2023-10-08, 23:42
Medlem
The-Johnnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
De är nog lika tagna på sängen som Israel av denna skiten. De kan inte ingripa utan att ha förberett sig. Deras eventuella svar kommr först om några månader. Om det blir något alls.

Du tror väl inte på fyllt allvar att Israel inte kände till vad Hamas skulle göra? Dem måste ha en "legitim" anledning att jämna Gaza med marken. Dem lät det ske.
Citera
2023-10-08, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av covfefe...
Men det var palestinierna som inte ville ha judarna där och som började utföra förfärliga massakrer mot judarna. Hade de istället betett sig civiliserat hade de fått bo kvar, blivit tilldelade israeliska medborgarskap och levt ett bra liv.

”Fått bo kvar”, vad snällt då… de bodde ju redan där. Skulle de vara tacksamma för att omvärlden plötsligt bestämt sig för att utropa ett nytt land där de lever och bor? De kanske inte vill identifiera sig som israeler? Hade du velat det om samma sak hände här?
Citera
2023-10-08, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrRattisch
Jag tror inte USA aktivt kommer döda Erdogan, eller kriga mot Turkiet. Däremot kommer de skicka allt stöd Israel behöver för att slå ut alla turkiska fartyg och för att plocka centrala figurer. Dock gäller detta vid regelrätt krig

Om turkarna gör en Iran så kommer de successivt nötas ner tills Erdogan inte har något stöd kvar.

Så ja, du har nog ganska rätt.

Det tror inte jag heller. Om inte Turkiet ger sig på Amerikanare med vilje. Turkiets utspel kan mest ses som en "se på oss vi gör något" till deras allierade i arabvärlden för att sedan hålla sig helt passiva med lite slumpmässiga fördömanden. Om det vill sig så illa att USA blir indragna direkt i konflikten.
Citera
Medlem
Drozds avatar
Israeler som utövar sin religion och pissar på palestinska lik:
https://www.bitchute.com/video/bdZShpxngh5X/
Citera
Medlem
covfefe...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ahmagadlajk
Vill bara inflika med att det finns två grenar av Hamas. Den politiska som folket har röstat på och den som nu gjort motstånd mot ockupanterna och kolonialisterna och mot apartheidstaten (i internationell bemärkelse dåra).

Hamas är inte terrorstämplat av FN, och Israel har en lång lång låååååång lista av krigsbrott och brott mot mänskligheten. Jag listar några av de nedan:

- Bombat sjukhus
- Bombat hus som huserar mediekanalers kontor.
- Bombat skolor
- Fängslat barn 10-17 år gamla (vi pratar 100 styckna)
- Aktivt uppmuntrat alla illegala bosättningar. ”Vräkningarna” går till på så sätt att någon kommer till ditt hem och kastar ut dig och säger ”ja nu är det här mitt för mitt folk var här först för tusentals år sedan, och för att Hitler gjorde så mycket mot oss så ska ni nu få lida för det”.

Jag hade gärna velat se Flashbackares reaktioner om någon kom och kastade ut er ur era fina bostadsrätter/hyresrätter utan anledning. Det hade nog orsakat massor av ramaskri och inlägg på flashback. Speciellt om man är en incel utan några vänner eller partner.
Varje gång en arab får uppleva konsekvenserna av sitt agerande så är det "utan anledning", "rasism", etc. Finns mängder med palestinier som bor i Israel med israeliska pass och ingen kommer och tar deras lägenheter. Vad kan det bero på?
Citera
2023-10-08, 23:44
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrRattisch
Jag hoppas du har rätt, men själv tror jag på det när jag ser det. Hör så många beklaga sig över våldsdåden i Sverige men vägrar att koppla det till invandring. Man är så fruktansvärt indoktrinerade av Sossarna och deras mantra av att man bara behöver mer resurser.

Jo tyvärr men det går åt rätt håll det är jag övertygad om.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TurboGarbo
Något väldigt stort definitivt! Globalt kärnvapenkrig..

Det är redan överhettat innan mellan USA, GB, RU o Kina o nu trillar Iran och eventuellt Nordkorea in?

Skottet i Sarajevo X 1000.000….
Nej, det blir inget WW3.

Alla Diktatorer lever på premissen att de kan leverera bra levnadsförhållanden till sin befolkning. Massutplåning är döden för Putin och Jinping.

Varför tror du Kina och Ryssland är stabila diktaturer och alla afrikanska diton faller som käglor.
Citera
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-Johnny
Du tror väl inte på fyllt allvar att Israel inte kände till vad Hamas skulle göra? Dem måste ha en "legitim" anledning att jämna Gaza med marken. Dem lät det ske.

Det är möjligt, men behöver i så fall bevisas
Citera
2023-10-08, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doncroce
Den är fake, undertexten stämmer inte med vad han säger, verkar även vara ett gammalt klipp.

Jämför med https://www.youtube.com/watch?v=l0xvU0qtlCg

Hoppas det stämmer (att den är fejk).
Citera
2023-10-08, 23:47
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Man är en hycklare av högsta rang om man stödjer Ukrainas kamp men inte Palestiniernas. Bara för att Israel har stämpel som en västerländsk demokrati där man kan dricka bira och köra rave så stödjer man dem mot blodtörstiga palestinier som ska hålla ut med 100 år till av ockupation.

Ha ha ja lite så.

Allvarligt talat visst ska Palestina ha rätt att vara ett självständigt land. De kanske inte ska vara Hamas som styr däremot. Hamas är inte lösningen för palestinierna, de är en del av problemet.
Citera
2023-10-08, 23:48
Medlem
Citat:

Är det så och det kommer fram så lär inte de som beslutade och lät det ske sitta lugnt i båten. De kommer bli åtalade av sina egna ganska omgående när/om det kommer fram.

Men tror inte HAMAS skulle spela andrafiolen till Israel. Så det är Hamas ansvaret ligger på ytterst.
Citera
2023-10-08, 23:49
Medlem
The-Johnnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JamesDeen
Israelerna har ju varit ockuperade i 3000 år. Jag tror många är imponerade av deras envishet över en bit sand.

Jaha, vem hade ockuperat dem för 100 år sen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in