2023-10-09, 08:35
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Fortfarande en del strider utanför Gaza och ett gisslandrama i Kfar Aza. Det skall finnas åtminstone någon tunnel kvar på ett ställe som heter Be'eri.

Rent stridstekniskt ska det bli intressant att se hur länge palestinierna kan hålla sig kvar i Israel.

Nu vet jag inte ett smack om militär strategi och sånt.

Men spontant när man hör om palestinska paramilitärer som befäst sig i små byar och intagna israeliska militärposteringar, tänker man sig att Israel borde bomba skiten ur dem med artilleri och flyg på bara några timmar. De bombar ju mål inne i gazaremsan för närvarande, så det borde inte vara några problem att bomba bort några hundra amatörer som saknar militär hårdvara utanför gazaremsan.

Men robotar och sånt är ju förstås dyrt, och rimligtvis har inte Israel ändlösa lager heller.
Så kan det vara så att Israel helt enkelt går långsammare fram för att spara pengar och ammunition? Kan ju vara viktigt framförallt om man nu förbereder sig för ett regelrätt krig?
Citera
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RemExp1
Kalifatet hade 10.000 soldater som krigade mot 85 länder i flera år, plus att de är lika starka och på mer områden idag, eller har du missat det? Tänk dig om kalifatet hade jet plan och allt som deras motståndare hade? 😂😂😂😂ni kommer få se snart när ni står på alla 4. 85 länder mot en liten grupp och du sitter och ska försöka få mig och tro att ni kom ut segrande?

Hur många jetplan tillverkar muslimpedofiler varje år?😅😅
Citera
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doncroce
Återpostar ett inlägg som nog några finner intressant, av Kim Dotcom:

Som jag skrev i lördags: Om det är någon gång man ska gå all in mot Israel så är det nu.

USA kommer inte kunna hjälpa till i någon större grad utan att deras ekonomi kraschar ihop.
Citera
Medlem
Jag tror att när Israel har jämnat Gaza med marken så kommer Israel att fokusera på Jenin på Västbanken med ca 16 000 invånare. Detta är bara början..
Citera
Medlem
guderis avatar
Citat:
Kalifatet hade 10.000 soldater som krigade mot 85 länder i flera år, plus att de är lika starka och på mer områden idag, eller har du missat det? Tänk dig om kalifatet hade jet plan och allt som deras motståndare hade? 😂😂😂😂ni kommer få se snart när ni står på alla 4. 85 länder mot en liten grupp och du sitter och ska försöka få mig och tro att ni kom ut segrande?

Israel (9 milj inv) krossade på 6 dagar Egypten(100+ milj inv) Jordanien ( 10+ milj inv) samt Syrien (20+ mil inv). De lyckades inte bara försvara sig utan krossade muselmanerna så fullständigt att de ockuperade hela Sinai halvön, annekterade Golanhöjderna och Ockuperar västbanken än idag...
Citera
Medlem
Citat:

Vad sitter du här och kacklar för då? Ner och kriga med dig istället.
Citera
Medlem
goseigens avatar
En representant för Hamas, Ismail Haniya, uttalar sig och tror på seger, och säger att de skall befria sitt land.

Det måste vara någon sorts topos, att araber tycker att man ska säga sådant.

Infon är hämtad från Guardians lajv, förresten.

https://www.theguardian.com/world/li...lict-supernova
Citera
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Det kommer bli ännu fler döda israeler och idf kriget kommer blossa upp ordentligt vilket jag innerligt hoppas att det händer.

Varför det, kan du förklara det?

Hamas (inte ens Hamas med stöd av Iran) eller stenkastande palestinska ungdomar har ju ingen chans mot IDF. Det enda resultatet av sådant blir ju att fler arabiska liv förloras och att den palestinska befolkningen fortsätter att leva i misär.

Om jag vore palestinier så hade min inställning varit att försöka komma överens och öka levnadsstandarden hos mitt folk. Ett folk med egna resurser och utbildning kan på sikt skapa sig själva en bättre nation och en bättre framtid.

Det finns ingen framtid i självmordsbombning, småattacker på Israel eller stenkastning mot IDF. Det är dömt att misslyckas.
Citera
2023-10-09, 08:36
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Oavsett vad ska vi vinna som vanligt in sha Allah
Lycka till. Jag tror på kraftigt förlust för alla mussar.
I bästa fall blir det med er som med indianerna, de som överlever placerar man i reservat.
Citera
2023-10-09, 08:37
Medlem
Citat:
Oroa dig inte, som vanligt så kommer vi ta fiendens vapen och kriga mot de med deras egna vapen 😂😂😂😂

Inte för att vara negativ!
Men det känns inte som världens bästa idé
Att springa obeväpnade mot militärförläggningar för att komma över vapen🤷‍♂️
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Hur lång tid tar det för Israel att krossa Hamas?
Och är det möjligt? Får vi nu se något motsvarande alla fiaskon som varit i Afghanistan som aldrig kommer ta slut?

Enda positiva är att det är dags fylla på förrådet med ännu mer vapenaktier. Helvete vad dessa bolag kommer gå bra några år framöver.

Den enda anledningen till varför krigen inte vill ta slut är att ”någon” för mig okänd inte VILL att det ska ta slut.
Ett avslut är alltid möjligt, men då måste man helt frångå mänskliga rättigheter och det riktade krigandet med ansvarskänsla för civila.

Man måste jämna fienden med marken likt Hiroshima och Nagasaki, fast faktor tio.
Punkt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Vilken tur att det bara finns islamister och palestinier därnere i mellanöstern.

https://omni.se/hamas-attacker-firad...teskt/a/l32Vm9

Eller hur?
Tycker detta är exceptionellt bra, nu kanske en del människor vaknar och ser hur fredens religion visar sitt sanna jag, islam är grunden till den mesta ondskan i världen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in