2023-10-09, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stalw
Bilderna som cirkulerats här inne på ”Fabbe” är felaktiga. Personen på bilderna heter egentligen Liam och verkar vara en nära vän till Henrik.

Söker man på alexfknlopez på TikTok (som verkar vara tillsammans med denna Liam) finns det flera videos där Henrik är med, och även kommentarer fr. Henrik där han skriver att de är hans bästa vänner. Brukar inte kommentera här på Flashback men tänker att om de nu är nära vänner så är det jobbigt nog att sörja sin döda vän, utan att folk förknippar hans ansikte med mördaren.

https://vm.tiktok.com/ZGJ3kxeWv/
https://vm.tiktok.com/ZGJ3ksj2E/
https://vm.tiktok.com/ZGJ3kQQ4o/
https://vm.tiktok.com/ZGJ3kV3DT/

Så hur Fabian ser ut är ännu ett mysterium.

Men den här killen (Li@m) är ju inte samma kille som på den första bilden (som ska föreställa F@bbe). Visst är dom lika men jag tycker inte det är samma person.
Citera
2023-10-09, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Är Alex en tjej eller kille ?

I en video där hon får frågan om sin läggning så svarar hon att hon är trans och straight. Har "she/her" som pronomen på sin sida också. Så född kille men nu tjej enligt min uppfattning 👋🏼
Senast redigerad av dirtydiana 2023-10-09 kl. 15:37.
Citera
2023-10-09, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahre30
Fast killen förnekar ju allt och påstår att han bara mötte Henrik
Det finns säkert bevis på att han gjorde mer än bara mötte Henrik. Annars hade han inte blivit fortsatt häktad
Citera
2023-10-09, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boobbo
Men den här killen (Li@m) är ju inte samma kille som på den första bilden (som ska föreställa F@bbe). Visst är dom lika men jag tycker inte det är samma person.

För det måste ju vara någon av F eller L som bilden föreställer, omöjligt att det finns fler killar i samma ålder med samma klädstil än de två.
Citera
2023-10-09, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dirtydiana
I en video där hon får frågan om sin läggning och svarar hon att hon är trans och straight. Har "she/her" som pronomen på sin sida också. Så född kille men nu tjej enligt min uppfattning 👋🏼

Fel. Född tjej. Tankar och känslor tidigare om att hon är född i fel kön. Sedan avfärdat dessa känslor och identifierar sig som tjej igen.
I videon jag länkat nedan förklarar hon.
https://vm.tiktok.com/ZGJ3kobm5/
Citera
2023-10-09, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vitloksmos
Fel. Född tjej. Tankar och känslor tidigare om att hon är född i fel kön. Sedan avfärdat dessa känslor och identifierar sig som tjej igen.

Ah okej, iom hon skrev "she/her" gjorde jag ett antagande. Sorry!
Citera
2023-10-09, 15:40
Medlem
Namn å bild på mgm finnes?
Citera
2023-10-09, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dip
Vore det för mycket begärt att uttrycka en önskan om att du postar en länk till den? (sökfunktionen är inte den bästa här)

Vore intressant att se och jämföra med "Liam"

Tack

Borde vara han.. https://m.facebook.com/fabian.andreasson.1/
Citera
2023-10-09, 15:46
Medlem
stickan888s avatar
Vad heter Stephanie i efternamn?
(Facebook, Instagram)
Och namn på hennes mamma?
För det var väl S mamma som skällde ut Henrik?
Och om vad, skällde hon ut Henrik?

Eller har jag fattat allt fel?
Citera
2023-10-09, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WitchcultToday
Att F knaprat benso ser man väl inte som en omöjlighet - det kanske till och med är fastställt att han brukar syssla med droger? Följt hela tråden men är lite febrig så det har blivit rörigt, hehe.

Men att det ligger en tom karta i en dunge är väl inte så udda? Tror att flertalet nämt att folk möts och sysslar med fuffens i det området. Så skulle bli förvånad om det inte låg massa skit där.

Kartan kan väl ha legat där. Ligger säkert fler om man skulle leta. Brukar kunna göra det på liknande platser.

Tänkte bara på att fokusen på kartan kanske är lite överdriven. Men vem vet. Spekulerar också bara!

Jag var vid den sk. klotterbron en gång (min enda gång också) för ca 10-15 år sedan, vi hittade då en påse full med sprutor, kartor mm. Tror att det är ett "känt" ställe för missbrukare men kan ha fel, inte bott i stan på många år.
Citera
2023-10-09, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boobbo

Jag håller med dig i detta, tycker inte att dom är så pass lika att det skulle vara samma person.
Citera
2023-10-09, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vitloksmos
För det måste ju vara någon av F eller L som bilden föreställer, omöjligt att det finns fler killar i samma ålder med samma klädstil än de två.

"F*bian *ndre*sson L*ndell" - facebook profilen som finns klistrad i summeringen, samt tillhörande foto taget 2020 är _ABSOLUT_ inte på något vis samme person som hängts ut på bilder upprepade gånger i nästan en veckas tid. Samme person som förekommit på bilder tillsammans med H.

---------

Det är _VÄLDIGT_ många här som om dom har någon som helst självinsikt inte bör posta ytterligare inlägg i en forumkategori som dem med all önskvärd tydlighet visat att dem varken bottnar i eller har några faktiska kunskaper om.

I en VECKA har ni alltså hängt ut en 15årig pojke felaktigt, trots att det räcker med att lägga bilden på FB profilen jämte den som postats på 'F' upprepade gånger och konstatera att det inte finns en chans att det är samme person.

Lägg sen till att pojken dessutom är bästa vän med den avlidne, lever i relation med någon som föredrar pronomen she/her...

'Knivskarpa' analyser om hur "tomma" och "känslokalla" hans ögon är på foto när han står och gör handtecken tillsammans med sin bästa vän..

--> _I EN VECKA_
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in