2023-10-08, 23:56
Medlem
covfefe...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lmzl
Kan du säga det samma om Ukraina. Att ukrainarna beter sig civiliserat så får de bo kvar och får ett ryskt medborgarskap och levt ett bra liv.
Nej, för Ukraina var ett eget land innan Ryssland invaderade. De har rätt till sitt land.
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
”Fått bo kvar”, vad snällt då… de bodde ju redan där. Skulle de vara tacksamma för att omvärlden plötsligt bestämt sig för att utropa ett nytt land där de lever och bor? De kanske inte vill identifiera sig som israeler? Hade du velat det om samma sak hände här?
Det har alltid bott judar där Israel ligger. Araber har flyttat in senare. Plötsligt tröttnade araberna på judarna och börjar slakta judar. Då kör judar iväg kaosblattarna. Till och med de palestinier som sköter sig och som kunnat bo kvar i Israel avskyr ju de palestinier som ställer till problem.

Vill du att landet ska återgå till vad det var innan Israel utropades - dvs turkiskt eller brittiskt ägande?
Citera
2023-10-08, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fotonreflex
Jag har varit i mellanöstern tre gånger i år. Och föraktet mot Europa växer och med migrantkrisen så tycker de att europa får vad de förtjänar.

EU länderna var med och bombade Irak, Syrien, Libyen och stödjer Israel tycker de. Och därför så menar de att EU borde förstöras och tas över innifrån.

Samtidigt så hör jag ofta folk säga att de inte förstår vad-F*N svenskarna håller på med som tar in så mycket folk, "förstår de inte hur araber är"? De jag talar med är MYCKET självkritiska och har en god självinsikt om hur de beter sig när de kommer till migration osv.

Men om föraktet växer, varför ska varenda jävel av dom hit då?

Dom får otroligt gärna stanna kvar i sina skitländer och förakta mig hur mycket dom vill därifrån.
Citera
2023-10-08, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrRattisch
Yes, spel för gallerierna. Det är Iran som kan ställa till med trubbel.

Däremot kan alla lugna sig från alla tankar på WW3. USA utrotar denna planet när de vill, och det vet alla deras fiender. Det värsta som händer är ett proxykrig mellan USA och Iran/Ryssland utkämpat mellan Israel och Hamas/Hezbollah/Syrien.

Proxykrig är det mesta Iran ägnar sig åt. Iran som nation har inte invaderat eller startat en attack mot en annan nation på mer än 200 år. Regimen är genomrutten och hatisk, i synnerhet gentemot sin egna befolkning, men precis som du skriver så är ett proxykrig det enda som kan hända och även det är orimligt.

Ryssland är upptagna med Ukraina och Irans fega regim har nog med problem på hemmaplan med en befolkning som blir allt mer rebellisk mot sin förtryckande regim.
Citera
2023-10-08, 23:58
Medlem
HejaFinlands avatar
Hamaskillarna stötte på andra än tjejer på dansfestival. Gick dåligt för dem.
https://twitter.com/Heroiam_Slava/st...16873440407697
Citera
2023-10-08, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wasabi007
Var det inte någon väldigt tidigt in på kriget som påpekade att Europeiska barn med.blont går och blås ögon dör? Där ligger väl svaret. Allt utanför Europa/väst är skitsamma. Samma regler gäller inte araber. Arabiska barn kommer ändå växa upp och bli självmordsbombare, lika bra att ta kål på de innan dess.
Där har du svaret... Ingen blir självmordsbombare om man inte ger denne anledning att bli det. Med det menar jag, om man slutar förtrycka och döda ett folk så finns det inget att hämnas på. För Europa och väst så är det enkelt att använda terrorist kortet, även om en arab försöker försvara sitt land mot inkräktare så är han terrorist. En irakier som dödar en amerikan i Irak klassas som en terrorist. En ukrainare som dödar en rysk soldat i Ukraina är en hjälte. Vi har drygt 150 000 irakier i Sverige tack vare USA och Storbritannien var där nere och stöka. Varken Sverige eller något annat land i Europa gick ut och fördömde kriget.
Citera
Medlem
covfefe...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Du är ju lika mycket extremistisk och förståndshandikappad som dina motpoler som är islamister.
Israel som stat är en förtryckarregim utav rang, israeler är dock inte det. En normal individ kan göra skillnad mellan stat, politik och individ. Du behärskar inte såna tankegångar och din sionistiska dyngretorik går inte hem.
Nej det stämmer inte. Däremot vet Israel hur man handskas med problem-araber, och vi kommer att få införa liknande åtgärder i Europa om vi vill få bukt med kriminaliteten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av covfefe...
Varje gång en arab får uppleva konsekvenserna av sitt agerande så är det "utan anledning", "rasism", etc. Finns mängder med palestinier som bor i Israel med israeliska pass och ingen kommer och tar deras lägenheter. Vad kan det bero på?

Tror inte du förstår 100% vad jag skrev där uppe. Läs på om illegala bosättningar.
Det betyder att de tar land som inte är deras från första början (enligt internationella lagar och gränsdragningar). Alla erkända organisationer som jobbar för mänskliga rättigheter kan styrka detta - inklusive FN och Amnesty. Förstår du ? Det kan alltså liknas med att Norge kan illegalt ta över Göteborg - hade inte du blivit lite pissed? Eller hade du fortfarande hållit dig fast vid din kommentar där uppe?
Citera
2023-10-09, 00:00
Medlem
415brushans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Så med andra ord finns det ingen anledning för oss att bry oss om ifall folk (Muslimer) som vill se oss döda eller förslavade dör?

Dags att börja ändra lagarna så muslimer blir fredlösa (samt de som kopulerar med dessa).

Det där kallas avhumanisering av ett helt folk. En metod som användes flitigt under ww1 och ww2 av nassarn och sovjet.

Kom ihåg, judarna var också en gång i tiden fredlösa i tyskland och flera länder i europa, det var inte så.trevligt. men som tur är fanns det goda krafter som skyddade judarna från denna häxjakt, dessa människor inkluderade många muslimer. Glöm inte det
Citera
2023-10-09, 00:00
Medlem
The-Johnnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Ha ha ja lite så.

Allvarligt talat visst ska Palestina ha rätt att vara ett självständigt land. De kanske inte ska vara Hamas som styr däremot. Hamas är inte lösningen för palestinierna, de är en del av problemet.

Tror att vilket folk som helst skulle bli terrorister när dem inte kan bli något annat. Dem kan verkligen inte bli något annat. Folk där lever utan framtidsmål eftersom deras "land" inte kan bli något alls. Det är ju även uppenbart att Israel inte brytt sig om vad som tilldelats palestinierna för 75 år sen när dem ständigt tagit över palesinsk mark, byggt bosättningar där, flyttat in Israeler där och ständigt brutit mot Internationella lagar. Jag kan förstå palestiniernas frustration. Man kan väl inte på allvar tro att Israel ska lämna tillbaka palestinsk mark och låta dem leva självständigt.

Konflikten har inget slut.
Citera
2023-10-09, 00:01
Medlem
doncroces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fotonreflex
Jag har varit i mellanöstern tre gånger i år. Och föraktet mot Europa växer och med migrantkrisen så tycker de att europa får vad de förtjänar.

EU länderna var med och bombade Irak, Syrien, Libyen och stödjer Israel tycker de. Och därför så menar de att EU borde förstöras och tas över innifrån.

Samtidigt så hör jag ofta folk säga att de inte förstår vad-F*N svenskarna håller på med som tar in så mycket folk, "förstår de inte hur araber är"? De jag talar med är MYCKET självkritiska och har en god självinsikt om hur de beter sig när de kommer till migration osv.

När jag besökte Israel runt 2012, blev vår grupp spottade på av palestinier I Jerusalem när dom fick veta att vi var från Holland (andra i gruppen vad holländare) dom kallade oss hundar och sa att vi tog judens pengar och inte var ett dugg bättre än judar själva.
Citera
2023-10-09, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The-Johnny
Jaha, vem hade ockuperat dem för 100 år sen?
Går säkert att googla om man orkar läsa. Det är nästan imponerande hur många olika folk/riken som ockuperat Israel de senaste 2000-3000 åren.
Citera
2023-10-09, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Proxykrig är det mesta Iran ägnar sig åt. Iran som nation har inte invaderat eller startat en attack mot en annan nation på mer än 200 år. Regimen är genomrutten och hatisk, i synnerhet gentemot sin egna befolkning, men precis som du skriver så är ett proxykrig det enda som kan hända och även det är orimligt.

Ryssland är upptagna med Ukraina och Irans fega regim har nog med problem på hemmaplan med en befolkning som blir allt mer rebellisk mot sin förtryckande regim.
Ja, som jag svarade en annan i tråden så är en hungrig befolkning en farlig sådan. Lägg därtill att Iran har alla möjligheter att vara västasiens(mellanösterns) mäktigaste och rikaste land. P.g.a eller tack vare Islamisterna är de ett fattigt land dock.

Hamas kommer finna sig helt ensamma mot Israels vrede, spelade av andra muslimer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in