2023-10-08, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
240 människor mördades bara på musikfestivalen. Detta är IS-nivå på terror.
https://twitter.com/NimaRostami5/status/1711054786554900911

Det var detta jag var rädd för.

Gaza…detta var början på slutet…
Citera
2023-10-08, 20:51
Medlem
Hyperkits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Vilka Telegram kanaler?

https://t.me/the_Right_People

Tyvärr en Pro-rysk sida, men man får iallafall se hur skiten går till...
Citera
2023-10-08, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Det blir en ny flyktingström till Europa om så händer, och det kommer Europa inte att stå ut med. Europa kommer nog att avvakta och se vad som händer. De är mer oroliga för situationen i Ukraina

Ja. Bulken går nog till nära länder.

Med tanke på hur det ser ut i Sverige så får vi nog vår beskärda del av Hamasanhängare.
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Har de sagt det? Obehagligt som fan. Vad är det för en människosyn?

Jo de har sagt det. Jo det är ingen vidare människosyn. Jag menar vi långt borta från dom gillar ju att leva. Varför exakt ska de ta oss med sig i döden?
Citera
Medlem
Sgt.Blands avatar
Utöver hangarfartyget Gerald Ford med följe skickar Usa ytterligare två jagare till området.

https://x.com/sentdefender/status/1711082068464025618

Utöver det finns det ännu så länge obekräftade uppgifter om att Usa skickar vapen direkt till Israel. Och samtidigt som det så har olika musilmska fundamentalister hotat med Jihad mot Usa också om de skickar vapen till Israel. Lite löjligt kan man tycka för Usa har ju sålt vapen till Israel genom alla tider.

Citat:
An American C-17A military transport plane has just landed in Israel with a load of military aid.

https://t.me/Donbas_Operativniy/58351
Senast redigerad av Sgt.Bland 2023-10-08 kl. 20:56.
Citera
2023-10-08, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnonOnMouse

Gaza kommer att bli obeboligt och ”väst” behöver ta sig en funderare över vilka återverkningar detta får. Framförallt Europa.
.

Just sådant där resonemang irriterar mig. Jag bor i en liten ort långt borta från vad som nu sker i Mellanöstern. Orten ligger i Sverige som ligger i Europa. På något sätt, oklart hur dina tankegångar går, försöker du smeta på mig ett personligt ansvar över vad som nu sker i Gaza.

Det vore hederligt om du redovisade på vilket sätt jag är skyldig till det hela och inte samtidigt hänvisa till något grumligt kollektivt "vi ansvar" som jag inte ställer mig bakom.

Blanda inte in mig i det där. Jag väljer själv mina intressen och vänder Mellanöstern ryggen till.

Är enligt ditt sätt att resonera sydamerikanerna totalt och helt utan skuld till det som sker i Mellanöstern?
Citera
2023-10-08, 20:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sven157
Ingen nåd visades till ravers. Så detta firas i malmö etc.

Jammeh samarbetar med terrorister i Malmö.
Citera
2023-10-08, 20:54
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
240 människor mördades bara på musikfestivalen. Detta är IS-nivå på terror.
https://twitter.com/NimaRostami5/status/1711054786554900911

Riktigt jävla vidrigt. Svaret från Israel kommer inte att vara nådigt. Räkna med flera års krig.
Citera
2023-10-08, 20:54
Medlem
Black-butts-matters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Med tanke på att Hamas verkar ha tillfångatagit nästan enbart kvinnliga idf-soldater utöver civila, så är det kanske också en läxa för IDF hur de använder kvinnor i sin militär. Det finns liksom en anledning att arméer inte brukar ha kvinnor i frontlinjen eller på de mest sårbara positionerna. Det tror jag inte att IDF har så många heller, men de har ju många kvinnliga soldater överlag om man jämför med andra länders militär.

Ja. Samtidigt är det svårt för en befolkning mindre än Sveriges att försvara sig utan att utnyttja varje person. Tror många inte förstår vilket litet land Israel är rent geografiskt. Speciellt i jämförelse med arabvärlden. Det enda rimliga vore att alla så kallade palestinier drog åt helvete, speciellt eftersom de inte är en riktig folkgrupp. Det är ett stort mysterium att israelerna inte gått hårdare åt dem. De borde ha lyssnat på Moshe Dayan.
Citera
2023-10-08, 20:55
Medlem
Inget fördömande från någon muslim öht? Flera hundra fredsaktivister massakrerades, det minsta man kan göra är att beklaga terrordådet tycker man.
Citera
2023-10-08, 20:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Det verkar som att du inte vet att palestina inte fanns innan Israel, kan det vara så?

Enligt sagoboken bibeln?
Citera
2023-10-08, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Jag mår illa. Kan de inte bara lägga ner. Israel kan dra tillbaks sina jävla bosättningar och Hamas kan då tagga ner. Majoriteten vill inte ha detta och de ledare som vill kriga sitter själva alltid i säkert förvar medan de låter andra dö för deras idéer…

Israel la ner sina bosättningar i hela Gaza och förde med våld ut sina medborgare därifrån. Det skulle vara ett steg mot fred. Hamas taggade inte ner, Hamas kom till makten i Gaza istället och började skjuta missiler mot Israel. Man kan inte begära av Israel att de ska gå med på att bli dödade. Bosättningarna kan man diskutera, men de vill inte ha ett nytt Gaza på Västbanken, med både Jerusalem och Tel Aviv inom räckvidd för missiler.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in