2023-10-08, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhereIsRussia
Vad väntar Israel på? Sjukt hur handlingsförlamade dom är!

Logistik. Eller tror du att alla är samlade på samma plats 24/7 och man kan utföra operationer inom några minuter?
Citera
Medlem
WhereIsRussias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MickelMan
De bombar på rätt bra om du inte ser det live på Youtube.

ja men Hamas bombar ju också, tar ju aldrig slut
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charlatanery-end
Klockren betraktelse. Men jag skulle vilja ha det till "istället för att rädda oss människor" över huvud taget.

Kommer nog inte att hända än, det dröjer nog något/några år till. En del förberedelser kvar där tror jag.

Jag tror Israel kommer jämna mycket av Gaza med marken.

En kommentator på Al jazeera hade en frågande undran varför USA skall sända ett hangarfartyg till Israels omgivning, då Israel har mer än tillräckligt stridsflyg för att slå ut allt som kan tänkas behövas slås ut ifråga.
Reflektionen från kommentatorn var om det var annat än amerikansk inrikespolitik som låg bakom.
Möjlig attack på annat land i omgivningen kanske?

Israel har såklart meddelat sin nära vän USA att man kommer att invadera Gaza. Genom att USA skickar fartyg visar man tydligt omkringliggande arab länder att de gör bäst i att ej lägga sig i.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TurboGarbo
Intressant det du skriver! Imponerande upplevelser och iakttagelser! Du har 100% belägg för dina åsikter!

Bor i Antwerpen i det sk diamantkvarteret, ortodoxa judar i vita knästrumpor som idag ännu inget vet vad som skett i Israel.

Idag får dom inte se tv, tända en lampa, använda mobil eller vrida på termostaten..

Först nu efter solnedgång får dom.

Bor 200m fr stationen, mellan judar o marockaner. Dom står bredvid varandra vid kassan o handlar frukt o grönt av varandra.

Araberna här är vänliga men på tvång, bla för att borgmästaren (typ SD) dubblat antal poliser på gatorna. Dom är bevakade och begripligt, ökända.

Varje enskild marockan är väldigt varm o trevlig, oerhört t.o.m. givmild och behjälplig, men så fort i grupp, som om två sataniska hjärnor aktiveras o djuret kommer ut.

Marockaner som grupp provocerar överallt i alla situationer, helst i trafiken och vid butikskassor…

Araberna i ditt område lämnar jag inte mycket för. Speciellt nordafrikaner. Vad jag hört är det extremt kriminella araber där, i ett område som jag inte kommer ihåg namnet på. Men de har typ egna lagar. Om man kommer dit som "västerlänning" blir man också helt annorlunda bemött än som "arab" så de behandlar folk olika. Om du hälsar "salamo aleykum" när du kommer så får du ett annat bemötande direkt.

Berörande judarna så kan man inte se alla judar som en homogen grupp. Det kanske bor Ashkenazijudar eller någon annan europeisk avart där du bor. Inte den semitiska juden som kommer från Israel ursprungligen. De är helt olika folkgrupper egentligen, men med samma religion.

Azhkenazijudarna tror jag är världens smartaste folkgrupp, och deras genomsnittliga IQ är högre än öst-asiaterna. När de har gjort IQ tester och ser på socioekonomiska faktorer i israel så ser det nästan direkt att det är stora skillnader mellan vart judarna kommer ifrån, även om dessa individer går i samma skola äter samma mat och har samma språk och kultur.

I USA finns det mycket judar som inte alls gillar Israel osv..

Det enda ställe jag sett eller mött judar som är fientliga och agressiva är i Israel, och de är agressiva inte bara mot muslimer utan även mot kristna och turister. Barnen kan vara våldsamma och rabiata, inte alls något vanligt men det händer. Och polisen gör inget åt det, för man kan inte säga nej till dem.

Jag har varit på besök i kyrkor, moskeer och alla möjliga "sekter" eller frikyrkor och alla är ju av sin egen avart. Men folk generellt vill ha fred. Och inom alla grupper så finns det ju avarter. Jag tror avarterna är en mänsklig egenskap, inte knuten till en kultur eller religion.
Senast redigerad av fotonreflex 2023-10-08 kl. 23:12.
Citera
2023-10-08, 23:11
Medlem
UAE har angripit Gaza med stridsflyg enligt
militära israeliska uppgifter enligt obekräftade uppgifter.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LortJohan
Ryssland är väl generellt vänligt inställda till Israel, ryska är väl det tredje mest talade språket i Israel efter hebreiska och arabiska. Dom gjorde väl en deal också att Israel inte skulle sälja vapen till Ukraina om Ryssland inte säljer till Iran? Var ju också tal och en handelsunion för något år sedan

Det är helt korrekt analys. Problemet, som jag ser det, är om konfliktens utveckling inbegriper övriga arabstater. Då kliver USA in, o de är ett rött skynke för Ryssland, utan hammare o skära...
Citera
Medlem
doncroces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Nej men de har skickat raketer samt dödat civila in person så att säga med terroristattentat i flera år nu. Att då ställa sig på gränsen, knarka ner sig och sedan bli förvånad när deras gullpojkar kommer med maskingevär är väl inte så smart.

Nu stod dom inte på gränsen som du har fått för dig, festivalen ägde rum utanför Re'im, ungefär 8km från gränsen till Gaza. Men dom får väl skylla sig själva som var där, precis som alla andra personer som hade det dåliga omdömet att bara befinna sig i Israel? Eller hur ska jag tolka dig?
Senast redigerad av doncroce 2023-10-08 kl. 23:31.
Citera
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Med tanke på vad som skrivs i den där texten så vill jag ha en trovärdigare källa på att hon är släppt och oskadd.
Hon är inte släppt. Fotot är taget i fångenskap för att visa att hon blir väl behandlad. Hon kommer väl vara en del utav en fångutväxling senare. Kanske de får loss 10 fängslade palestinier för henne?
Citera
2023-10-08, 23:12
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrapmanniskor
TURKIET HAS ENTERED THE CHAT: era satans jävla goyim! ge fan i palestina! - erdogan

https://twitter.com/goddeketal/status/1711107335949529255?t=v97Q2vxpahDMv-taBNwOvw&s=19
Du länkar skräp. Ta fram något riktigt på att Turkiet tagit ställning för Palestinierna och mot Israel och USA. Jag är mycket skeptisk till att det har skett...
Citera
2023-10-08, 23:12
Medlem
Citat:
Jag måste vara blind men vart står det att Egypten på order från USA inte får släppa in Palestinier i sitt land?

Vet ej det tror jag inte stämmer. Men har inte läst avtalet i detalj. I huvudsak går det väl ut på att de inte ska attackera varandra. Men Egypten balanserar ju på en skör tråd skulle man kunna säga i alla fall om de i praktiken tillåter vapentransporter till Hamas, som vill förgöra Israel, genom Egypten.
Citera
2023-10-08, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotebro-Retard
Smuts-Sverige har blod på sina händer, genom sina mångmiljardbelopp i bidrag genom åren till Palestina. Vid ett tillfälle gav man 604 miljoner!! Hur många år har det här pågått? Vad går pengarna till? Vi har nu sett i två dagar en massa klipp där Hamas har nya vapen som de använde till stormningen. De tackar idiot-sverige för pengarna.

"Hur mycket pengar ger Sverige till Palestina?
- I år får Sida använda högst 165 miljoner kronor för Sveriges utvecklingssamarbete med Palestina. Det kan jämföras med den senaste redovisade siffran som är från 2021. Då var det totala biståndet till Palestina 604 miljoner kronor, varav 370 miljoner kronor var utvecklingsbistånd."

Wallström o sossarna har de facto ägnat sig åt terroristfinansiering.
Citera
2023-10-08, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skrapmanniskor
turken backar palestina! https://twitter.com/Sprinter99800/status/1711124207063453959?t=Lf_eqI1dqoOLc-I0i9yT_Q&s=19
Om Erdogans mål är suicide by Israel så är det bara bra, dock kommer han aldrig göra slag av sitt snack. Turkiet måste vara medlem av NATO, det är livsviktigt för styret att kunna pressa andra NATO-länder.

Så inget av detta kommer att hända, Iran kommer inte heller kriga mot USA eller Israel, varför begå självmord?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in