Citat:
Ursprungligen postat av
fotonreflex
Araberna i ditt område lämnar jag inte mycket för. Speciellt nordafrikaner. Vad jag hört är det extremt kriminella araber där, i ett område som jag inte kommer ihåg namnet på. Men de har typ egna lagar. Om man kommer dit som "västerlänning" blir man också helt annorlunda bemött än som "arab" så de behandlar folk olika. Om du hälsar "salamo aleykum" när du kommer så får du ett annat bemötande direkt.
Berörande judarna så kan man inte se alla judar som en homogen grupp. Det kanske bor Ashkenazijudar eller någon annan europeisk avart där du bor. Inte den semitiska juden som kommer från Israel ursprungligen. De är helt olika folkgrupper egentligen, men med samma religion.
Azhkenazijudarna tror jag är världens smartaste folkgrupp, och deras genomsnittliga IQ är högre än öst-asiaterna. När de har gjort IQ tester och ser på socioekonomiska faktorer i israel så ser det nästan direkt att det är stora skillnader mellan vart judarna kommer ifrån, även om dessa individer går i samma skola äter samma mat och har samma språk och kultur.
I USA finns det mycket judar som inte alls gillar Israel osv..
Det enda ställe jag sett eller mött judar som är fientliga och agressiva är i Israel, och de är agressiva inte bara mot muslimer utan även mot kristna och turister. Barnen kan vara våldsamma och rabiata, inte alls något vanligt men det händer. Och polisen gör inget åt det, för man kan inte säga nej till dem.
Jag har varit på besök i kyrkor, moskeer och alla möjliga "sekter" eller frikyrkor och alla är ju av sin egen avart. Men folk generellt vill ha fred. Och inom alla grupper så finns det ju avarter. Jag tror avarterna är en mänsklig egenskap, inte knuten till en kultur eller religion.
Araberna här uppför sig absolut OK i jämförelse. Vore området Borgerhout eller Hoboken?
Inga egna lagar. Allt är i sin ordning, i Antwerpen alltså, likaså Brügge, Gent, Liège o t.o.m. Charleroi nära franska gränsen, allt under kontroll.
Det är väldigt tryggt o säkert här, även i förorterna!
Annat är det i Bryssel i Molenbeek, Anderlecht och Schaarbeek, tre nederländsk- dvs officiellt flamländsk talande stadsdelar, men som är typ 99% arabiska o där varannan kvinna går i hijab.
En busschaufför i Jette (utanför Bryssel) bad en resenär i hijab visa ansiktet för att kunna matcha busskortet, vägrade henne att få stiga på och det blev en hel veckas ursinniga kravaller o bilbränder.
Bryssels arabiska kvarter är farliga på riktigt. Antwerpen fullständigt skonat mest pga polisens konstanta o tydliga närvaro.
(Däremot en helt annan topic. De kriminella som går bärsärk är unga. Upploppen i Frankrike nyligen, återigen araber.
Är det för att ungdomen är panikslagen? En döende planet, kärnvapenkrig runt hörnet? Vad har dom för framtid?)
Judar tror på riktigt, och man ser alla samhällsklasser utanför synagogan, Jaguar, Bentley o mycket riktigt som du påpekar, olika kategorier av judar som klustrar sig o avskiljer sig i egna kvarter.
”Läkargänget” går i kostym, är rakade i ansiktet och går med stora borsalinohattar.
Utanför en moske’ har jag ännu aldrig sett en kostym, en Rolex, en Jaguar, dvs en muslim som är utbildad.
Indikativt att den muslimska eliten dricker whisky o går på bordell o inte tror på paradiset…
En bluff för att hålla kreaturen disciplinerade, koranen en 700 år yngre modifierad kopia av bibeln.