2023-10-09, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skyddavarabarn
MDs tiktok vet dock inte hur man får in länk men detta är hans namn där! m.d_461

Källa på detta? Denna person bor ej i Alingsås utifrån omgivningarna han filmar i.
Citera
2023-10-09, 21:03
Medlem
Framgår det i tråden om Fabbe har något Instagram konto?

Hittade Stephs konton där hon både följs och följer en vid namn Fabbe441
https://instagram.com/stephanie_ande2023?igshid=MzRlODBiNWFlZA==
https://instagram.com/stephanie_andersso?igshid=MzRlODBiNWFlZA==

Har väl spekulerats här inne om ev. relationsdrama som motiv? Särskilt med tanke på att någon kommenterat att hon är en ”goare” på hennes TikTok.
Citera
2023-10-09, 21:17
Medlem
FanTaMigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stalw
Framgår det i tråden om Fabbe har något Instagram konto?

Hittade Stephs konton där hon både följs och följer en vid namn Fabbe441
https://instagram.com/stephanie_ande2023?igshid=MzRlODBiNWFlZA==
https://instagram.com/stephanie_andersso?igshid=MzRlODBiNWFlZA==

Har väl spekulerats här inne om ev. relationsdrama som motiv? Särskilt med tanke på att någon kommenterat att hon är en ”goare” på hennes TikTok.

Finns i trådstartens sammanfattning
Citera
2023-10-09, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abrumbrian
Källa på detta? Denna person bor ej i Alingsås utifrån omgivningarna han filmar i.

Kanske har fel kanske inte, han lägger upp tiktoks dagligen, och inga tiktoks på 5dagar, men nya nu, vän med fabbealingsås osv... Lite wannabe gangster över han här samt becknarväska... Fanns bild på MD med balaklava tittar man på ögonen så ser de rätt identiska ut med bilden som finns i tråden här.

Kanske någon här kan bekräfta om det är MD eller inte?
Citera
2023-10-09, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Astrido
https://instagram.com/malinlundell?igshid=NTc4MTIwNjQ2YQ==
Har mamman alltid haft en sådan tom instagram utan att hon följer någon och endast har 40 följare?

Läste tidigare att användare här påstod att hon var väldigt aktiv och bråkig på sociala medier.

Att rensa sin Instagram helt istället för att låsa/stänga ner den ser otroligt suspekt ut när ens barn sitter häktad för mord. Särskilt om man släppts själv efter att ha varit häktad för t.ex skyddande av brottsling (minns inte vilka som antas häktats för vad).
Citera
2023-10-09, 22:14
Medlem
stekarbernts avatar
Vet någon med säkerhet om offret vistats i stökiga miljöer sedan tidigare? Tycker det låter märkligt med tanke på att han spelat i Frölunda, 15 år gammal- då har elitsatsningen redan dragit igång. Det hör till ovanligheterna att den här typen av atlet skulle föregå i kriminella miljöer.

Hör av er

Bernt
Citera
2023-10-09, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stekarbernt
Vet någon med säkerhet om offret vistats i stökiga miljöer sedan tidigare? Tycker det låter märkligt med tanke på att han spelat i Frölunda, 15 år gammal- då har elitsatsningen redan dragit igång. Det hör till ovanligheterna att den här typen av atlet skulle föregå i kriminella miljöer.

Hör av er

Bernt

Han spelade i Frölundas breddlag U15 och ingick inte i Frölundas u16 elit lag alltså ett förberedande lag för Hockeygymnasiet och academin. Men Henke var en väldigt snäll kille med mycket energi
Citera
2023-10-09, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OtursAktivist
Har mamman alltid haft en sådan tom instagram utan att hon följer någon och endast har 40 följare?

Läste tidigare att användare här påstod att hon var väldigt aktiv och bråkig på sociala medier.

Att rensa sin Instagram helt istället för att låsa/stänga ner den ser otroligt suspekt ut när ens barn sitter häktad för mord. Särskilt om man släppts själv efter att ha varit häktad för t.ex skyddande av brottsling (minns inte vilka som antas häktats för vad).

(FB) 15-årige Henrik försvunnen i Alingsås (2023-10-02) – hittad avliden (2023-10-08) misstänkt mord.

Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
(Uppdaterad 231009)
Tidigare anhållna:

- Totalt har fyra personer suttit anhållna i ärendet.
- Under fredagen (6 okt) släpptes en. Lördagen (7 okt) släpptes en. Måndag (9 okt) släpptes en.
- Misstankarna för de personer som släppts har "försvagats men kvarstår"
- De anhållna är bekanta med Henrik (AB)

Man A = Anhölls onsdag 4 okt. Skäligen misstänkt för människorov. Släppt
Man B (Fabbe) = Anhölls torsdag 5 okt. Skäligen misstänkt för människorov. Häktad
Man C = Anhölls torsdag 5 okt. Skäligen misstänkt för människorov. Släppt. (Troligtvis Mohammed)
Man D = Anhölls fredag 6 okt. Skäligen misstänkt för skyddande av brottsling, grovt brott. Släppt mån 9 oktober (Troligtvis M*lvin)
Man E = Polisens uppgifter kan tyda på att det finns ytterligare en man som anhållits under fredagen, men som släpptes på lördagen. Dock oklart.

Ta och red ut begreppen för dig själv, vem som är vem osv. För just nu håller du på att snurra till det riktigt ordentligt.

Samtliga som anhållits i ärendet är _MÄN_ och ingen av dom i ålder för att kunna vara förälder åt den huvudmisstänkte i ärendet.

Ni har precis hängt ut en 15år gammal pojke i en veckas tid, kan vara så enkelt som att modern inte vet hur IG funkar i det avseende vad gäller skyddande av data, och istället väljer hon att ta bort allt som finns där. Det finns _INGENTING_ vad gäller fakta som talar för att någon vuxen person skulle ha någon som helst inblandning i ärendet. Det blir alltså inte ens spekulationer om man börjar dra i sådana trådar utan fria fantasier.
Citera
2023-10-09, 22:27
Medlem
Citat:
Kanske har fel kanske inte, han lägger upp tiktoks dagligen, och inga tiktoks på 5dagar, men nya nu, vän med fabbealingsås osv... Lite wannabe gangster över han här samt becknarväska... Fanns bild på MD med balaklava tittar man på ögonen så ser de rätt identiska ut med bilden som finns i tråden här.

Det är inte md
Citera
2023-10-09, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dip
(FB) 15-årige Henrik försvunnen i Alingsås (2023-10-02) – hittad avliden (2023-10-08) misstänkt mord.

Ta och red ut begreppen för dig själv, vem som är vem osv. För just nu håller du på att snurra till det riktigt ordentligt.

Samtliga som anhållits i ärendet är _MÄN_ och ingen av dom i ålder för att kunna vara förälder åt den huvudmisstänkte i ärendet.

Jag har ingenstans skrivit att någon anhållen skulle vara kvinna, så varför taggar du mig?
Jag har heller ingenstans skrivit att någon anhållen är i vuxen ålder. Tvärtom. Jag har hela tiden skrivit att samtliga är minderåriga.

Så sluta upp att attackera! Ge dig på rätt personer!
Senast redigerad av GrevenFB 2023-10-09 kl. 22:36.
Citera
2023-10-09, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dip

Ni har precis hängt ut en 15år gammal pojke i en veckas tid, kan vara så enkelt som att modern inte vet hur IG funkar i det avseende vad gäller skyddande av data, och istället väljer hon att ta bort allt som finns där. Det finns _INGENTING_ vad gäller fakta som talar för att någon vuxen person skulle ha någon som helst inblandning i ärendet. Det blir alltså inte ens spekulationer om man börjar dra i sådana trådar utan fria fantasier.
Jag har endast läst och inte hängt ut någon alls.

Min fråga, är för att klargöra, inte snurra till något. Jag har inte påstått något alls om någon mer än att Stephanie har självskadebeteende, verkar manipulativ och har en bekantskapskrets där vän till åtminstone en av de döda pojkarna i våldsvågen återfinns. Inte ens den pojkens sociala medier har jag delat eller vad han säger om sig själv eller responsen han får på sin självbild.

Vad det verkar vara anhöriga till Henrik eller folk som känner honom bättre så har de bekräftat det jag sagt och att allt stämmer gällande honom bortsett från att han inte alls ska ha gått i särklass.

Passa dig lite. Du ska inte anklaga mig heller, grundlöst. Kom ihåg det. Det är flertalet hundra sidor och jag kan inte varje inlägg i huvudet trots att jag är rätt intelligent.

Det stod tydligt att jag inte vet vem som varit häktad för vad då jag hoppade över allt kring denne Fabian av skäl såsom att ingenting fanns bekräftat, inte heller en kropp. Jag håller på och läser om i tråden bitvis.
Senast redigerad av OtursAktivist 2023-10-09 kl. 22:38.
Citera
2023-10-09, 22:57
Medlem
Citat:

Tror inte det är den MD som är kopplad till detta. Dom är inte lika den bilden på MD som vi har. Och det är inte Alingsås där han är heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in