2023-10-09, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skyddavarabarn
Du har inte följt denna tråden eller? Källan på det är att det skrivits här i tråden! Orkar inte leta själv men kolla dom sista 30-40 sidorna så hittar du det där nånstans
Jag har följt både tråden och media. Den som är anhållen för skyddande av brottsling är M*lvin. Övriga har varit anhållna misstänkta för människorov. Är knappast föräldrarna. Bara för att en person påstår något på flashback betyder inte det att det är sant...
Citera
2023-10-09, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turbulentxxx
Stämmer ju inte riktigt, finns flera dömda mördare som vandrar runt på gatorna som om inget hänt…

Folk här glömmer inte kan jag lova. Men nu pratar jag specifikt om detta fallet i som tråden handlar om.
Citera
2023-10-09, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterpanp
Någon som han spara, och ladda upp på anonym tjänst?

Då hon varit misstänkt för inblandning i mordet så är det ju bra om folk sett denne människa.
Har hon varit misstänkt i detta? De har jag missat.
Citera
2023-10-09, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PIL
Jag har följt både tråden och media. Den som är anhållen för skyddande av brottsling är M*lvin. Övriga har varit anhållna misstänkta för människorov. Är knappast föräldrarna. Bara för att en person påstår något på flashback betyder inte det att det är sant...

Inlägg 1134 står det!
Citera
2023-10-09, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OtursAktivist
Nej. Han ser absolut inte ut som någon som skulle ha klarat av en kriminell livsstil.

Alla de här pojkmorden lämnar mig starkt berörd. Sedan jag öppnade hans första TikTok video har jag varit nära till gråten. Det var något särskilt skört över honom som kanske kan förklaras av att han gick i särskolan och egentligen kanske inte ens uppnått sin kronologiska ålder.

Jag hoppas att det gick snabbt utan att han hann lida och att någon även kramar om hans pappa och tänker på honom i hans sorg.

Jag tycker allt det här är fruktansvärt, och även jag har blivit väldigt berörd av det. Jag vet vem Henrik var och bor inte så långt ifrån där allt hände. Dock måste jag bara påpeka att: Henrik INTE gick i särskola! Han gick bara i en mindre klass, exakt samma studieplan som övriga som går i 9an.
Han var bara en vilsen kille som hade behövt mer kärlek & stöttning i livet. Tyvärr är det något som de flesta människor växer upp med att INTE visa, utan tvingas istället ta på sig ett pokerface, låtsas vara en person de inte är och gör allt för att hitta en gemenskap. Tyvärr blir det alltför ofta fel gemenskap, som i Henkes fall.

RIP Henke, hoppas att du får träffa din mamma nu igen ❤️
Citera
2023-10-09, 08:35
Medlem
Citat:
Inlägg 1134 står det!
Och den personen är inte ens säker på att infon stämmer, ändå hänvisar du till det som din källa?

Läs lite här. Du tror alltså på riktigt att någon av föräldrarna misstänktes varit med på platsen?

https://www.aklagare.se/nyheter-pres...ke-i-alingsas/
Citera
2023-10-09, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nameras
Jag tycker allt det här är fruktansvärt, och även jag har blivit väldigt berörd av det. Jag vet vem Henrik var och bor inte så långt ifrån där allt hände. Dock måste jag bara påpeka att: Henrik INTE gick i särskola! Han gick bara i en mindre klass, exakt samma studieplan som övriga som går i 9an.
Han var bara en vilsen kille som hade behövt mer kärlek & stöttning i livet. Tyvärr är det något som de flesta människor växer upp med att INTE visa, utan tvingas istället ta på sig ett pokerface, låtsas vara en person de inte är och gör allt för att hitta en gemenskap. Tyvärr blir det alltför ofta fel gemenskap, som i Henkes fall.

Tack för förtydligandet - tänkte att det var fel.

Så otroligt sorgligt... ❤️
Citera
2023-10-09, 08:49
Medlem
WitchcultTodays avatar
Citat:
Det fanns ju bilder tagna vid ett ställe där de fann alprazolamen kniv fodralet och om de va joint, minns inte riktigt, men kan ju vart att dom gått dit lite avsides rökt på, vem vet om de smulat ner tabletterna i jointen sen lurat på honom att röka den och han blir helt väck. Då är det inte svårt att övermanna honom. Bara en tanke, eller att mgm slängt i sig tabletterna och blir helt galen, då spelar det ingen roll om du är ett muskelberg eller tanig för pillerpåverkade personer kan bli mycket mycket farliga dessvärre.

Att F knaprat benso ser man väl inte som en omöjlighet - det kanske till och med är fastställt att han brukar syssla med droger? Följt hela tråden men är lite febrig så det har blivit rörigt, hehe.

Men att det ligger en tom karta i en dunge är väl inte så udda? Tror att flertalet nämt att folk möts och sysslar med fuffens i det området. Så skulle bli förvånad om det inte låg massa skit där.

Kartan kan väl ha legat där. Ligger säkert fler om man skulle leta. Brukar kunna göra det på liknande platser.

Tänkte bara på att fokusen på kartan kanske är lite överdriven. Men vem vet. Spekulerar också bara!
Senast redigerad av WitchcultToday 2023-10-09 kl. 08:52.
Citera
2023-10-09, 08:54
Medlem
Varför mördades han? Skulder eller droger?
Citera
2023-10-09, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sokolov
Det här är vad jag tror är den omtalade F*bbe.
Plockat från Henriks TikTok

https://ibb.co/Ctv8VFb

Onekligen lik killen på den andra bilden som cirkulerar.
Ser ut som honom ja om man jämför mot den första bilden som delades här.
Vet inte om han ser lågbegavad ut eller är helt bäng? Men tom stirrande blick…
Citera
2023-10-09, 09:26
Medlem
https://vm.tiktok.com/ZGJ3rCFQ7/

Konto på TikTok tillhörande en person från Herrljunga. H har kommenterat att personen samt personens kille är hans bästa vänner. Pojkvännen har lagt ut en video 25/9 där han hänger med H (om jag inte ser fel.) Länk här:https://vm.tiktok.com/ZGJ3rW3Cr/

Edit: personen som äger första kontot, A, som ses på bilder tillsammans med F.
Senast redigerad av vitloksmos 2023-10-09 kl. 09:44.
Citera
2023-10-09, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nameras

Precis men tyvärr är vänner till mördaren och de misstänkta säkert här för att smutskasta den avlidne pojken och detta dessutom med en svenska som gör att de om några borde gå i särskola men som vi vet vägrar invandrarna ofta utreda sina barn när de har svårigheter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in