Citat:
Ursprungligen postat av
AnonOnMouse
Jag misstänker att Israel inte kommer tillåta att Hamasvänner kommer få medborgarskap. Men det kan vara svårt att bevisa. Såklart. I många fall. Allt är mycket svårt.
Man provade med att ockupera det mellan 1967-2005. En ockupation kommer inte fungera. Det provade man i 38år. Dessutom hur kommer arabvärlden reagera. Israel har försökt närma sig länderna enda sen freden med Egypten. Det har man delvis lyckats med. Det stora priset Saudi ligger och väntar runt hörnet.
Så införlivar man Gaza i Israel så kommer 2 milj palestinier bli Israeliska medborgare. Dessutom hur kommer resten av världen reagera.
Och Israel kan inte heller tvinga iväg eller mörda 2 milj Palestinier, även om flera foliehattar här tror det.
Så det blir som "vanligt", Israel bombar och går in med trupper och dödar x Palestinier och efter ett tag går Hamas med på vapenstillestånd då man har förlorat x män och börjar få brist ammunition. Men jag kan ha fel. Kriget kan sprida sig och vi får ett storkrig på halsen. Allt där i mellan kan hända men jag tror på det första.