gjorde mot judarna med "gaskamrarna". Alltså att använda ett högteknogiskt samhälle för att på olika sätt förtrycka och mörda en försvarslös befolkning.

Fetat: Inte riktigt så, Nazisterna stödde sionisterna, de ville också skapa en judisk stat att skicka alla judar till. Det var det som var den slutgiltiga lösningen, som sedan under kriget blev utrotning istället. Nazisterna hatade judar, inte specifikt sionister.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in