Citat:
Ursprungligen postat av
dip
(FB) 15-årige Henrik försvunnen i Alingsås (2023-10-02) – hittad avliden (2023-10-08) misstänkt mord.
Ta och red ut begreppen för dig själv, vem som är vem osv. För just nu håller du på att snurra till det riktigt ordentligt.
Samtliga som anhållits i ärendet är _MÄN_ och ingen av dom i ålder för att kunna vara förälder åt den huvudmisstänkte i ärendet.
Ni har precis hängt ut en 15år gammal pojke i en veckas tid, kan vara så enkelt som att modern inte vet hur IG funkar i det avseende vad gäller skyddande av data, och istället väljer hon att ta bort allt som finns där. Det finns _INGENTING_ vad gäller fakta som talar för att någon vuxen person skulle ha någon som helst inblandning i ärendet. Det blir alltså inte ens spekulationer om man börjar dra i sådana trådar utan fria fantasier.
Jag har endast läst och inte hängt ut någon alls.
Min fråga, är för att klargöra, inte snurra till något. Jag har inte påstått något alls om någon mer än att Stephanie har självskadebeteende, verkar manipulativ och har en bekantskapskrets där vän till åtminstone en av de döda pojkarna i våldsvågen återfinns. Inte ens den pojkens sociala medier har jag delat eller vad han säger om sig själv eller responsen han får på sin självbild.
Vad det verkar vara anhöriga till Henrik eller folk som känner honom bättre så har de bekräftat det jag sagt och att allt stämmer gällande honom bortsett från att han inte alls ska ha gått i särklass.
Passa dig lite. Du ska inte anklaga mig heller, grundlöst. Kom ihåg det. Det är flertalet hundra sidor och jag kan inte varje inlägg i huvudet
trots att jag är rätt intelligent.
Det stod tydligt att jag inte vet vem som varit häktad för vad då jag hoppade över allt kring denne Fabian av skäl såsom att ingenting fanns bekräftat, inte heller en kropp. Jag håller på och läser om i tråden bitvis.