2023-10-09, 08:40
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RemExp1
Såg massa nakna idf soldater, de är jätte modiga mot civila dessa idf men mot riktig motståndare så är de nakna på marken

Det var inget svar på min fråga. Kan du försöka att svara på frågan istället?

Jag klistrar in den här, igen, så att du slipper skrolla upp och kika.

Du skrev: "Det kommer bli ännu fler döda israeler och idf kriget kommer blossa upp ordentligt vilket jag innerligt hoppas att det händer."

Jag skrev: "Varför det, kan du förklara det?

Hamas (inte ens Hamas med stöd av Iran) eller stenkastande palestinska ungdomar har ju ingen chans mot IDF. Det enda resultatet av sådant blir ju att fler arabiska liv förloras och att den palestinska befolkningen fortsätter att leva i misär.

Om jag vore palestinier så hade min inställning varit att försöka komma överens och öka levnadsstandarden hos mitt folk. Ett folk med egna resurser och utbildning kan på sikt skapa sig själva en bättre nation och en bättre framtid.

Det finns ingen framtid i självmordsbombning, småattacker på Israel eller stenkastning mot IDF. Det är dömt att misslyckas."
Senast redigerad av T-80U 2023-10-09 kl. 08:44.
Citera
2023-10-09, 08:43
Medlem
BlyatMans avatar
Kan vi jämföra våldet Israel använder just nu? Hur kan Israel döda och attackera så många civila utan att få skit?

Hamas dödar civila, Israel gör ju precis samma sak. På vilket sätt är det skillnad på Israels attacker och Hamas?
Flera hundra människor dödade i Gaza på bara några dagar, hus och hem sönder bombade.
Om jag ska tvingas acceptera Hamas som mördare så skall Israel fördömas och accepteras som mördare och inget annat.
Citera
Medlem
doncroces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lundbonden
Märta Stenevi, Miljöpartiet
Miljöpartiets språkrör kommenterar dagens händelse på X.

”Fruktansvärda attacker på Israel idag - alla tankar går till offren och deras familjer. Det går inte att försvara attackerna under några omständigheter, och det krig som nu hotar riskerar säkerheten för så många människor. Attackerna måste upphöra omedelbart, innan fler dör!”

Muharrem Demirok, Centerpartiet
”Vaknar upp till hemska nyheter från Israel. Terrorister som attackerat landet och begår urskillningslöst våld mot oskyldiga människor. Det vi ser är ett vidrigt angrepp mot ett fredligt land, det är helt oacceptabelt. Vårt fulla stöd till Israel i denna svåra stund.”, skriver han på plattformen X.

Håkan Svenneling, Vänsterpartiet
Vänsterpartiets partiledare Nooshi Dadgostar har ännu inte kommenterat händelsen. Håkan Svenneling är utrikespolitisk talesperson partiet och skriver på X.

”Terroristernas våld mot civila avskyvärt. Jag har själv besökt skyddsrummen i Sderot i Israel som varje boende har. Att ditt hem blir en stridszon måste vara en fruktansvärd upplevelse. Vidrigt att civila på båda sidor nu ses som militära måltavlor.”

Morgan Johansson, Socialdemokraterna
Socialdemokraternas utrikespolitiske talesperson Morgan Johansson skriver på X.

”Hamas krigshandlingar måste omedelbart upphöra. Hamas måste lämna israeliska områden och raketbeskjutningarna avbrytas. Idag tänker vi på alla oskyldiga män, kvinnor och barn i Israel som drabbats av det fruktansvärda dödliga våldet.”

edit:

Nooshi Dadgostar
@dadgostarnooshi
Fruktansvärd attack av Hamas. Mina tankar är med alla familjer som förlorat nära och kära. Våld och attacker måste upphöra. Jag fördömer alla brott mot civila och mot internationell rätt.

Menade online mobben. Men det är ju dock ganska talande att varenda partiledare är tvungen att säga samma sak.
Citera
Medlem
Citat:
Era flickor smakar på 100 män innan de fyllt 19 och du sitter och är stolt över det 😂😂😂

Muslimer är ett gäng loosers. Varför har det blivit så? Ni kan inte bo med några. Funkar inte i Kina, krig i Thailand, krig i Fillipinerna, krig i Kashmir, krig i Pakistan, krig med Israel, krig i Jemen, krig i Syrien, muslimer i Turkiet krig med kurder, muslimer i Libanon krigar med Israel, muslimer krigar i Somalia, muslimer begår terrorbrott i Nigeria. Det är bara i Indonesien och Malaysia där det är hyfsat lugnt.
Citera
2023-10-09, 08:44
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlyatMan
Kan vi jämföra våldet Israel använder just nu? Hur kan Israel döda och attackera så många civila utan att få skit?

Hamas dödar civila, Israel gör ju precis samma sak. På vilket sätt är det skillnad på Israels attacker och Hamas?
Flera hundra människor dödade i Gaza på bara några dagar, hus och hem sönder bombade.
Om jag ska tvingas acceptera Hamas som mördare så skall Israel fördömas och accepteras som mördare och inget annat.
Öh, skämtar du?
Israels första reaktion var att säga åt civila att evakuera. Därmed är din fråga besvarad och du kan utgå.
Citera
2023-10-09, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlyatMan

Hamas är i hus och har människor som mänskliga sköldar. Allmänt känt,
Citera
2023-10-09, 08:45
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Du3EttCp
Judar urinerar på döda Palestinier

https://theync.com/watering-and-kick...ian-bodies.htm

Sedan sparkar dom lite på liken.

Påminn mig igen, vilka var det som betedde sig som djur?
Amerikanska sionister kommer inte bry sig, och det är den kristenhet som gått på att judarna är Guds egendomsfolk som möjliggör staten Israels existens.

Svenska ateister har precis ingenting att komma med och säga till om i denna religiösa konflikt.
Citera
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Pedofiler? Det är väl ni svennar på dumpen😅😅😉

Hur många flygplan tillverkas och utvecklas av muslimer?

Hur kommer det sig att muslimer besitter de rikaste delarna av den gamla europeiska världen samt massor av olja och ändå har sådana skithålsländer?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Så här gick det sist Israel invaderade Gaza 2008-2009 (3 veckor)

13 döda israeler 518 skadade

Cirka 1400 döda Palestinier Cirka 5300 skadade

Så du har något att jmf med.

https://en.wikipedia.org/wiki/Gaza_W...8%E2%80%932009)

Tror det här blir väldigt mycket längre. Något som regeringen också gått ut med. Vi får se. Jag tror inte Gaza ”finns” på samma sätt som idag om några år. Vi får se. Vi får hoppas på något som inte eskalerar till något värre regionalt. Vi får se.

Jag antar att det hänger på vad Iran strategiskt planerar. Klart de räknat med stora förluster initialt (Hamas) samt fångutväxling men har de räknat med vad de skall göra om Israel försöker förflytta hundratusentals palestinier från Gaza och Israel ”på riktigt” ”tar över och införlivar” Gaza i Israel? Kikar man geografiskt så är ju detta en fullt rimlig utveckling eftersom krigen där har inneburit detta de senaste 100 åren eller så.

Jag tror regeringen är beredda att offra hundratals med israeliska soldater under lång tid efter de bilder de/vi sett.

Tänk så här, vad skedde efter 9/11?

Jag tror den israeliska regeringen känner att de har ”rätt” till att införliva Gaza i Israel och deportera hundratusentals (enligt Israel) Hamas-anhängare. Detta innebär är mångårigt åtagande. Besvärligt.

Vad gör Iran? Hizbollah har åkt på torsk mot Israel förut. Det är väl extremt sannolikt att det sker igen om de skulle få för sig att försöka. Vad gör Iran då? Iran har ingen gräns mot Israel.
Citera
2023-10-09, 08:47
Medlem
BlyatMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tr0llelito
Öh, skämtar du?
Israels första reaktion var att säga åt civila att evakuera. Därmed är din fråga besvarad och du kan utgå.

Evakuera vart? Var ska de dra? De är deras hem som bombas, flyktinglägren i Palestina är redan överfulla!
Citera
2023-10-09, 08:47
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Dubai saudi Emiraterna Qatar Kuwait?

Och de behöver hjälp med sina projekt från väst de betalar överpris för. Losers.
Senast redigerad av seriouslyfuckedup 2023-10-09 kl. 08:50.
Citera
2023-10-09, 08:48
Medlem
Nu vet alla palestinierna är lika vidriga som ISIS. Palestinier slaktade 260 fredsälskande, glada festivalbesökare. Men genom att de flesta var av ett visst folkslag och att de andra var på fiendeområde så slaktar vi alla som vi bara kan. Vilket ondskefullt hat. Vilka monster. Sådana vill ingen ha med att göra. Aldrig. Detta kommer att vara slutet för muslimer inEuropa..i Israel..och i stora delar av världen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in