Citat:
Ursprungligen postat av
TurboGarbo
Intressant det du skriver! Imponerande upplevelser och iakttagelser! Du har 100% belägg för dina åsikter!
Bor i Antwerpen i det sk diamantkvarteret, ortodoxa judar i vita knästrumpor som idag ännu inget vet vad som skett i Israel.
Idag får dom inte se tv, tända en lampa, använda mobil eller vrida på termostaten..
Först nu efter solnedgång får dom.
Bor 200m fr stationen, mellan judar o marockaner. Dom står bredvid varandra vid kassan o handlar frukt o grönt av varandra.
Araberna här är vänliga men på tvång, bla för att borgmästaren (typ SD) dubblat antal poliser på gatorna. Dom är bevakade och begripligt, ökända.
Varje enskild marockan är väldigt varm o trevlig, oerhört t.o.m. givmild och behjälplig, men så fort i grupp, som om två sataniska hjärnor aktiveras o djuret kommer ut.
Marockaner som grupp provocerar överallt i alla situationer, helst i trafiken och vid butikskassor…
Araberna i ditt område lämnar jag inte mycket för. Speciellt nordafrikaner. Vad jag hört är det extremt kriminella araber där, i ett område som jag inte kommer ihåg namnet på. Men de har typ egna lagar. Om man kommer dit som "västerlänning" blir man också helt annorlunda bemött än som "arab" så de behandlar folk olika. Om du hälsar "salamo aleykum" när du kommer så får du ett annat bemötande direkt.
Berörande judarna så kan man inte se alla judar som en homogen grupp. Det kanske bor Ashkenazijudar eller någon annan europeisk avart där du bor. Inte den semitiska juden som kommer från Israel ursprungligen. De är helt olika folkgrupper egentligen, men med samma religion.
Azhkenazijudarna tror jag är världens smartaste folkgrupp, och deras genomsnittliga IQ är högre än öst-asiaterna. När de har gjort IQ tester och ser på socioekonomiska faktorer i israel så ser det nästan direkt att det är stora skillnader mellan vart judarna kommer ifrån, även om dessa individer går i samma skola äter samma mat och har samma språk och kultur.
I USA finns det mycket judar som inte alls gillar Israel osv..
Det enda ställe jag sett eller mött judar som är fientliga och agressiva är i Israel, och de är agressiva inte bara mot muslimer utan även mot kristna och turister. Barnen kan vara våldsamma och rabiata, inte alls något vanligt men det händer. Och polisen gör inget åt det, för man kan inte säga nej till dem.
Jag har varit på besök i kyrkor, moskeer och alla möjliga "sekter" eller frikyrkor och alla är ju av sin egen avart. Men folk generellt vill ha fred. Och inom alla grupper så finns det ju avarter. Jag tror avarterna är en mänsklig egenskap, inte knuten till en kultur eller religion.