2023-10-08, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney
Israeliska tidning och aljazeera

https://www.aljazeera.com/news/liveblog/2023/10/8/israel-palestine-escalation-live-israeli-forces-bombard-gaza
OK och vad har du för stöd får påståendet att Israel inte klarar av att hantera situationen själv?
Citera
2023-10-08, 20:08
Medlem
tokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2
Vi sympatiserar med israel eftersom ni muslimer ockuperar sverige, och här i sverige beter ni er som svin med att begå grov brottslighet som gruppvåldtäkter, mord, rån, misshandel, organiserad brottslighet, välfärdsbrott, upplopp där ni försöker mörda poliser, brandmän, ambulanspersonal, ni respekterar inte svenska lagar utan ni är så jävla fräcka att ni kräver att lagarna ska anpassas efter er äckliga muslimråttor.

Detta är en del av varför man stödjer israel eftersom ni muslimer är totalt sinnessjuka vilket land ni än kommer till, så förstår man de människor som blir drabbade av er eftersom vi själva får utstå samma skit.

Jag är ingen muslim. Men då förstår jag, de är muslimer.
Citera
2023-10-08, 20:09
Medlem
Ammunakis avatar
Pentagon says US sending munitions, equipment to Israel, redirecting aircraft carrier

https://www.timesofisrael.com/liveblog_entry/pentagon-says-us-sending-munitions-equipment-to-israel-redirecting-aircraft-carrier/

Usa skickar hangarfartyg närmre israel
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lavande
Tack, ska hålla mig inne..är både judinna och halv israel.

Hade en mardröm för några veckor sedan att synagogan stod i lågor....

Har sagt flera gånger. Hoppas at polisen är ute och ser till at skydda judar och synaogor.
Citera
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Du har inte lärt dig vad krig är.

Manskap säger ingenting om vem som klarar av att kriga.

Kolla Ukraina mot Ryssland.

Du kan alltså inte skilja mellan blåbär, päron och lingon.
Då vet vi.
Citera
2023-10-08, 20:10
Medlem
luomis avatar
Citat:
Du har inte lärt dig vad krig är.

Manskap säger ingenting om vem som klarar av att kriga.

Kolla Ukraina mot Ryssland.

Spelar ju dock mer roll när ena sidan är ett högteknologiskt land med stor militär samt stöd från USA och den andra sidan är terroristgrupper med raketer.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ShonoZ
Vem av israelerna är civila? Räknar du ”settlers” som civila? Då försvar jag palestinierna som slaktar dessa då dessa inte har någon human syn på palestinier och gör saker mot palestinier som inte är försvarbart.

Det verkar som att du inte vet att palestina inte fanns innan Israel, kan det vara så?
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kockumskranen
De ska ha möts upp i Rosengård och sedan börjat köra. Lägger inte många sekunder på det men såg klipp på någon internationell twitter på vad jag tror var vid Hansakompaniet.
Säkert påväg till "Blattevarvet" på Gustav.

Sådant tänker inte tolereras i London :

Home Secretary Suella Braverman said she expects officers to "use the full force of the law" against displays of support for the militant group.

In a statement, the Met said it had been made aware of a number of incidents in the capital - some shared on social media - that were related to the ongoing Israel-Gaza conflict.

"There must be zero tolerance for antisemitism or glorification of terrorism on the streets of Britain.

"I expect the police to use the full force of the law against displays of support for Hamas, other proscribed terrorist groups or attempts to intimidate British Jews."

https://news.sky.com/story/met-police-step-up-patrols-after-number-of-incidents-in-relation-to-israel-and-gaza-conflict-1297977 2
Citera
2023-10-08, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Problemet är att gränserna runt Gaza är stängda så hur skall de lämna? Flyga genom att flaxa snabbt med armarna?

Jag kan ju låsa in dig i ett fängelse o h säga att om du inte lämnar inom 10 minuter dör du. Men är det verkligen ditt fel att du inte lämnat efter de 10 minuterna?

Det går utmärkt för gazabor att med händerna i luften och viftande med vit flagga ta sig över gränsen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnebrylenius
Hög tid att sätta ned foten, vad händer annars nästa vecka. Islam är en ond religion och allt för muslimer är ondskefulla.... Tycker du annat så är det ok....

Vadå ”sätta ner foten”?!? Genom att bomba och spränga familjer och barn i luften? I så fall kan ledare för Israel och Hamas istället låsas in på en arena och kasta handgranater på varandra tills de känner sig nöjda. Jag är så jävla trött på att oskyldiga som egentligen bara vill ha ett lugnt och drägligt liv ska drabbas.

Israel bör omedelbart sluta upp med sin ockupation av land. De kan vara nöjda med vad de har och försöka få det att fungera på ett fredligt sätt istället. Varför anses det av vissa okej att de ockuperar och anlägger bosättningar på land som ej är deras? Då kan man ju säga att det är okej för Ryssland att gå in och ockupera delar av Ukraina också?!? Det är ju helt sjukt. Ett erkänt land får hålla sig inom sina gränser. Punkt slut. Jag tror att det hade hjälpt en hel del om de höll sig till sitt. Det är liksom grundläggande. Jag har inte någonsin hört någon bra förklaring till varför det skulle vara okej att ockupera mark och starta bosättningar på det viset?
Citera
Medlem
rtyuios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ammunaki
Pro Palestina demo i Malmö dom sänder live på olika plattformar
Har de sökt tillstånd att demonstrera i Malmö med sådan kort varsel? Är polisen där och löser upp den? Eller polisen ser genom fingrarna denna gången?

Har Polisen ökat sin bevakning? Finns risk att kommer troligtvis fortsätta denna konflikt i Malmö. T.ex vandalisering av Synagogan i Malmö kan ske.
Citera
2023-10-08, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Är havet stängt?
Jag må låta brutal, men jag förhåller mig till konventionerna och inte praktiken.
Israel har varnat. Det räcker.
Mitt förslag (i ett tidigare inlägg) är att Hamas utropar Gaza till en "öppen stad". Då får de inte bombas, men israeliska styrkor få fri tillgång till hela staden.

Jag hoppas, för alla civilas skull, att Hamas väljer att utropa just "Öppen stad".

Så om jag kommer hem till dig och säger att jag dödar din familj om du inte ger dig ut på Atlanten så är det DITT EGET fel om jag slaktar din familj?
Intressant logik onekligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in