Citat:
Ursprungligen postat av
doncroce
Fyfan...vad säger man? Tyvärr förvånar inget längre i den här sjuka världen.
Som grädde på moset kommer väl mobben in och försvarar hamas och ska relativisera allt.
Det var faktiskt judarna som började!
Hamas idkar bara självförsvar!
Ett ockuperat och förtryckt folk slår tillbaka!
Kolla, judar pissar på palestinska barn!
Märta Stenevi, Miljöpartiet
Miljöpartiets språkrör kommenterar dagens händelse på X.
”Fruktansvärda attacker på Israel idag - alla tankar går till offren och deras familjer. Det går inte att försvara attackerna under några omständigheter, och det krig som nu hotar riskerar säkerheten för så många människor. Attackerna måste upphöra omedelbart, innan fler dör!”
Muharrem Demirok, Centerpartiet
”Vaknar upp till hemska nyheter från Israel. Terrorister som attackerat landet och begår urskillningslöst våld mot oskyldiga människor. Det vi ser är ett vidrigt angrepp mot ett fredligt land, det är helt oacceptabelt. Vårt fulla stöd till Israel i denna svåra stund.”, skriver han på plattformen X.
Håkan Svenneling, Vänsterpartiet
Vänsterpartiets partiledare Nooshi Dadgostar har ännu inte kommenterat händelsen. Håkan Svenneling är utrikespolitisk talesperson partiet och skriver på X.
”Terroristernas våld mot civila avskyvärt. Jag har själv besökt skyddsrummen i Sderot i Israel som varje boende har. Att ditt hem blir en stridszon måste vara en fruktansvärd upplevelse. Vidrigt att civila på båda sidor nu ses som militära måltavlor.”
Morgan Johansson, Socialdemokraterna
Socialdemokraternas utrikespolitiske talesperson Morgan Johansson skriver på X.
”Hamas krigshandlingar måste omedelbart upphöra. Hamas måste lämna israeliska områden och raketbeskjutningarna avbrytas. Idag tänker vi på alla oskyldiga män, kvinnor och barn i Israel som drabbats av det fruktansvärda dödliga våldet.”
edit:
Nooshi Dadgostar
@dadgostarnooshi
Fruktansvärd attack av Hamas. Mina tankar är med alla familjer som förlorat nära och kära. Våld och attacker måste upphöra. Jag fördömer alla brott mot civila och mot internationell rätt.