2024-04-01, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SablarKonstaplar
Var inte så säker på det. Som sagt, han har hållit lite koll på olika gäng och uppenbart varit intresserad. Dessutom har han varit medveten om att sökhistoriken skulle kollas eftersom han långt innan funderade på den. Var den inte bortplockad från ena routern? Han sökte förövrigt även innan där i augusti kring dråp och straffskala.

Ungar ljuger alltid i de här konflikterna eftersom de inte vill berätta sanningen och hittar på motiv. Det är inte som så att de begår grova brott men levererar sanningen. Det fungerar inte så i drogkretsar utan de flesta motiv eller orsaker som uppges är påhittade då det som betyder något är ryktet. De sprider rykten om varandra och mycket är osanningar. Det enda som betyder något är den lögn som når flest öron för då kan den korrigera vad andra säger med att så var det inte det gick till utan det var... Att manipulera vuxenvärlden för att frångå ansvar genom attt påstå att offret gjort saker som ska vara skäl till att de sedan angriper personen är otroligt viktigt för dem och de har redan övat. Hans version rörande den han högg första gången där han hittade på att det var i nödvärn, skryter han om som en kul grej han gjort för nya bekantskaper. Och det är den sanna versionen, den ofiltrerade, den utan polis/advokat/lärare/socialtjänsten/personal på hemmet. Den för statusen. Det andra är för att manipulera. Jag vet hur sådana här ungar fungerar. Hade mängder av dem omkring mig i tonåren. Det enda de vill är att bli kända och komma i kontakt med andra kända personer för att komma närmare mer stora namn. Allt handlar om droger, pengar, att få använda våld mot någon och trakassera, förfölja, skada människor. Att bli någon andra fruktar. Det finns ingen plats för sanningen i det. För sanningen i går i det vanliga samhället och är något som hederliga människor sysslar med och det här är djupt ohederliga personer.

Han har riggat för att han visste att han skulle åka in. Det här har planerats o månader även om det inte skulle vara ett copycat-mord. Det är mord. I te dråp och det är ett mord där han varit intresserad av andra mord både med kniv och skjutvapen och kriminella gäng och i det, brödraskapet utöver de andra. Han har visat särskilt intresse för deras gäng bildning. Det syns i sökhistoriken som han även medvetet hållit väldigt kort för att det inte ska framkomma vad han planerat så långt innan mordet. Eller vad han sysslat med på nätet.

Hur vet jag inte. Kanske hade han en annan telefon som är borta också men vi får sannolikt inte se vad han gjort på nätet månaderna innan om han nu inte bara struntat i att vara så aktiv. Sådana här killar/tjejer kanske inte klarar av att få godkända betyg men det skulle definitivt kunna skriva en A-uppsats kring narkotika, organiserad brottslighet, vapen, slang och så vidare om deras grammatiska strukturer och stavning inte ansågs vara ett hinder. I kriminalitet är de A-elever även om de generellt inte förstår det ur det perspektivet som alla andra försöker inta. Dvs det som skulle dyka upp i skolan. Hans sökhistorik är för clean och städad. Han kan ju ha en intellektuell funktionsnedsättning eller läs och skrivsvårigheter men då får någon skriva det isåfall.

Ni kan inte bestämma vad som är viktigt. Det är därför kriminaliteten växte över huvudet på Sverige..det var så här ni gjorde hela tiden. Bestämde att ni visste bäst eftersom ni ansåg att ni hade tolkningsföreträde framför alla andra istället för att andra människor fick uttala sig. Ni som fortfarande tror att ni vet bäst har orsakat problemen vi har idag för människor likt er har haft miljarder kronor som resurser men era ideer fungerade inte eftersom ni inte såg helheten. Det är också ett perspektiv.

Det är rätt skevt att alla helst vill hoppa på Stephanie för att det fanns en konflikt precis som det ofta gör i relationer när man är ung men ingen av er vill ens fundera på hur störd Fabian kan tänkas vara. Det finns inte med i sökhistoriken men det kallas misogyni . Att ni utgår ifrån att den stora boven i dramat måste vara av kvinnokön och allt ni ser, är efter konfirmationsbias det som bekräftar den urgamla hatbilden mot flickor och kvinnor. De har orsakat allt. Förr fanns det lika mycket bevis på annat ont som skedde så att man dränkte eller brände ihjäl kvinnor på bål och ofta genom att en hop ungar fick berätta om allt kvinnan gjort sig skyldig till och alla visste att barnen berättade sanningen om skulden genom hur de åkt iväg med kvinnan till djävulen osv och i det med att skörden slagit fel, något barn blivit sjuk och dött fanns även saker som att kvinnan inte var perfekt och klanderfri .

Alla ni som är tvärsäkra på att jag har fel och påståenden de här ungarna gör är korrekta eller att konflikterna skulle ha orsakat annat- ni är samma personer som inte kan se den större bilden av att ni också hade bränt häxor på bål u der rättegångar via kyrka och bybarn.

Det skulle kunna bero på Stephanie men alla bevis pekar på att Fabian i många år varit gravt störd och utvecklat ett antisocialt personlighetssyndrom av allvarlig art. Dvs han har psykopatiska drag.

En psykopat skoter fullständigt i andras känslor och lidanden. En psykopat går inte in offrar allt i djupa känslor kring rätt och fel eftersom de saknar moralkompass . En kille som tycker att det var en kul grej att ha huggit någon som idag sannolikt lever med svårare trauman, skiter fullständigt i Stephanie's känslor eller förhållanden. Han är ute efter blodet. Adrenalinkicken när kniven åker in. Han vill döda. För att han är djup som en vattenpöl och behöver allt det där för att känna något. När Henrik ligger i fosterställning och dör är Fabian i sitt esse. Levande och kännande. Han tycker att det är kul att hugga in en kniv i någon. Hans hjärna reagerar inte på vanlig stimuli. Han vill döda. Se blod. För att han är psykopat. Inte för att Stephanie och Henrik bråkat.

Psykopaterna de bryr sig inte om oss människor..vi är bara brickor i spel för dem. Att använda. Att få olika sorters stimuli av när det blir konflikter och problem. Att få sex av. Pengar. Status och makt eller för att få kontroll över oss. Men de skiter fullständigt i vad vi människor känner eftersom de inte känner med oss. Och knappast för oss heller

Har inte läst allt du skrivit men dagen innan eller om det var helgen innan mordet på Henrik ville Fabbe stämma träff med Stephanie och en kille som jag i skrivande stund inte minns namnet på, i en skog vilket killen inte ville då han inte kände Fabbe. Kanske räddade det beslutet livet på honom och henne om det nu inte var just Henke som var måltavlan utan just dödandet.

Har inte läst klart FUP än så vet inte om en tydligare motivbild framkommer i förhören med Fabbe men just den tanken slog mig när jag läste förhören när det kommer fram att han ville möta dem i en skog.
Citera
2024-04-02, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Kjell-Kriminell
Har inte läst allt du skrivit men dagen innan eller om det var helgen innan mordet på Henrik ville Fabbe stämma träff med Stephanie och en kille som jag i skrivande stund inte minns namnet på, i en skog vilket killen inte ville då han inte kände Fabbe. Kanske räddade det beslutet livet på honom och henne om det nu inte var just Henke som var måltavlan utan just dödandet.

Har inte läst klart FUP än så vet inte om en tydligare motivbild framkommer i förhören med Fabbe men just den tanken slog mig när jag läste förhören när det kommer fram att han ville möta dem i en skog.

Jag har nu läst igenom precis hela FUP och tyvärr framkommer ingen exakt motivbild med ett enskilt motiv, men jag har samlat mina tankar i inlägg #3622 här i tråden.

Personligen tror jag MGM gått med tankar på att döda någon, kanske hur det skulle kännas och vad konsekvenserna skulle bli.
Jag tror att en salig blandning av tuppigt machobeteende från BO, planer på att sälja droger, ryktesspridning, bråk mellan BO och hans exflickvän som är labil och eggar på MGM, samt kanske till och med att BO fått reda på att MGM tänkt skicka den ”ökände” MD på honom och kan ha sagt det till folk - gjort MGM både livrädd och rasande arg. När de ses för att prata och MGM är hotfull och BO svarar tillbaka med samma mynt är MGMs impulskontroll helt ur spel och kniven åker fram.
Citera
2024-04-02, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Vill någon dela fup?

https://gofile.io/d/MiO0dv

.
Citera
2024-04-02, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Kjell-Kriminell

Kan du länka förhören med honom är du snäll?

Skriver bara allmänt att jag absolut inte tror att det inte skulle ha varit planerat att mörda, som är själva motivet och att han kan ha varit en copycat.

Jag trodde omedelbart under ett annat konto i början att det berodde på Stephanie när jag gick igenom allt. Jag har helt enkelt ändrat uppfattning när mer information kommit ut. Det var antagandet/spekulationen jag hade då. Samma användare som tyckte jag var sjuk i huvudet tidigare, inser inte att jag kastat kontot och bara kommer med en ny frågeställning. Allt jag trodde då innan vi visste något, har visat sig stämma vad jag förstått. Men förhören har jag inte läst utan mestadels de andra delarna. Vet inte varför de saknats på flera ställen.

Jag tror att Fabians mål enbart var att döda någon. Visst han kanske inte är psykopat utan gravt psykiskt sjuk men det innebär inte att Stephanie har orsakat det här. Jag dömde för snabbt tidigare och vill inte se ett barn fara ut för allmänna anklagelser med allt vad de kan innebära nu när resten av världen ser mer tydligt att det verkligen fanns rejäla konflikter mellan det unga paret. Henrik framstår inte heller som en duvunge. Däremot är problemet Fabian och vad som pågått i hans inte värld.
Citera
2024-04-02, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fisk123
Jag har nu läst igenom precis hela FUP och tyvärr framkommer ingen exakt motivbild med ett enskilt motiv, men jag har samlat mina tankar i inlägg #3622 här i tråden.

Personligen tror jag MGM gått med tankar på att döda någon, kanske hur det skulle kännas och vad konsekvenserna skulle bli.
Jag tror att en salig blandning av tuppigt machobeteende från BO, planer på att sälja droger, ryktesspridning, bråk mellan BO och hans exflickvän som är labil och eggar på MGM, samt kanske till och med att BO fått reda på att MGM tänkt skicka den ”ökände” MD på honom och kan ha sagt det till folk - gjort MGM både livrädd och rasande arg. När de ses för att prata och MGM är hotfull och BO svarar tillbaka med samma mynt är MGMs impulskontroll helt ur spel och kniven åker fram.

Tror du har helt rätt i dina spekulationer.
Citera
2024-04-02, 12:33
Medlem
Citat:
Var inte så säker på det. Som sagt, han har hållit lite koll på olika gäng och uppenbart varit intresserad.

Bla bla bla

Kände du Fabian, eller? Läser du hans egna uttalanden, familj och vänners uttalanden samt läser hans dagboksanteckningar står det rätt tydligt att han var snäll mot djur, barn och tjejer. Han brydde sig uppenbarligen väldigt mycket om sin lillasyster och skrev fina ord om djur. Jag tror inte att han är psykopat, väldigt få är det, bara att hans uppväxt gått väldigt snett ihop med ett gäng diagnoser. Men vem vet! Jag, liksom du, har aldrig träffat killen.
Citera
2024-04-02, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minethatbird
Kände du Fabian, eller? Läser du hans egna uttalanden, familj och vänners uttalanden samt läser hans dagboksanteckningar står det rätt tydligt att han var snäll mot djur, barn och tjejer. Han brydde sig uppenbarligen väldigt mycket om sin lillasyster och skrev fina ord om djur. Jag tror inte att han är psykopat, väldigt få är det, bara att hans uppväxt gått väldigt snett ihop med ett gäng diagnoser. Men vem vet! Jag, liksom du, har aldrig träffat killen.

Någonstans i den här misstänkte mördaren finns det alldeles uppenbart en väldigt, väldigt liten kille. Han hänger med mamma, älskar sin lillasyster - samtidigt som han vill vara en alldeles vanlig tonåring. Uppepå det har han påbörjat ett liv - som han inser - kommer skita sig, mer o mer. Hjälpen är långt borta och han löser inte detta själv. Hemsläppt från SIS/LVU och inget skyddsnät värt namnet...
Någonstans i dagboksanteckningarna står något i stil med att han vill in på SIS igen, att det var lättare där. Jäkligt tragiskt!
Citera
2024-04-02, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byttan
Någonstans i den här misstänkte mördaren finns det alldeles uppenbart en väldigt, väldigt liten kille. Han hänger med mamma, älskar sin lillasyster - samtidigt som han vill vara en alldeles vanlig tonåring. Uppepå det har han påbörjat ett liv - som han inser - kommer skita sig, mer o mer. Hjälpen är långt borta och han löser inte detta själv. Hemsläppt från SIS/LVU och inget skyddsnät värt namnet...
Någonstans i dagboksanteckningarna står något i stil med att han vill in på SIS igen, att det var lättare där. Jäkligt tragiskt!
han har ett mindervärdeskomplex som jag själv har sett hundratals ggr på sis, en liten kille som gärna vill vara del av nånting och vill att folk ska se han som en tuff kriminell jävel, därav sin fasionation av kriminella gäng osv
Citera
2024-04-02, 14:27
Medlem
Citat:
Kan du länka förhören med honom är du snäll?

Skriver bara allmänt att jag absolut inte tror att det inte skulle ha varit planerat att mörda, som är själva motivet och att han kan ha varit en copycat.

Jag trodde omedelbart under ett annat konto i början att det berodde på Stephanie när jag gick igenom allt. Jag har helt enkelt ändrat uppfattning när mer information kommit ut. Det var antagandet/spekulationen jag hade då. Samma användare som tyckte jag var sjuk i huvudet tidigare, inser inte att jag kastat kontot och bara kommer med en ny frågeställning. Allt jag trodde då innan vi visste något, har visat sig stämma vad jag förstått. Men förhören har jag inte läst utan mestadels de andra delarna. Vet inte varför de saknats på flera ställen.

Jag tror att Fabians mål enbart var att döda någon. Visst han kanske inte är psykopat utan gravt psykiskt sjuk men det innebär inte att Stephanie har orsakat det här. Jag dömde för snabbt tidigare och vill inte se ett barn fara ut för allmänna anklagelser med allt vad de kan innebära nu när resten av världen ser mer tydligt att det verkligen fanns rejäla konflikter mellan det unga paret. Henrik framstår inte heller som en duvunge. Däremot är problemet Fabian och vad som pågått i hans inte värld.

Det framkommer ju en väldans massa i såväl Stephanies som Fabians förhör som i kombination med vad vänner till BO berättar gör att det hela framstår ganska klart i min värld - det behöver inte överkompliceras, och personligen måste jag ändå påstå att Fabian inte känns tillräckligt begåvad för att kunna agera copycat ändå.
Citera
2024-04-02, 16:15
Medlem
Citat:

Personligen tror jag

en enklare förklaring är att det är en tonåring som har "kniv" som sin säkerhetsfilt, han är ganska uppenbart underutvecklad för sitt åldersspann, (reflekteras mycket i att hans övriga familj klart ser på honom som yngre än vad han är)

i övrigt håller jag med dig i stort, men om det inte vore för "F.A" "vana" att bära kniv så skulle "H.M" högst troligen vara vid liv idag

Citat:
inte känns tillräckligt begåvad för att kunna agera copycat ändå.

nej, inte en chans, skulle uppskatta att han ligger närmare mellanstadiet än han gör gymnasiet vad gäller mognadsnivå//utveckling
Senast redigerad av dip 2024-04-02 kl. 16:20.
Citera
2024-04-02, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dip
en enklare förklaring är att det är en tonåring som har "kniv" som sin säkerhetsfilt, han är ganska uppenbart underutvecklad för sitt åldersspann, (reflekteras mycket i att hans övriga familj klart ser på honom som yngre än vad han är)

i övrigt håller jag med dig i stort, men om det inte vore för "F.A" "vana" att bära kniv så skulle "H.M" högst troligen vara vid liv idag

nej, inte en chans, skulle uppskatta att han ligger närmare mellanstadiet än han gör gymnasiet vad gäller mognadsnivå//utveckling

Ja, jag håller med dig.
Min mening med att skriva ut mina tankar kring vad jag tror efter att ha läst hela FUP var helt enkelt bara att ge lite perspektiv.

Hur man än vill vända och vrida på det hela så finns här faktiskt en perfekt blandning av orsaker som kan få en underutvecklad, osäker, lågbegåvad, våldsbenägen och impulsstyrd pojk att begå ett mord, på just ren impuls. Att han skulle ha planerat att mörda en person enligt ett visst modus övergår mitt förstånd att man kan tro - åtminstone ifall man tagit sig tiden att ta del av andras bild av F.A samt hans egna förhör.
Citera
2024-04-02, 23:37
Medlem
Citat:
Det framkommer ju en väldans massa i såväl Stephanies som Fabians förhör som i kombination med vad vänner till BO berättar gör att det hela framstår ganska klart i min värld - det behöver inte överkompliceras, och personligen måste jag ändå påstå att Fabian inte känns tillräckligt begåvad för att kunna agera copycat ändå.
Stephanie var min första gissning av att gå igenom allas sociala medier innan info kommit ut. Kan inte uttala mig kring förhör då jag inte har dem men han har uppenbarligen tänkt på att döda tidigare och funderat på vilket straff han ska få och även gått fram och muckat med någon enbart för att hugga personen tidigare. Innan dess har han ju med Henrik misshandlat någon och hotat att döda personen. Tror inte Stephanie betyder så mycket för honom att hon skulle vara skälet till att han har ihjäl någon.

Copycat hänger nog mer ihop med störning än IQ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in